Marka luksusowa Tommy Hilfiger zdecydowała się wprowadzić w wybranych butikach innowacyjne urządzenie wykorzystujące technologię Augmented Reality. W pierwszej kolejności rozwiązanie to zaczęli już testować konsumenci filii zlokalizowanych w Niemczech czy Wielkiej Brytanii.
Czytaj także: TOMMY HILFIGER SPORT: CO TO ZA MARKA? JAKI MA STYL?
Wirtualne przymierzalnie w Tommy Hilfiger
Amerykańskiej marce Tommy Hilfiger nie są obce nowoczesne technologie. Brand miał już okazje zorganizować modowe show w duchu Phygital (łączący fizyczne i cyfrowe elementy) oraz uczestniczyć w wydarzeniu Metaverse Fashion Week – pokaz mody w Metaverse. Ich najnowszym pomysłem zostało testowanie technologii Augmented Reality, która obejmie przymierzalnie w wybranych butikach.
Dzięki temu projektowi kupujący odwiedzający wyselekcjonowane filie mają unikatową okazję, by zobaczyć jak wyglądają na nich stroje z popularnej kolekcji Tommy x Shawn Mendes Classics Reborn, a wszystko bez konieczności ciągłego przebierania się. Jak to możliwe? Na miejscu zamontowane zostały specjalne ekrany imitujące lustra z wbudowaną technologią AR, które opracowało przedsiębiorstwo Zero10. Prace nad prototypem urządzenia Zero10 AR mirror trwały aż dwa lata, a efektem jest ekran umożliwiający zobaczenie, jak ubrania układają się na sylwetce dzięki wykorzystaniu technologii Augmented Reality.
Nowa jakość mierzenia ubrań
Rozwiązanie to ma nie tylko stymulować sprzedaż w butikach TH, ale także uprzyjemnić i przyspieszyć zakupy konsumentom. Dzięki przymiarkom z AR nie trzeba stać w kolejce do przymierzalni, ani też mierzyć ogromnej liczby ubrań. Na dodatek ma im to ułatwić cały proces, dzięki opcji dobierania rozmiaru i pomaganiu w zrozumieniu kroju danego stroju. Lustro Zero10 oferuje również specjalne, cyfrowe zabiegi dla urozmaicenia doświadczenia zakupowego. Co więcej, efektami wirtualnej przymiarki konsumenci mogą się podzielić ze swoimi znajomymi za pośrednictwem mediów społecznościowych. To innowacyjne doświadczenie zakupowe póki co będzie działać w butikach Tommy Hilfiger tylko tymczasowo.
Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez Deloitte dla Snapchat, wykorzystanie technologii AR podczas zakupów daje konsumentom lepsze zrozumienie rozmiarów i krojów ubrań, co w konsekwencji przyczynia się do spadku liczby zwrotów zakupionej odzieży aż o 28 procent. Jak również prognozują, do roku 2025 niemal 75 procent światowej populacji będzie regularnie korzystać z technologii Augmented Reality podczas zakupów.
Ponadto, jak podaje Bain & Company oraz badanie Google’a, znacznie bardziej skłonni do testowania AR podczas zakupów są przedstawiciele młodszych pokoleń Gen Z i Millennialsi, niż starsze pokolenia jak Boomerzy.
Sprawdź: 3 SPOSOBY NA MODNĄ STYLIZACJĘ BLUZY Z KAPTUREM
Zdjęcie główne: Pexels