Te marki podbiły serca internautów w 2023 roku. Czy zostaną z nami na dłużej?

fashionbiznes.pl 11 miesięcy temu

MAC Cosmetics, Sol de Janeiro i Drunk Elephant to najbardziej porządane marki kosmetyczne 2023. Czy ich popularność zwiastuje nowe trendy urodowe na kolejne miesiące?

Portal Lookfantastic przeanalizował zachowania zakupowe swoich klientów, a także dane wyszukiwania w Google i mediach społecznościowych, aby wyłonić najpopularniejsze marki i produkty kosmetyczne w roku 2023. Beauty Trends Report 2023 ujawnia najgorętsze trendy kosmetyczne ostatnich miesięcy i prognozy na kolejne miesiące.

MAC najgorętszą marką 2023

Firma MAC Cosmetics została uznana za „największą markę kosmetyczną roku”, a 214 477 klientów szukało jej produktów w witrynie internetowej Lookfantastic. Z raportu wynika, iż w ciągu roku makijażowego giganta przeszukiwano cztery miliony razy na TikToku i ponad sześć milionów razy w Google. Wprowadzenie na rynek barwionego kremu nawilżającego Strobe Dewy Skin Tint firmy MAC zostało uznane za najważniejszy czynnik wzrostu. W sierpniu MAC wypuścił także swój pierwszy od ponad dziesięciu lat podkład w płynie, obiecując „drogą skórę” w butelce.

MAC Cosmetics kolejny raz przeżywa swoje pięć minut, podobnie jak dekadę temu kiedy jego makijażowe produkty były obiektami pożądania wykorzystywanymi przez internetowe makijażowe guru. Na tę pozycję MAC Cosmetics pracował przez lata. MAC doskonale odnajduje się w aktualnych trendach, a szeroka oferta amerykańskiego producenta pozwala Generacji Z na eksperymenty z nowymi stylami makijażu. Nie bez znaczenia są liczne współpracę z popularnymi gwiazdami, które jeszcze bardziej podbijają popularność kosmetycznego pioniera. Szybka reakcja na nowe trendy i skuteczny marketing są dobrą wróżbą dla marki na rok 2024.

Boom na pielęgnację

W 2023 roku coraz silniejszą pozycję zdobywały produkty do pielęgnacji skóry twarzy, co doskonale odzwierciedlają wyniki raportu Lookfantastic. Drugą najpopularniejszą marką kosmetyczną zostało CeraVe. Silną obecność marki bez trudu można zauważyć w mediach społecznościowych. Na TikToku marka zgromadziła ponad 1,3 miliona obserwujących, 5,5 miliona polubień filmów i 8,8 miliarda wyświetleń oficjalnego hashtagu #cerave. CeraVe swoją popularność zyskało dzięki rekomendowanym przez dermatologów produktom jak kremy, balsamy czy żele do mycia twarzy. Produkty CeraVe są przystępne cenowo i opracowywane przy użyciu mieszanki niezbędnych ceramidów, kwasów tłuszczowych i lipidów. W rosnący trend na pielęgnację wpisuje się również marka La Roche-Posay, która zajęła trzecie miejsce w zestawieniu z 52 618 wyszukiwaniami w witrynie Lookfantastic i 2,74 milionami wyszukiwań w Google.

Drunk Elephant zyskał miano “najbardziej eksplodującej marki” roku 2023″, odnotowując wzrost liczby wyszukiwań w witrynach o 480% od 2022 r. Obok niej podium znalazła się również popularna wśród Genracji Z marka kosmetyczna Glow Hub.

Krem Bum Bum firmy Sol de Janeiro zyskał tytuł „najpopularniejszego produktu kosmetycznego”, który stał się prawdziwym viralem w sieci. Swoje “pięć minut” miał również kwas glikolowy od marki The Ordinary, którego efekty z dumą prezentowały na TikToku influencerki beauty.

Prognozy beauty na 2024

Specjaliści Lookfantastic na podstawie sporządzonego przez siebie raportu postanowili wyłonić nadchodzące trendy w sektorze beauty na kolejne miesiące.

  • “cuda z dnia na dzień” – konsumenci priorytetowo traktują wydajność i szybkość działania, a Lookfantastic przewiduje, iż kosmetyki gwrantujące „cuda z dnia na dzień” staną się dominujące w branży w 2024 roku.
  • Dermatologiczna pielęgnacja skóry – konsumenci będą szukać rekomendacji u ekspertów w dziedzinie medycyny, a na czele tego trendu mają znajdować się procedury oparte na składnikach, wsparcie mikrobiomu i bariery hydrolipidowej.
  • Mikrotrendy – konsumenci coraz chętniej poszukują polecanych w sieci produktów, dzięki którym stworzą modne makijaże. Lookfantastic wierzy, iż zakupy kierowane trendami będą przez cały czas rosły w 2024 r., a marki wypuszczą nowe produkty, aby z nich skorzystać.

Zdjęcie głowne: mat. prasowe Soil de Janeiro

Przeczytaj również: Czy perfumy z Zary są trwałe? Sprawdzamy, jakie zapachy oferuje słynny sklep

Idź do oryginalnego materiału