Tu możesz być sobą! Kolejny certyfikat i nagroda FRIENDLY WORKPLACE® dla społeczności LEROY MERLIN!

6 dni temu

Opinia redakcji MarkaPracodawcy.pl

LEROY MERLIN to marka, która konsekwentnie buduje przyjazne środowisko pracy realizując szeroko zakrojone działania na rzecz rozwoju i zaangażowania pracowników. Na wyróżnienie zasługuje bogaty wachlarz inicjatyw zapoczątkowanych w latach ubiegłych i systematyczne rozwijanych. Do wspomnianych inicjatyw zaliczyć należy program rozwojowy „Leader Business Academy (LBA)”, projekt wspierania innowacji „Zmień na Plus 2.0”, „Spotkania z produktem”, wsparcie dobrostanu poprzez platformę Mindgram, czy program „Wellbeing Vibe”. Na uwagę zasługują również wspierający różnorodność program „Leroy Merlin – Tu mogę być sobą!”, a także liczne działania prospołeczne, w które zaangażowani są pracownicy firmy.

Z satysfakcją odnotowujemy, iż oprócz licznych programów kontynuowanych LEROY MERLIN inicjuje nowe aktywności dla pracowników takie jak dwa kolejne programy rozwojowe #LBA, nowe platforma językowa goFLUENT oraz symulacje VR jak również program „Oszczędne Środy” poświęcony kształtowaniu wiedzy pracowników w zakresie zagadnień dotyczących energooszczędności, termomodernizacji i OZE.

Wyrazy uznania za zaangażowanie firmy na rzecz powodzian w tym pomoc skierowaną pracownikom dotkniętym skutkami powodzi jak również pomoc lokalnym społecznościom, które mierzyły się z klęską powodziową w 2024 r. Gratulacje dla LEROY MERLIN!

INICJATYWY I PROGRAMY ZAPOCZĄTKOWANE WCZEŚNIEJ I KONTYNUOWANE


● #LeaderBusinessAcademy

LBA to programy rozwojowe dla liderów na trzech poziomach:

# LBA Brązowy – dla liderów niższego szczebla (np. Koordynator)

# LBA Srebrny – dla liderów średniego szczebla (np. Menedżer, Kierownik Sektora)

#LBA Złoty – dla liderów wysokiego szczebla (np. Dyrektor Sklepu, Senior Menedżer)

Celem programów rozwojowych #LBA jest wsparcie jego uczestników w pełnieniu misji na wyższym stanowisku zgodnie z Modelem Lidera LMP, kulturą i wartościami fi rmy.

Programy merytoryczny dostosowany jest do bieżących potrzeb biznesu, raz w roku jest weryfi kowany i modyfi kowany tak, aby rozwijane kompetencje liderskie wspierały menedżerów w realizacji strategii i celów, które przed nimi stoją. Opracowując ścieżki edukacyjne bierzemy pod uwagę również kompetencje przyszłości.

Program #LBA Brązowy jest realizowany są przez trenerów wewnętrznych, trwa 9 miesięcy. Program #LBA Srebrny i #LBA Złoty prowadzone są przez fi rmy zewnętrzne i realizowane są od 9 do 12 miesięcy.

Uczestnicy poszczególnych programów podzieleni są na 12-14 osobowe grupy w których pracują nad rozwojem swoich kompetencji. Każda grupa ma trenera opiekuna, który jest osobą pierwszego kontaktu (organizuje proces edukacyjny, wspiera, uczy, pomaga). Programy #LBA realizowane są w systemie hybrydowym: warsztaty stacjonarne, webinary, e-learningi i pigułki wiedzy. Programy oparte są o zasadę 70/20/10. Po każdym module szkoleniowym uczestnicy otrzymują do realizacji zadania wdrożeniowe, które pomagają rozwijać wiedzą i umiejętności ze szkolenia. Bezpośredni przełożony jest zaangażowany w proces rozwoju swojego pracownika, wspiera uczestnika w jego rozwoju, monitoruje i weryfi kuje jakość wykonania zadań wdrożeniowych, udziela informacji zwrotnych. Programy kończą się spotkaniem, na którym uczestnik podsumowuje cały proces rozwojowy. Udział biorą HRBP, szefowie zespołów współpracujących z osobą podsumowującą oraz zaproszeni goście. To okazja, żeby docenić pracę uczestnika włożoną w proces, pogratulować ukończenia procesu, docenić i opowiedzieć o kolejnych krokach rozwojowych, które planuje. Programy #LBA są bardzo wysoko oceniane przez uczestników 4,8 na 5. Tylko w latach 2021-2022 udział w #LBA wzięło 798 uczestników. 80% absolwentów otrzymuje awans na wyższe stanowisko do 3 miesięcy od zakończenia programu. Pozostałe osoby zapewniają ciągłość sukcesji.

● Coaching dla managerów

Od 2024 w Leroy Merlin managerowie mogą korzystać z usługi coachingu indywidualnego. Oferta jest wdrożona w ramach budowania wewnętrznej kultury zarządzania coachingowego a prowadzącymi procesy są wewnętrzni coachowie – specjalnie przygotowani do pełnienia tej roli w organizacji.

● Zmień na plus 2.0

W kwietniu 2024 roku uruchomiliśmy nową edycję programu “Zmień na Plus” pod szyldem “Zmień na Plus 2.0”. To nowa odsłona z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i rozwiązań z obszaru automatyzacji procesów, w tym wirtualnego asystenta z Digital Process Hub Leroy Merlin Polska. Celem programu jest promocja pomysłów zgłaszanych przez pracowników sklepów i centrali na innowacje, ulepszenia pracy czy uproszczenia procesów. Propozycje mają realny wpływ na funkcjonowanie fi rmy i wzmacniają kulturę organizacyjną opartą na zaangażowaniu, a także służą poprawie komfortu pracy lub robienia zakupów przez klientów. Propozycje są rozpatrywane regularnie. Dobre pomysły są testowane, a następnie wdrażane we wszystkich sklepach sieci. W 2024 roku zostało zgłoszonych ponad 500 pomysłów ze sklepów i centrali. Dodatkowo pracownicy centrali mogą zgłaszać pomysły z myślą o wdrożeniu właśnie w centrali. Nad przebiegiem programu czuwa jury “Zmień na Plus”.
W 2025 roku planujemy wdrożenie uproszczonej ścieżki rozpatrywania pomysłów, aby jeszcze ułatwić proces zatwierdzania korzystnych inicjatyw i ich wdrożenie w Leroy Merlin Polska.

● Spotkanie z PRODUKTEM

Spotkanie z PRODUKTEM to cykliczne targi przede wszystkim dla doradców klienta, koordynatorów sprzedaży, kierowników sektorów, przedstawicieli handlowych, doradców ds. kluczowych klientów i projektantów na co dzień pracujących w sklepach Leroy Merlin w całej Polsce. W styczniu 2025 roku udział w nich wzięli pracownicy z następujących działów: elektryczny, hydrauliczny, kuchnia, łazienka, artykuły metalowe, narzędzia, płytki ceramiczne, serwisu i usług

Targi w 2025 roku:

➔ trzy dwudniowe sesje targowe na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w Poznaniu, podczas których pracownicy spotkali się z dostawcami i z pierwszej ręki pogłębiali wiedzę praktyczną o produktach, mogąc je wypróbować na miejscu; była również okazja do zapoznania się z nowymi rozwiązaniami,
➔ ponad 3200 pracowników Leroy Merlin
➔ ponad 700 osób reprezentujących 140 dostawców

Każda tura to także integracja i zacieśnianie relacji zarówno z partnerami biznesowymi, jak i wśród pracowników z różnych sklepów i centrali.Obecnie realizowane są prace przygotowawcze do kolejnej edycji targów, które odbędą się na początku 2027 roku.

● Mindgram – wsparcie psychologiczne i wellbeingowe

W 2024 kontynuowaliśmy współpracę z Mindgram. Platforma jest dostępna dla wszystkich pracownika. Pracownicy mają również możliwość zaproszenia 1 bliskiej osoby dorosłej do korzystania z tego narzędzia. Platforma Mindgram to anonimowe i bezpieczne rozwiązanie, które daje możliwość korzystania z różnych form wsparcia, takich jak: warsztaty rozwojowe, treningi mindfulness, kursy psychoedukacyjne, opieka psychologiczna i psychoterapeutyczna (psychodietetyk, psycholog dziecięco-młodzieżowy, seksulog, terapeuta par). Każdy z pracowników ma dostęp do czatu z mentorem biznesu, doradcą prawnym i fi nansowym.
W 2024 roku organizowaliśmy cykliczne spotkania dla HRBP aby wzmocnić działania komunikacyjne i zachęcać do korzystania z bogatej oferty platformy.

W maju 2024 uruchomiliśmy w ramach platformy Pulse-check – cykliczne, co 2 tygodnie badanie dobrostanu wraz z rekomendacjami działań.

W czerwcu 2024 wprowadzona została funkcjonalność – Asystenci Zdrowych Nawyków (Asystent poprawy snu, odchudzania, relacji, rzucania palenia, poprawy samooceny, rodzica).

W październiku 2024 w ramach platformy udostępniliśmy nową odsłonę: Well – being vibe – autodiagnozę, badanie dobrostanu (ogólnego, zawodowego, obszaru stresu i depresji wraz z indywidualnym raportem i rekomendacjami działań.

Podsumowanie 2024 roku z platformą Mindgram

➔ 3845 zarejestrowanych użytkowników,

➔ 2435 uzyskało wsparcie w ramach psychoterapii, konsultacji

➔ 90% użytkowników odczuło poprawę swojej kondycji psychicznej

➔ 78% użytkowników wskazało iż zdobyli nową wiedzę lub umiejętności po warsztatach grupowych w ramach platformy

➔ 43% pracowników wskazało, iż czują się zmotywowani do dalszych działań

➔ 2414 godzin pracownicy zainwestowali w poprawę swojego dobrostanu

➔ 5372 – wiadomości wymienione z ekspertami i terapeutami w ramach konsultacji czat

➔ 4476 odtworzeń- zrealizowanych warsztatów rozwojowych i podcastów. Najpopularniejsza tematyka warsztatów to Kariera, Relacje i Opanuj stres.

● Leroy Merlin – Tu mogę być sobą!

Program wewnętrzny wspierający różnorodność i włączanie. W jego ramach prowadzimy cykl edukacyjny pod hasłem “Podziel się różnorodnością”, w który angażujemy pracowników i pokazujemy różne perspektywy. Osoby pracujące w centrali i w sklepach dzieliły się refl eksjami na temat tego, co oznacza dla nich bycie sobą oraz jak wyrażają swoją autentyczność w pracy i w życiu prywatnym. W wywiadach albo kilkuminutowych nagraniach wideo, które udostępniliśmy w intranecie, zebraliśmy historie dotyczące m.in.:
● neuroróżnorodności i niepełnosprawności w rodzinie,
● działalności w środowisku LGBT+,
● kobiecego doświadczenia choroby nowotworowej,
● przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na płeć,
● praktycznych sposobów dbania o męskie zdrowie i łączenia roli ojca z pracą zawodową,
● integracji osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności i wsparcie rekrutacji.

W cyklu “Podziel się różnorodnością” wystąpili także członkowie zarządu Leroy Merlin Polska:

● dyrektor operacyjny zwrócił uwagę iż różnorodność i włączanie są obecne w sprzedaży, przywołując przykład “cichych godzin”, które pozytywnie wpływają na komfort klientów i pracowników w sklepach,
● dyrektor łańcucha dostaw, którego zespół jest zróżnicowany wiekowo, przedstawił zalety komunikacji międzypokoleniowej i efektywnej współpracy,
● dyrektor marketingu opowiedział o sytuacji osób nieheteronormatywnych w różnych środowiskach zawodowych,
● dyrektorka HR podkreśliła jak ważna w budowaniu pozytywnych relacji międzyludzkich jest komunikacja bez przemocy oraz szukanie możliwości porozumienia i rozwiązań w codziennej pracy,
● dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju / ESG przypomniał, iż nie ma jednego, słusznego modelu „bycia mężczyzną” – dokonujemy bardzo różnych wyborów osobistych, rodzinnych, zawodowych, mniej lub bardziej tradycyjnych, i musimy pamiętać, żeby wszystkich szanować.

Dzięki programowi “Leroy Merlin – Tu mogę być sobą! pokazujemy, iż poprzez zrozumienie różnych perspektyw możemy skutecznie przeciwdziałać wykluczeniu i dyskryminacji. To także dowód na to, iż branża handlowa jest przestrzenią, w której każda różnorodność znajdzie swoje miejsce i buduje wartość. Wartość nie tylko dla fi rmy i pracowników, ale też dla klientów i społeczności lokalnych skupionych wokół sklepów.

W Leroy Merlin Polska różnorodność jest widoczna i doceniana. Potwierdzeniem tego jest znalezienie się w gronie pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie inkluzji i zarządzania różnorodnością. To lista 54 fi rm, która powstała na podstawie wyników badania Diversity IN Check przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Otrzymany w 2024 roku certyfi kat jest nie tylko prestiżowym wyróżnieniem, ale i dowodem na to, iż w Leroy Merlin Polska dzięki różnorodności, każdy może w pełni korzystać ze swoich talentów i potencjału.

● Business coaching
Projekt, który jest elementem procesu edukacji sprzedażowej. Realizowany we wszystkich sklepach Leroy Merlin. Ma na celu budowanie kultury pracy przełożonego z ekipą oraz kultury feedbacku w organizacji. Jest wsparciem rozwoju kompetencji sprzedażowych oraz realizacji celów biznesowych. Pomaga zmieniać dotychczasowe niekorzystne nawyki pracowników sklepu w podejściu do obsługi klientów oraz rozwijać pracownika kształtując postawę prokliencką i przede wszystkim wpływa na osiąganie lepszych wyników biznesowych. Jest to codzienna indywidualna praca menedżera z pracownikiem, bieżące udzielanie feedbacku, dawanie przestrzeni do popełniania błędów i uczenie wyciągania z nich wniosków. Proces rozpoczął się w czerwcu 2023 roku i jest kontynuowany i rozwijany. Obejmuje 80 sklepów i blisko 10000 pracowników.

● Treningi umiejętności sprzedażowych
Jedno z kluczowych szkoleń realizowanych w naszej fi rmie w ramach obszaru sprzedaż. Program ten został opracowany z myślą o rozwijaniu kompetencji sprzedażowych naszych pracowników i jest zgodny z najwyższymi standardami obsługi klienta.

Szkolenie obejmuje następujące obszary: – Skuteczne powitanie klienta – nauka otwierania rozmowy handlowej w sposób zachęcający do dalszej interakcji. – Rozpoznanie potrzeb klienta – badanie celu wizyty oraz przyszłych planów remontowych, aby lepiej dopasować ofertę. – Prezentacja kompleksowych rozwiązań – wykorzystanie języka korzyści w przedstawianiu produktów i usług. – Zbijanie obiekcji i fi nalizacja sprzedaży – techniki skutecznego reagowania na wątpliwości klienta oraz zamykania sprzedaży. – Lojalizacja klienta oraz sprzedaż usług montażu – budowanie długofalowej relacji z klientem i promowanie dodatkowych usług. Program w połączeniu z sesjami Business Coachingowymi znacząco podniósł jakość obsługi klienta, zwiększył skuteczność sprzedaży oraz pozytywnie wpłynął na satysfakcję i motywację pracowników. W roku 2024 odbyło się 81 szkoleń i przeszkoliliśmy 701 osób. Łącznie od początku projektu zrealizowaliśmy 585 szkoleń (od 2023) oraz przeszkoliliśmy 6913 osób zgodnie z nową formą szkoleń sprzedażowych.

● Program ambasadorski marki pracodawcy
To społeczność pracowników, którzy są zaangażowani w budowanie maki pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Promują pracę w Leroy Merlin bez dodatkowych gratyfi kacji poprzez prowadzenie profi li w social mediach: Instagram, Facebook, Linkedin, Tik Tok oraz biorąc udział w różnych innych aktywnościach wizerunkowych (targi pracy, konferencje, spotkania branżowe). Fundamentem tego programu jest wiarygodność i autentyczność. w tej chwili mamy blisko 30 aktywnie działających ambasadorów. Wolontariat w Fundacji Leroy Merlin Misją Fundacji jest wsparcie w poprawie warunków mieszkaniowych oraz przestrzeni społecznej osób i instytucji najbardziej potrzebującym pomocy. Wspólnie z Wolontariuszami wspieramy lokalne społeczności, wszędzie tam, gdzie funkcjonują nasze sklepy. Budujemy organizację przyjazną wolontariuszom – taką, w której oni będą chcieli być, działać. Fundacja Leroy Merlin od 2012 roku zaprasza pracowników fi rmy do zgłaszania projektów remontowych dla lokalnych społeczności. W roku 2024 odbyła się już 22 edycja grantów ,,po sąsiedzku” , w ramach której 370 wolontariuszy zrealizowało 70 projektów remontowych w szkołach, przedszkolach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, OSP i dla NGO-sów. Na początku roku 2025 rozpoczęliśmy realizację 23 edycji grantowej, w której wybraliśmy 41 projektów do realizacji. Zaangażowanych w nią jest ok 340 wolontariuszy. Fundacja od 2020 roku włączyła się czynnie w akcję Sprzątania świata. Nawiązaliśmy współpracę z Fundacją Nasza Ziemia, którą wspieramy jako Partner techniczny – podarowując co roku rękawice i worki na śmieci, które są potrzebne do prowadzenia lokalnych akcji sprzątania w całej Polsce. Oprócz przekazania darowizny Fundacja koordynuje akcję Sprzątania Świata pod hasłem “Zostań Bohaterem Naszej Ziemi” we wszystkich sklepach Leroy Merlin. W 2024 roku w 31 edycji Akcji Sprzątania wystartowaliśmy po raz trzeci wraz z 83 sztabami we wszystkich sklepach oraz centrali fi rmy i magazynie centralnym. 1581 uczestników zebrało w ciągu 1,5 miesiąca 20,5 tony śmieci. W okresie od listopada 2024 do 31.01.2025 w 63 sklepach Leroy Merlin pracownicy Leroy Merlin wzięli udział w 3 edycji zbiórki – Akcji Paczka dla Zwierzaczka, w której zbieraliśmy karmę, pościel i akcesoria dla bezdomnych zwierząt. Zebrane dary powędrowały do 73 organizacji prozwierzęcych.
Kontynuowaliśmy również pomoc dla Uchodźców z Ukrainy w ramach projektu Funduszu Solidarności, który Fundacja uruchomiła 2022 roku. W roku 2024 realizowaliśmy (kontynuacja z 2023 oraz nowe umowy) 21 projektów wsparcia gmin, parafi i, fundacji w remontach przestrzeni, w których przebywali uchodźcy (mieszkania, szkoły, bursy, noclegownie). Projekty zgłaszają do nas pracownicy sklepów Leroy Merlin, którzy kontaktują się z gminami, przygotowują wnioski grantowe, projekty oraz kosztorysy, a następnie koordynują zamówienia towarów, dostawy, prace ekip montażowych.

NOWE INICJATYWY LUB PROGRAMY DLA PRACOWNIKÓW.

  • #LeaderBusinessAcademy – Zielony
    Program LBA Zielony to inicjatywa rozwojowa skierowana do pracowników poszerzających zakres odpowiedzialności w ramach swojej roli. Celem programu jest upskilling – rozwijanie kompetencji umożliwiających realizację nowych zadań i prowadzenie projektów.
    Program wspiera rozwój poziomy, odpowiadając na potrzeby organizacji w zakresie elastycznego wykorzystania potencjału pracowników.
    Obejmuje szkolenia z zarządzania projektami, komunikacji, pracy z AI, myślenia strategicznego i zarządzania zmianą.
    Uczestnicy rozwijają umiejętności niezbędne do skutecznego działania w środowisku o rosnącej złożoności i zmienności.
    Program stanowi istotny element strategii budowania wewnętrznej mobilności talentów. LBA Zielony wzmacnia zaangażowanie i retencję pracowników poprzez oferowanie im konkretnych ścieżek rozwoju. Jest to również narzędzie wzmacniania kultury innowacyjności, współpracy i odpowiedzialności w organizacji.
  • #LeaderBusinessAcademy – Niebieski
    Program LBA Niebieski rozwija kompetencje analityczne wśród pracowników na różnych stanowiskach. Jest dostępny dla wszystkich w organizacji – w formule online i bez ograniczeń czasowych. Program uczy pracy z danymi, wspiera podejmowanie decyzji opartych na faktach i rozwija analityczne myślenie. Obejmuje moduły z narzędzi takich jak Looker, praca z AI, storytelling danych oraz zarządzanie zmianą. Zawiera również treści dotyczące myślenia strategicznego i komunikacji opartej na danych.
    Uczestnicy uczą się przekładać analizy na konkretne działania biznesowe. Program jest regularnie aktualizowany i poszerzany o nowe, praktyczne zasoby. LBA Niebieski wspiera kulturę data-driven w organizacji oraz wzmacnia zdolność do adaptacji i innowacji.
  • goFLUENT – uruchomienie nowej platformy do nauki języka 17 języków do wyboru:
    angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, portugalski, rosyjski, holenderski, mandaryński, polski, koreański, japoński, arabski, turecki, tajski, wietnamski i bahasa Indonesia. Personalizacja nauki – kursy dostosowane do poziomu zaawansowania. Interaktywne konwersacje na żywo – 40-minutowe sesje, w których można swobodnie ćwiczyć język z uczestnikami z całego świata. Tysiące materiałów Od fi lmów i artykułów, po ćwiczenia gramatyczne i słownictwo. Aplikacja mobilna goFluent – Aplikacja już dostępna na służbowym telefonie. Zaproszenie bliskich osób! Zarejestrowani pracownicy mogą zaoferować 2 osobom darmowy dostęp do goFluent.
  • Symulacje VR
    Projekt wprowadza nowoczesną technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) do procesu szkoleniowego. Ma on na celu zwiększenie efektywności edukacji pracowników poprzez zapewnienie im możliwości zdobywania wiedzy w realistycznych, ale bezpiecznych warunkach. Główne założenia: – umożliwienie pracownikom ćwiczenia w bezpiecznym środowisku, gdzie mogą popełniać błędy bez konsekwencji – szkolenia oparte o realne sytuacje, które dotyczą pracownika – indywidualny feedback – pracownicy otrzymują spersonalizowany feedback dotyczący ocenianych kompetencji bezpośrednio pod szkoleniu – innowacyjne podejście do szkoleń – większa efektywność szkoleń. Wdrażamy krótkie formy szkoleniowe, do których możemy częściej wracać zastępując nimi całodniowe szkolenia Po testach w 2024 roku na początku tego roku wszystkie sklepy w Polsce zostały wyposażone w własne pary okularów VR. W poprzednim roku wdrożyliśmy 3 szkolenia dedykowane konkretnym stanowiskom. W tej chwili pracownicy biorą udział w autorskim szkoleniu z handlu, stworzonym od podstaw zgodnie z obowiązującymi w LM standardami. W tym roku planujemy stworzenie 3 kolejnych szkoleń, między innymi opartych o rozmowę z odpowiednio wyedukowanym botem.

    Obecnie wgrane symulacje:
  • Handel VR (dla wszystkich pracowników działów handlowych) – symulator obsługi klienta w oparciu o wewnętrzne standardy.
  • Trudne rozmowy (dla menedżerów)
  • NVS (dla wszystkich pracowników)
  • Oszczędne środy
    Projekt szkoleniowy polegający na organizacji w każdą środę o godzinie 13-stej webinarów związanych z szeroko pojętym rynkiem strategicznym Oszczędny DOM. W ramach tego rynku organizujemy webinary z dostawcami lub znawcami tematów związanych z termomodernizacją oraz Odnawialnymi Źródłami Energii. Tematy szkoleniowe są dobierane uwzględniając sezonowość oraz ogólnopolskie akcje handlowe. Dodatkową wartością jest możliwość zadania bieżących pytań dostawcom.
    W 2024 roku w 16-stu webinarach wzięło udział ponad 1100 uczestników W 2025 roku w 10-ciu dotychczasowych webinarach wzięło udział już prawie 1050 osób (stan na 18.03)
  • Pomoc dla powodzian
    Od września Fundacja Leroy Merlin wspierała akcję dla Powodzian. Działaliśmy dwutorowo – wspieraliśmy fi nansowo naszych pracowników, którzy ucierpieli w powodzi. Otrzymali oni wsparcie doraźne oraz wsparcie w remoncie mieszkania/ domu na łączną kwotę 219 659,97 zł. Wspieraliśmy również gminy i OSP oraz osoby indywidualne – przekazując materiały remontowo budowlane, czy sprzęt pozwalający zniwelować skutki powodzi. Łącznie przekazaliśmy do potrzebujących zewnętrznych – materiałów i sprzętu za 270 tyś złotych, oraz uruchomiliśmy środki z projektu Fundusz Solidarnościowy (565 tyś złotych), które w 2025 roku zostaną przekazane w postaci materiałów do remontu szkół, przedszkoli w gminach pod Kłodzkiem, Jelenią Górą, Opolem – które ucierpiały mocno w powodzi. Działania te nie byłyby możliwe bez naszych pracowników – wolontariuszy ze sklepów, którzy czynnie włączają się w koordynację pomocy.

STRATEGIA NA PRZYSZŁOŚĆ / PLANOWANE PRZEDSIĘWZIĘCIA I KIERUNKI DZIAŁAŃ


● Badania wśród pracowników
W 2025 roku koncentrujemy się na dalszym zwiększaniu zaangażowania pracowników oraz usprawnianiu procesów zarządzania ich doświadczeniem. Kluczowym krokiem będzie wdrożenie globalnego narzędzia Medallia, które od 2025 roku stanie się standardem dla wszystkich badań pracowniczych w ADEO, w tym badania EXI (Employee Experience Index) oraz exit interview.

Od czerwca 2020 roku regularnie monitorujemy poziom zaangażowania wśród pracowników ADEO, w tym Leroy Merlin Polska, poprzez Badanie EXI (Employee Experience Index). Badanie to realizowane jest 2 razy w roku we wszystkich fi rmach należących do ADEO i stanowi najważniejsze źródło informacji na temat atmosfery wśród pracowników, efektywności procesów oraz skuteczności
wprowadzanych zmian. Dzięki niemu możemy nie tylko identyfi kować obszary wymagające poprawy, ale także mierzyć, które inicjatywy przynoszą najlepsze rezultaty.

Dotychczas w Leroy Merlin Polska exit interview było realizowane lokalnie. Wprowadzenie Medallia ujednolica ten proces we wszystkich jednostkach ADEO, pozwalając na głębszą analizę wyników i wdrażanie skuteczniejszych rozwiązań.

Dzięki wdrożeniu Medallia zwiększymy efektywność procesów badawczych, co przełoży się na lepsze decyzje i realne zmiany w organizacji. Wierzymy, iż ten krok pozwoli nam jeszcze skuteczniej wspierać rozwój pracowników i budować angażujące środowisko pracy.


Wdrożenie Medallia stanowi również okazję do modyfi kacji naszego podejścia do pracy z wynikami badań.

  • Komentarze i wyniki będą grupowane w kategorie tematyczne, co umożliwi zespołom skuteczniejszą współpracę nad poprawą wyników w kluczowych obszarach, niezależnie od lokalizacji.
  • Regularne spotkania z zarządem, poświęcone konkretnym tematom wyników badań (np. zaangażowanie pracowników, komunikacja, kultura organizacyjna), umożliwią systematyczne omawianie postępów i szybsze podejmowanie decyzji.
  • Dział komunikacji będzie aktywnie uczestniczyć w pracy nad wynikami badania EXI, aby zapewnić odpowiednią wymianę informacji na temat działań podejmowanych w odpowiedzi na wyniki. Komunikacja będzie kluczowym elementem w procesie wdrażania działań poprawiających zaangażowanie pracowników, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Dzięki temu pracownicy będą regularnie informowani o podejmowanych działaniach, co zwiększy ich poczucie zaangażowania i wpływu na organizację.
  • Pomimo centralnego podejścia do pracy z wynikami EXI, nie rezygnujemy z lokalnych działań, które są istotne z punktu widzenia poszczególnych zespołów i lokalizacji. Menedżerowie przez cały czas będą odpowiadać za realizację działań, które są dostosowane do specyfi cznych potrzeb ich zespołów.
  • Akademia Oszczędnego Domu
    Program edukacyjny przygotowujący pracowników (nominowanych przez dyrektora z każdego sklepu) do objęcia stanowiska Doradcy Oszczędnego Domu. Osoby te będą wsparciem dla klientów mierzących się z termomodernizacją swoich budynków lub wyposażaniem ich w OZE.
    Przygotowanie będzie trwało około 7 miesięcy, w czasie których pracownicy zdobędą wiedzę nie tylko produktową, ale również kompetencje związane z termomodernizacją, ofertowaniem, dofi nansowaniami, umiejętnością pracy z projektami budowlanymi i czytania dokumentacji oraz wielu innych.
  • Programy rozwojowe dla rynku PRO
    Pięć odrębnych programów rozwojowych, każdy dostosowany do specyfi cznych potrzeb i wymagań nowo tworzonych stanowisk oraz zmian specyfi ki i wymagań stanowisk istniejących. Programy te mają na celu rozwój umiejętności i kompetencji pracowników, a także wdrożenie nowych technik i metodyk pracy.

    Stanowiska:
    • Regionalny kierownik sprzedaży
    • Przedstawiciel handlowy
    • Kierownik działu obsługi klienta profesjonalnego i projektowego
    • Doradca ds. klientów kluczowych
  • Kierownik działu obsługi klienta i serwisu
    Razem programy te obejmują ponad 350 uczestników, zapewniając im kompleksowy rozwój umiejętności i kompetencji.
    Każdy program jest dostosowany do specyfi cznych potrzeb danego stanowiska, ale wszystkie łączą elementy grywalizacji i interaktywnych sesji szkoleniowych oraz treningów stacjonarnych aby zapewnić maksymalne zaangażowanie i efektywność szkolenia.
  • Ekipa ROBI KLIMAT
    W Leroy Merlin chcemy, aby wszyscy nasi pracownicy inicjowali, wspierali i realizowali pomysły na konkretne działania prośrodowiskowe, a dzięki swojej wiedzy pomagali naszym klientom wybierać produkty i usługi, które przyczyniają się do: dbania o środowisko, pomagają żyć zdrowiej i bezpieczniej, a jednocześnie umożliwiają oszczędzanie pieniędzy. W takim wyzwaniu warto mieć wsparcie, dlatego w marcu 2025 r. , powołaliśmy EKIPĘ ROBI KLIMAT. W każdym sklepie Leroy Merlin, współpracy z HR został wybrany animator ROBI KLIMAT, który wyróżnia się wrażliwością i wiedzą środowiskową, którego zadaniem będzie animowanie
    tematów łączących ekonomię i ekologię, a które są aktualnymi działaniami podejmowanymi w Leroy Merlin Polska. Powołanie EKIPY ROBI KLIMAT oraz osoby animujące w każdym sklepie, ma przede wszystkim cel edukacyjny. Wiemy, iż z EKIPĄ ROBI KLIMAT w Leroy Merlin, będziemy mogli jeszcze lepiej dbać o środowisko, o klimat pozytywnego miejsca pracy, a także planetę – nasz wspólny dom.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

  • Employer Branding Excellence Awards 2023
  • Forbes Najlepsi Pracodawcy w Polsce 2024
  • Friendly Workplace 2024
  • HR Najwyższej Jakości 2024
  • Diversity in Check 2024
  • Forbes Najlepsi Pracodawcy w Polsce 2025
  • Top Employer Poland 2025

Zapraszamy na nasze profile:

https://www.facebook.com/karieraleroymerlin
https://www.linkedin.com/company/164715/

Idź do oryginalnego materiału