Nie da się ukryć, iż TikTok zmienił oblicze social mediów. Możemy chińskiego portalu nie lubić bądź nie rozumieć, ale miał on niebagatelny wpływ na popularyzacje pionowych klipów wideo.
Z tortu pod tytułem krótkie formy wideo każdy chce uszczknąć trochę dla siebie. Meta ma relacje i rolki na Instagramie i Facebooku, YouTube wprowadził Shortsy, a za chwilę do tego grona dołączyć może LinkedIn.
Dobrze czytacie, założony w 2002 roku międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych,
LinkedIn, testuje wprowadzenie krótkich pionowych wideo, na kształt tych z TikToka.
LinkedIn testuje filmy na wzór TikToka
[caption id="attachment_232651" align="alignnone" width="1920"]
LinkedIn testuje filmy na wzór TikToka – śmieszne koty zaleją kolejny serwis?[/caption]
Do
wersji beta feeda z pionowymi filmami dokopał się Austin Null, dyrektor strategiczny w agencji influencerów o nazwie McKinney i podzielił się znaleziskiem nie gdzie indziej, a właśnie w serwisie LinkedIn.
Null opublikował na LinkedIn krótkie demo prezentujące nowy feed, który znajduje się w pasku nawigacyjnym aplikacji w nowej zakładce „Wideo”. Po wybraniu nowego przycisku „Wideo” użytkownik przechodzi do pionowego kanału z krótkimi filmami, które można przesuwać. Możecie polubić film, zostawić komentarz lub udostępnić go innym.
Nowy dodatek jest podobny do pionowych krótkich kanałów wideo, które można zobaczyć w innych aplikacjach, ale podczas gdy te kanały zawierają różnorodne treści, od komedii po filmy kulinarne,
kanał LinkedIn wyraźnie koncentruje się na karierze i profesjonalizmie. Chociaż zawsze można było publikować filmy na LinkedIn, to nowy dedykowany feed ma na celu zwiększenie zaangażowania użytkowników. LinkedIn, należący do Microsoftu, twierdzi, iż filmy stają się jednym z pożądanych przez użytkowników formatów uczenia się od profesjonalistów i ekspertów, dlatego też testuje nowy sposób, w jaki użytkownicy mogą odkrywać odpowiednie treści wideo.
https://dailyweb.pl/linkedin-microsoft-designer-ai/
Uruchomienie nowej funkcji następuje w momencie, gdy
wielu twórców zgromadziło znaczące grono obserwujących na TikTok ze względu na dzielenie się poradami i doświadczeniami dotyczącymi takich tematów, jak rozwój kariery, poszukiwanie pracy i rozwój zawodowy. Nowy feed LinkedIn dałby twórcom nowe miejsce do udostępniania treści wideo i potencjalnie dotarcia do większej liczby widzów. Niewykluczone, iż LinkedIn może również w przyszłości zarabiać na sekcji, aby zachęcić twórców do publikowania treści wideo w aplikacji.
Jestem sceptycznie nastawiony do nowości od LinkedIn.
Obawiam się, iż do sekcji wideo trafią filmiki domorosłych ekspertów od wszystkiego z TikToka i Instagrama, co uczyni platformę jeszcze mniej używalną, niż jest teraz.