Trudne rozmowy w firmie

franchising.pl 20 godzin temu

Jak zwolnić pracownika? Albo jak powiedzieć załodze, iż pensje w tym miesiącu mocno się spóźnią? Życie szefa nie zawsze jest usłane różami.

<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="355" src="//www.youtube.com/embed/fZ2DujWLlQM?rel=0" width="630"></iframe>W sytuacjach kryzysowych to właściciel firmy powinien stanąć przed załogą i wytłumaczyć, co się dzieje. To nie jest łatwe, zwłaszcza, jeżeli kryzys dotyka bezpośrednio pracowników. Jak sobie wtedy radzić?

– Zaczęłabym od tego, iż co zasiejesz, to zbierzesz. Więc tak naprawdę to, jakie pole manewru będą mieli pracodawcy w momencie kryzysowym jest pochodną tego, co oni zrobili w ogóle wcześniej w całym toku swojej współpracy z ludźmi – mówi Anna Daria Nowicka, coach, trener, socjolog. – o ile traktowali pracowników do tej pory fair, dotrzymywali zobowiązań, regulowali wszystkie płatności na czas, o ile pracownik potrzebował pójść do dentysty czy zwolnić się wcześniej z pracy, żeby dziecko odebrać nie robili z tego problemu - to zbudowali sobie pewien kredyt zaufania. I jest to bezcenne w sytuacjach, kiedy coś się w firmie sypie i kiedy to pracodawca musi poprosić o cierpliwość, o wyrozumiałość czy o dodatkowe zaangażowanie.

Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego

Problemy w firmie mogą być różne. To nie tylko zwolnienia, czy kłopoty z płynnością finansową, ale też np. mobbing czy... szef psychopata.

– Na najwyższych szczeblach, w różnego typu instytucjach jest nadreprezentacja psychopatów. Odsetek psychopatów wśród zwykłych pracowników jest niższy, niż odsetek psychopatów wśród osób na najwyższym szczeblu – zauważa Anna Daria Nowicka.

Z rozmowy Anny Darii Nowickiej z Anną Smolińską dowiecie się też m.in.:

  • Z jakimi problemami menadżerowie i właściciele firm najczęściej przychodzą do coacha?
  • Jak powiedzieć pracownikom, iż nie dostaną na czas pensji?
  • Czy w sytuacji trudnej szef powinien mówić wszystko i szczerze?
  • Jak radzić sobie ze zwolnieniami – grupowymi i indywidualnymi?
  • Mobbing w pracy – jak się zachować?
  • Po czym rozpoznać szefa psychopatę?
  • Czy warto być przyzwoitym?

Subskrybujcie na YouTubie nasz kanał Franchising-PL, a znajdziecie tam więcej rozmów o tym, jak prowadzić firmę i mnóstwo ciekawych pomysłów na biznes.

Idź do oryginalnego materiału