Japońska marka UNIQLO ogłasza swoją najnowszą współpracę z JW ANDERSON na sezon jesień-zima 2023. Nowa linia czerpie inspirację z bogactwa brytyjskich tradycji oraz studenckich relacji, kształtujących życie wokół tamtejszych uniwersytetów. Kolekcja łączy oparty na potrzebach konsumentów koncept UNIQLO LifeWear z lekkim, zabawnym duchem brytyjskiego projektanta.
Komentując nową kolekcję, projektant Jonathan Anderson stwierdził: „W tym sezonie postanowiłem połączyć klasyczny, brytyjski styl oraz inspirowane uniwersyteckim ubiorem kroje z bardziej nowoczesnymi elementami i tkaninami technicznymi, aby uzyskać współczesny obraz mody ulicznej. Zawsze uwielbiałem dodawać nieoczekiwane elementy do tradycyjnych stylizacji i jestem bardzo zadowolony z tego co udało mi się osiągnąć wraz z UNIQLO.”
Oversize’owy krój trencza to nowoczesny look, który doskonale pasuje do stylizacji unisex, natomiast damska budrysówka ma klasyczny, a jednocześnie modny, krótki fason. Kolejnym tradycyjnem elementem w stylu „preppy” jest damska koszula Oxford, zawierająca haft JW ANDERSON na piersi.
Polarowe parki w kratę oraz dzianiny z uroczymi motywami zwierzęcymi dodają linii sezonowych akcentów. Kolekcja składa się również ze skarpet HEATTECH, lekkiej i puszystej czapki z dzianiny Souffle Yarn oraz innych funkcjonalnych zimowych akcesoriów, które ogrzeją nas w nadchodzące, chłodne dni.
Przeczytaj również: Handel liczy na odbudowę. Coś drgnęło [najnowsze dane]
Linia UNIQLO and JW ANDERSON: przykładowe produkty
Kobieta
Przeczytaj również: Jak szkoły modowe powinny zająć się projektowaniem adaptacyjnym?
Mężczyzna
Przeczytaj również: Zmiana czasu. Jak radzić sobie ze wstawaniem w trybie jesiennym?
O UNIQLO and JW ANDERSON
Brytyjskie dziedzictwo spotyka LifeWear – połączenie innowacyjnych projektów, które JW ANDERSON wnosi do brytyjskiej mody, z zaangażowaniem UNIQLO w kwestii jakości i funkcjonalności.
O JW ANDERSON
Północnoirlandzki projektant Jonathan Anderson założył JW ANDERSON w 2008 roku. Początkowo była to kolekcja akcesoriów, która gwałtownie ewoluowała w kierunku odzieży ready-to-wear. Dzięki dużemu zainteresowaniu, raczkująca jeszcze marka miała okazję zaprezentować swoje projekty podczas londyńskiego Fashion Week w 2008 roku. Debiutancka kolekcja przyniosła Andersonowi zarówno uznanie krytyków, jak i sukces komercyjny. kooperacja UNIQLO and JW ANDERSON zadebiutowała w okresie jesień-zima 2017.
Przeczytaj również: Najlepsze i najpiękniejsze bary w Warszawie
Zdjęcie główne: mat. prasowy