TOP 10 polskich marek, których wartość wzrosła w ostatnich latach [RANKING]

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Wartość polskich marek modowych oraz kosmetycznych dynamicznie wzrasta. Obrazują to coroczne rankingi, które plasują je na coraz to wyższych miejscach. Które firmy z branży odnotowały najwyższy wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat?

Przeanalizowaliśmy ranking Forbesa z 2022 roku i sprawdziliśmy, które marki zrobiły największe postępy na rynku pod względem wartości.

1. Reserved

Reserved to wiodąca marka na horyzoncie polskim rynku fashion – jest w tej chwili najbogatszą firmą modową w Polsce, a jej wartość szacuje się na 699 milionów złotych. W ciągu roku awansowała z 33. miejsca na 19. pozycję w rankingu. To imponujący wzrost, który podkreśla dominację LPP – tuż za Reserved na prowadzenie wysuwają się inne brandy z portfolio spółki.

2. CCC

CCC to polska firma obuwnicza, która w ciągu ostatnich dwóch lat znacznie zyskała na wartości. Według danych z zeszłego roku, jest wyceniana na 587 milionów złotych i plasuje się na 23 miejscu w rankingu najdroższych polskich marek. Sukces CCC opiera się na sprzedaży obuwia i akcesoriach w szerokim przedziale cenowym – dzięki temu z roku na rok powiększa się jej zasięg odbiorców. Oprócz tego, sukcesywnie rozwija swoje marki własne – w tym Jenny Fairy, Lasocki czy Gino Rossi.

3. House

House to kolejny brand z portfolio LPP, której produkty kierowane są przede wszystkich do młodzieży. W 2022 roku był warty 324 milionów złotych. W rankingu Forbesa plasuje się na 39 miejscu, podczas gdy rok wcześniej zajmował 84 miejsce. To również dzięki tej marce LPP odnotowało aż 40-sto procentowy wzrost przychodów.

4. Sinsay

Sinsay, podobnie jak House, w rankingu najcenniejszych polskich marek wzrosła o ponad 40 miejsc. Pod koniec 2022 roku Sinsay był warty aż 309 milionów złotych. To trzeci brand z portfela LPP, który pod względem wartości przebija większość polskich firm odzieżowych, a także oferujących wyposażenie do wnętrz – w tej chwili Sinsay to marketplace prężnie adaptujący najnowsze trendy.

5. Ziaja

Ziaja to marka kosmetyczna założona w 1989 roku przez farmaceutkę Barbarę Ziaja-Wełnicką oraz jej męża, inżyniera farmacji, Zenona Wełnickiego. Od tamtej pory stała się jednym z najważniejszych graczy na rynku kosmetycznym w Polsce – potwierdza to jej wartość, rosnąca z roku na rok. Według szacunków z rankingu Forbesa, wartość Ziaji szacuje się na 223 milionów złotych. Przychody w 2021 roku usytuowały markę na 71 miejscu rankingu najcenniejszych marek. Z kolei w ostatnim zestawieniu z 2022 roku zajęła 56 miejsce.

Zobacz też: HISTORIA MARKI: Ziaja, czyli biznes, który zaczął się od kremu z maszyny do lodów

6. Diverse

Diverse zdobywa uznanie coraz szerszego grona klientów – oferuje różnorodne produkty i komunikuje swoje zaangażowanie w działalność na rzecz środowiska. W pod koniec 2022 roku była warta 140 milionów, a w rankingu Forbesa zajęła 74 miejsce. Tym samym Diverse zostawił w tyle 12 firm, które jeszcze rok wcześniej były warte więcej.

7. Cropp

Cropp to ostatnia firma należąca do portfolio LPP, która plasuje się w pierwszej dziesiątce najdroższych polskich marek modowych i kosmetycznych. Warta 133 miliony złotych, od 2021 roku przeskoczyła o trzy miejsca w rankingu – to 77 najcenniejsza marka w Polsce.

8. Bielenda

Bielenda to jedna z polskich marek kosmetycznych, której produkty są dystrybuowane do większości europejskich państw. Według danych 2020 roku, jej roczne przychody szacowano na około 165 mln złotych. w tej chwili jej wartość szacuje się na ok. 58 milionów złotych (to 134 miejsce w rankingu najcenniejszych marek – rok wcześniej zajmowała 191 pozycję).

9. Carry

Carry to polska marka odzieżowa, która w ciągu roku zanotowała wzrost swojej wartości, awansując z 152. na 137. miejsce w rankingu najcenniejszych polskich marek. Obecnie marka jest wyceniana na 53 miliony złotych.

10. Gatta

Asortyment Gatty, jako jedna z nielicznych topowych polskich firm, skupia się na produkcji bielizny i rajstop. Pod koniec 2022 roku była warta 51 milionów złotych, co wypozycjonowało ją na 144 miejscu w rankingu (rok wcześniej była na 155).

Idź do oryginalnego materiału