Sukces Pisany Szminką to nie tylko kobiecy portal biznesowy. To organizacja, która edukuje przedstawicielki biznesu, a za jej sukcesem stoi Olga Kozierowska.
Olga Kozierowska na początku rozwijała swoją karierę w korporacjach gdzie odpowiadała za działania marketingowe. W jej CV można znaleźć również stanowisko dziennikarza w TVN-ie. Jednak 2008 rok był momentem zwrotnym, kiedy założono Sukces Pisany Szminką. Kilkanaście lat temu była to jedna z pierwszych w Polsce organizacja, która skupiła się na wzmocnieniu pozycji kobiet w biznesie i promowaniu ich sukcesów. Wszystko zaczęło się od portalu biznesowego, a od 15 lat organizowany jest konkurs „Bizneswoman Roku”.
„Sukces Pisany Szminką nigdy nie był tylko portalem. To zawsze była organizacja, na którą składało się wiele projektów – edukacyjnych, takich jak konferencje czy szkolenia oraz nagłaśniających sukces kobiet m.in. w ramach Konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Sukces Pisany Szminką był w Radio PIN, również – jak zostało wspomniane – w TVN. Wspieramy, motywujemy i nagradzamy przedsiębiorcze kobiety już od 15 lat. Angażujemy się w liczne projekty, także społeczne, prowadzimy warsztaty, a nasze ekspertki pojawiają się jako gościnie podcastów i panelów dyskusyjnych” – mówi nam Olga Kozierowska, założycielka organizacji.
Warto przeczytać: „Rynek zaczyna dostrzegać kobiety” – rozmowa z Dorotą Sierakowską, założycielką największej społeczności inwestorek w Polsce, Girls Money Club
Cele Sukcesu Pisanego Szminką
Historia Sukcesu Pisanego Szminką sięga 2008 roku, kiedy Olga Kozierowska zdecydowała się założyć taką inicjatywę. Blisko 10 lat później, bo w 2017 roku zaczęła funkcjonować również fundacja o tej samej nazwie. Sukces Pisany Szminką jest najstarszą organizacją w Polsce, która skupia się na promowaniu przedsiębiorczości kobiet.
„Ze względu na problemy, które widziałam, sama pracując w korporacji i czytając badania, założyłam Sukces Pisany Szminką. Moją misją było pokazanie, iż sukces kobiet, ich kariery czy przedsiębiorstwa są dokładnie takie same, jak sukcesy mężczyzn. Tak samo warto o nich pisać i mówić. W roku 2008 mówienie o sukcesach kobiet w przestrzeni publicznej było bardzo rzadkie. Zależało mi, by być obecną w mediach i by właśnie tam poruszać tematy ważne dla kobiet – ważne społecznie, biznesowo, równościowo” – opisuje Olga Kozierowska.
Jak mówi Olga Kozierowska, Sukces Pisany Szminką to nie tylko portal biznesowy. Jednym z kluczowych programów, który ma na celu wzmacnianie aktywności zawodowej to „Sukces TO JA”. Jest on przeznaczony głównie dla kobiet, które po czasie wracają na rynek pracy lub pragną zdobyć wiedzę i kompetencje, aby założyć własną działalność gospodarczą. W program jest zaangażowanych ponad 120 ekspertów i w jego ramach przeszkolono już 700 tys. kobiet.
Ważnym przedsięwzięciem dla organizacji jest również konkurs „Bizneswoman Roku”, w którym nagradzane są przedsiębiorcze kobiety już od 15 lat.
Sukces Pisany Szminką to nie tylko wsparcie kobiet, ale również młodzieży. Przykładowo program Fun. Tech. Future niesie pomoc zawodową dla osób ze środowisk nieuprzywilejowanych, które wkraczają w dorosłość. Głównie mowa o młodych ludziach w wieku 18-23 lat. W programie wzięło już udział ponad 500 osób z całej Polski.
Kobiety w biznesie
Kobiety stawiając na własny biznes, jak wskazuje założycielka Sukcesu Pisanego Szminką, są coraz bardziej aktywne w różnych branżach. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie wynika, iż najwięcej przedsiębiorstw przez płeć żeńską jest prowadzona… w sektorze rolnictwa. Kobiety stanowią duży odsetek również w branży transportu drogowego, ale też w handlu i usługach.
Zapytaliśmy na koniec Olgi Kozierowskiej jaką radę dałaby kobietom, jeszcze przed założeniem własnego biznesu. „Jak wynika z naszego raportu „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość 2023” niezwykle trudnym tematem są dla kobiet wysokie podatki, ZUSy, kwestia finansowania biznesu. To, co jest ważne to zebranie informacji. Pieniądze można pozyskać na start z PUP, WUP etc. Można założyć biznes z pomocą księgową i doradczą w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości, które nie mają już limitu wieku. AIP nie są tylko dla studentów” – wskazuje założycielka organizacji.
Na zakończenie, warto pamiętać, iż nie ma jednego idealnego przepisu na sukces. Jak mówi Olga Kozierowska: „Przepis na sukces istnieje, tylko jeżeli stworzymy go sami”.
Źródło grafik: Sukces Pisany Szminką