Standardy pomiarowe dla reklamy In-Store w Retail Media – otwarte konsultacje IAB Europe i IAB

iab.org.pl 2 miesięcy temu

Doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych stają się coraz bardziej cyfrowe i wielokanałowe. Wypracowane wspólnie przez IAB Europe i IAB (USA) standardy rek mają na celu zapewnienie spójności oraz dostarczenie wytycznych dotyczących integracji mediów detalicznych w sklepach (cyfrowych) z szerszymi strategiami reklamy cyfrowej. Pozwoli to pozyskać nowe źródła dochodów.

Co zawiera projekt dokumentu?

  • Definicje: Jasne terminy dotyczące elementów cyfrowej reklamy Retail Media w sklepach.
  • Formaty: Zalecane formaty reklam dla powierzchni reklamowych w sklepach.
  • Strefy sklepu: Znormalizowana klasyfikacja kluczowych obszarów w sklepach, w których można wdrażać media (np. wejście, kasa, alejki).
  • Pomiar: Wytyczne dotyczące śledzenia, raportowania i analizy wyników kampanii w różnych formatach in-store.

Standardy powstały w oparciu o wiedzę 14 głównych sieci Retail Media (RMN), takich jak Ahold Delhaize, Douglas Marketing Solutions, Kingfisher, MediaMarkt i Schwarz Media. Dokument został opracowany na podstawie warsztatów i szerokich konsultacji z interesariuszami z obu stron rynku (kupującymi i sprzedającymi), co zapewnia kompleksowe branżowe podejście.

Projekt dokumentu do pobrania TUTAJ >

Otwarte konsultacje publiczne dla branży

Do 1 listopada 2024 realizowane są otwarte konsultacje branżowe, do udziału w których serdecznie zapraszamy. Wszystkie komentarze prosimy przesyłać na adres: [email protected].

Jeśli możesz, prosimy również o udostępnienie standardów swoim kolegom i sieciom kontaktów, aby zapewnić jak najszerszy wkład branżowy.

Co dalej?

Ostateczna wersja dokumentu zostanie opublikowana w listopadzie, po zakończeniu konsultacji. Poniżej znajdują się dodatkowe materiały:

Czekamy na Twoje cenne przemyślenia i opinie.

Idź do oryginalnego materiału