To najpopularniejsze hasła, których szukaliśmy w Google w 2023. Wiemy, co poruszyło Polaków

fashionbiznes.pl 11 miesięcy temu

Najchętniej wyszukiwane hasła w Google to jedno z tych zestawień, na które oczekuje się z zaciekawieniem. Co najbardziej poruszyło Polaków w mijającym roku oraz co wzbudziło największe zaciekawienie na świecie. Trendy Google 2023 właśnie stały się jasne.

Rok 2023 obfitował w wiele istotnych wydarzeń. Wybory parlamentarne w Polsce, trzęsienie ziemii w Turcji czy wojna Izraela z Hamasem nie schodziły z nagłówków w mediach przez ostatnie 12 miesięcy. Tematy te elektryzowały również internautów, który przy pomocy wyszukiwarki Google sprawdzali najświeższe informacje na te i inne gorące tematy. Wszystkie te informacje Google zebrał w swoim corocznym raporcie. Rok w wyszukiwarce to zestawienie haseł najszybciej zyskujących na popularności, które w interesujący sposób pokazuje, co interesowało Polaków, co przykuło największą uwagę uwagę, co budziło emocje lub obawy w minionym roku.

Co wyszukiwaliśmy w Google w 2023?

Bezwzględnym zwycięzcą tego roku okazały się być wybory do Sejmu i Senatu w Polsce i to właśnie hasła z nimi związane zdobyły trzy pierwsze miejsca wśród najczęściej wyszukiwanych haseł. Wśród trendujących zapytań znalazły się między innymi: “wyniki wyborów”, “debata TVP”, “marsz 4 czerwca”, “marsz Miliona Serc”. Z pomocą wyszukiwarki Google Polacy regularnie sprawdzali sondaże wyborcze, kto startuje w wyborach i kto wygrał debatę, ale też zadawaliście wiele pytań dotyczących procesów wyborczych, m.in.: jak głosować, jak wygląda karta do głosowania, a choćby dlaczego nie brać udziału w referendum. Warto zauważyć, iż dyskusja polityczna nie bazowała jedynie na publikacjach na portalach informacyjnych a w kategorii „memy” na podium znaleźć można hasła związane z wyborami, Hołownią, debatą, a dalej – Konfederacją.

TOP10 najczęściej wyszukiwanych haseł Google 2023 ujawnia również pojedynek pomiędzy najgłośniejszymi nowościami kinowymi mijającego roku: Oppenheimerem i Barbie. Podczas gdy ten pierwszy uzyskał 4. pozycję wśród wyszukiwań, historia słynnej lalki uplasowała się na 10. pozycji. Filmy te znalazły się również w czołówce kategorii „Film” wg Google. Nie mniej emocji budziły wydarzenia muzyczne w kraju. Największą popularność bezapelacyjnie zyskał koncert Beyoncé w Polsce, a rodacy oprócz informacji na jego temat, interesowali się również cenami biletów, co ujawnia jedno z zestawień. Ciekawość wzbudził również zapowiedziany w 2023 roku koncert Taylor Switf na Stadionie Narodowym. Emocji dostarczyły też inne gwiazdy, w tym Imagine Dragons, Ed Sheeran, Depeche Mode, Pink czy The Weeknd. W zestawieniu nie zabrakło polskich muzyków jak PRO8L3M, Dawida Podsiadło czy Sanah.

Przeczytaj również: 3 immersyjne wystawy, których nie możesz przegapić. Są otwarte w Warszawie

Wśród najpopularniejszych seriali pojawiły się kolejno: “Wednesday”, “The Last of Us” i “Ginny & Georgie”. Wśród polskich prokdukcji, które poruszyły serca publiczności były: Zielna Granica, Heaven in Hell oraz Znachor.

Użytkownicy Google chętnie zadawali pytania wyszukiwarce „Ile?”, „Co to jest?”, „Co robi?” I „Dlaczego?”. Internauci zastanawiali się nad ceną kanapki Drwal, rozważali nad wiekiem Pameli Andrerson czy chcieli dowiedzieć się czym dokładnie jest referendum. Google podzielił się również listą pięciu haseł z największą liczbą wyświetleń. Były to kolejno: Heksametr, Wierutny, Serwilizm, Populizm, Transfer społeczny.

Zdjęcie główne: Unsplash

Idź do oryginalnego materiału