U NAS LICZĄ SIĘ LUDZIE

homeandmarket.eu 2 dni temu

Z Tomaszem Ignaczakiem, dyrektorem generalnym KRUKa, rozmawiała Katarzyna Mazur.

Jest Pan związany z Grupą KRUK od 20 lat, a przez siedem lat kierował Pan jej rumuńskim oddziałem. Ten długi dystans pomaga Panu w zarządzaniu spółką? Jak te doświadczenia wpłynęły na Pana jako menedżera?

Od 2004 r. przeszedłem różnorodną ścieżkę kariery w KRUKu – zresztą kroczę nią radośnie do dziś. Moje początki były związane z pracą jako doradca w Contact Centre. Następnie zostałem team leaderem, kierownikiem oddziału oraz menedżerem. Praca u podstaw naszego biznesu pozwoliła mi na poznanie jego specyfiki oraz wyzwań, przed jakimi stają nasi klienci, a więc także firma i jej pracownicy. W 2011 r. dołączyłem do rumuńskiego oddziału, a w 2013 r. objąłem tam stanowisko dyrektora generalnego. Siedem lat później wróciłem do Polski, gdzie zarządzam dynamiczną spółką liczącą ponad 1,5 tys. osób. KRUK to przede wszystkim wspaniali ludzie, profesjonaliści w swoim fachu. To właśnie doświadczenia we współpracy z różnorodnymi zespołami pozwoliły mi rozwinąć się jako menedżerowi.

Jakie osobiste doświadczenia pozwalają Panu sprawnie zarządzać ludźmi?

Jestem szczęśliwym mężem i ojcem dwóch synów, więc w życiu prywatnym nie narzekam na nudę. Staram się być jak najlepszym partnerem dla mojej aktywnie pracującej żony i mam wrażenie, iż to właśnie to partnerskie podejście w rodzinie ma duże przełożenie na mój model pracy z ludźmi. Bardzo zależy mi, aby każdy pracownik czuł się w swojej roli doceniony. Jak już wspomniałem, w KRUKu najważniejsi są ludzie – nie jest to pusty slogan, a zasada i wartość, która towarzyszy nam w codziennej pracy od ponad ćwierć wieku.

Jak na przestrzeni tych 20 lat, które spędził Pan w firmie, ale też w branży windykacyjnej, zmienił się ten sektor, potrzeby jego pracowników, a także osób zadłużonych? Jak to wpływa na kierunek, w jakim rozwija się KRUK i cała branża?

Branża windykacyjna jest w zupełnie innym miejscu niż 20 lat temu. KRUK – jako lider sektora w Polsce i Europie – jest przykładem, jak prowadzić ten biznes z szacunkiem dla człowieka. Od lat stosujemy Zasady Dobrych Praktyk Firm Windykacyjnych Związku Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce (ZPF). Regularnie poddajemy się audytowi etycznemu i zgodnie z prawem dbamy o rzetelne informowanie naszych klientów o możliwościach spłaty zadłużenia czy konsekwencjach, jakie mogą wystąpić w przypadku jego braku. Stawiamy na edukację finansową społeczeństwa – w tym dzieci i młodzieży. Każdy dług wiąże się z jakąś decyzją finansową, a zobowiązania należy spłacić. Najważniejsze są inicjatywa i chęć znalezienia rozwiązania swojej sytuacji. Ustanawiamy nowe trendy w windykacji, ponieważ nasi klienci i ich nawyki z czasem się zmieniają. Generujemy nowe pomysły i stosujemy wiele innowacyjnych, cyfrowych rozwiązań, usprawniających naszą pracę, które jednocześnie ułatwiają naszym klientom kontakt z nami.

Idź do oryginalnego materiału