Doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych stają się coraz bardziej cyfrowe i wielokanałowe. Wypracowane wspólnie przez IAB Europe i IAB (USA) standardy rek mają na celu zapewnienie spójności oraz dostarczenie wytycznych dotyczących integracji mediów detalicznych w sklepach (cyfrowych) z szerszymi strategiami reklamy cyfrowej. Pozwoli to pozyskać nowe źródła dochodów.
Co zawiera projekt dokumentu?
- Definicje: Jasne terminy dotyczące elementów cyfrowej reklamy Retail Media w sklepach.
- Formaty: Zalecane formaty reklam dla powierzchni reklamowych w sklepach.
- Strefy sklepu: Znormalizowana klasyfikacja kluczowych obszarów w sklepach, w których można wdrażać media (np. wejście, kasa, alejki).
- Pomiar: Wytyczne dotyczące śledzenia, raportowania i analizy wyników kampanii w różnych formatach in-store.
Standardy powstały w oparciu o wiedzę 14 głównych sieci Retail Media (RMN), takich jak Ahold Delhaize, Douglas Marketing Solutions, Kingfisher, MediaMarkt i Schwarz Media. Dokument został opracowany na podstawie warsztatów i szerokich konsultacji z interesariuszami z obu stron rynku (kupującymi i sprzedającymi), co zapewnia kompleksowe branżowe podejście.
Projekt dokumentu do pobrania TUTAJ >
Otwarte konsultacje publiczne dla branży
Do 1 listopada 2024 realizowane są otwarte konsultacje branżowe, do udziału w których serdecznie zapraszamy. Wszystkie komentarze prosimy przesyłać na adres: [email protected].
Jeśli możesz, prosimy również o udostępnienie standardów swoim kolegom i sieciom kontaktów, aby zapewnić jak najszerszy wkład branżowy.
Co dalej?
Ostateczna wersja dokumentu zostanie opublikowana w listopadzie, po zakończeniu konsultacji. Poniżej znajdują się dodatkowe materiały:
Czekamy na Twoje cenne przemyślenia i opinie.