VeloWartości w działaniu! Po raz kolejny nagroda i certyfikat Friendly Workplace®2024 dla VeloBank.

5 miesięcy temu

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

“Z ogromną euforią ponownie witamy VeloBank w prestiżowym gronie laureatów certyfikatu Friendly Workplace® 2024. Nagroda potwierdza, iż VeloBank nieustannie podtrzymuje i rozwija standardy przyjaznego pracodawcy. Wizyty w siedzibie banku utwierdzają nas w przekonaniu, iż wartości takie jak otwartość, przedsiębiorczość, rzetelność i zaufanie są nie tylko deklarowane, ale przede wszystkim skutecznie wdrażane w codzienne działania firmy.

Bank zasługuje na szczególne uznanie za konsekwentne budowanie kultury organizacyjnej, która promuje bezpieczeństwo, motywację i komfort pracy, eliminując jednocześnie dyskryminację oraz mobbing. Jego zaangażowanie w rozwój pracowników manifestuje się poprzez liczne programy takie jak „Rozwojownia” i „SMART – dzielimy się wiedzą”, które wspierają zdobywanie wiedzy i umiejętności zgodnie z najnowszymi trendami.

Nie można również przeoczyć programu „VeloActive”, który promuje zdrowy styl życia oraz aktywne wsparcie inicjatyw charytatywnych, co przyczynia się do budowania pozytywnej atmosfery w firmie.

Serdecznie gratulujemy VeloBankowi kolejnego wyróżnienia jako Friendly Workplace i z niecierpliwością oczekujemy na dalsze sukcesy, które niewątpliwie nadejdą. Dziękujemy za ciepłe przyjęcie i pozytywne wrażenia, które za każdym razem towarzyszą naszym wizytom w banku.”

VeloBank jako pracodawca:

PROGRAMY ROZWOJOWE

Pracownicy VeloBanku mają możliwość podnoszenia swoich kompetencji oraz kwalifikacji zawodowych poprzez szkolenia wewnętrzne w formule hybrydowej, konferencje branżowe i tematyczne oraz poprzez on-the-job-trainings, podejmując się nowych zadań czy biorąc udział w wewnętrznych programach, które mogą być dla nich wyzwaniami i rozwijać ich umiejętności.

Szkolenia i projekty organizowane przez VeloBank:

  • szkolenia wstępne dla nowo zatrudnionych pracowników,
  • praktyczne warsztaty dla nowych menedżerów Menedżer na START – wczoraj Kolega dzisiaj Szef, uwzględniające zmianę perspektywy z pracownika na menadżera,
  • platformę rozwojową „Rozwojownia”, która jest bankową odpowiedzią na zmieniające się trendy i daje możliwość korzystania z rozwiązań pozwalających zdobywać wiedzę i umiejętności w formule online:
  • webinary,
  • warsztaty,
  • spotkania flow,
  • podcasty,
  • e-biblioteka,
  • recenzje książek,
  • szkolenia rozwojowe Program SMART dzielimy się wiedzą – SMART – trenerzy zrekrutowani wśród pracowników nabrali nowych umiejętności doskonaląc swoje szkolenia oraz kursy w wydaniu hybrydowym, budują jednocześnie własną markę w organizacji, mają niepowtarzalną okazję do warsztatowego przeglądu własnej pracy oraz kształtowania rozwoju osobistego; organizacja zwiększa efektywność operacyjną poprzez dostęp do best practise,
  • cykl webinarów z Gościem Specjalnym dla wszystkich pracowników banku,
  • program mentoringowy – program rozwojowy dla Mentorów i Mentee wyłonionych w ramach organizacji realizowany we współpracy z Fundacją Liderek Biznesu,
  • eTutor – skierowana do wszystkich pracowników banku oferta szkoleniowa. Dzięki niej pracownicy mogą wziąć udział w bezpłatnych kursach językowych na największej w Polsce platformie e-learningowej,
  • model zarządzania siecią sprzedaży, wprowadzony w 2023 roku – #wRytmieVelo – rytm wspiera strategię banku we wzroście efektywności sprzedaży w sieci własnej i franczyzowej oraz we wzmacnianiu VeloWartości,
  • wykorzystanie gier szkoleniowych w warsztatach zespołowych mających na celu budowanie współpracy, zaufania, rozwoju umiejętności komunikacyjnych oraz argumentowania.

Planowane projekty szkoleniowe na 2024 roku:

  • Akademia Buduj Świat Bardziej Velo – wyselekcjonowana grupa ekspertów – ambasadorów nowych wartości, wyposażonych w narzędzie pracy rozwojowej tworzy podstawy do zbudowania lub zmiany standardu sprzedaży, obsługi klienta oraz innych działań biznesowych w kulturze Agile,
  • Akademia Sprzedaży – kompleksowy program dla sieci sprzedaży – doradców oraz menadżerów; warsztat koncentrujący się na budowaniu długofalowych relacji z klientami oraz podnoszeniu kompetencji liderskich,
  • Program rozwojowy dla menedżerów z poziomu B-2 ukierunkowany na wzmacnianie kompetencji menadżerskich oraz realizacji symulacji trudnych decyzji menadżerskich.

VeloBank umożliwia pracownikom udział w konferencjach zewnętrznych zarówno w roli prelegentów, jak i uczestników:

  • Banking Inspiration Day,
  • EWEA&AP Customer Connection for Fraud&Financial Crime w Madrycie,
  • Banking Forum & Insurance Forum,
  • IMPACT,
  • Hitachi Digital Forum,
  • CDO Forum Club,
  • IT w instytucjach finansowych,
  • GrantOZE – nowe możliwości finansowania,
  • Najbliższa Przyszłość Windykacji,
  • ESG in FinTech,
  • Konferencja KSC Forum,
  • Konferencja Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE.

Ponadto, już od 2022 r. roku wspólnie z Fundacją Liderek Biznesu VeloBank realizuje całoroczny Program Mentoringowy dla menedżerów. Mentoring jest doskonałym narzędziem, które zwiększa skuteczność działań w organizacji. Przyczynia się do wzrostu efektywności oraz wzmacnia wartości wpisane w DNA naszej organizacji. Buduje partnerskie relacje między pracownikami na wyższych szczeblach organizacji – bo to oni przyjmują rolę Mentora – a osobą mentorowaną (tzw. Mentee), która zyskuje szerszą perspektywę, lepsze zrozumienie długofalowej strategii i cenne wskazówki do rozwoju swojej kariery. Jest to również doskonała forma przekazywania know-how wewnątrz. To dobry start dla wzmocnienia działań samodoskonalących w VeloBanku.

W 2023 r. VeloBank wprowadził Rytm Operacyjny jako model zarządzania siecią sprzedaży. Projekt #wRytmieVelo to kompleksowy, program wdrożenia nowych postaw i standardów pracy. Jego kluczowym zadaniem jest wspierać strategię banku we wzroście efektywności sprzedaży, standaryzować podejście do zarządzania kompetencjami, jakością oraz aktywnościami, koordynować i synchronizować działania na linii sieć sprzedaży – centrala, tak aby zapewnić wydolność działań, wyznaczać standardy pracy oraz rozwijać kompetencje menedżerskie i sprzedażowe w oparciu o kulturę odpowiedzialności.

PROGRAMY DEDYKOWANE PRACOWNIKOM

W banku organizujemy różnego rodzaju wewnętrzne spotkania, konferencje, akcje charytatywne i sportowe, akcje integracyjne i angażujące pracowników/zespoły, m.in.:

  • spotkania kadry menedżerskiej,
  • spotkania VeloTalk, czyli spotkania online ze wszystkimi pracownikami banku na temat ważnych spraw i zmian, nowości produktowych, projektów toczących się w banku podczas których pracownicy mogą zadawać pytania na czacie,
  • spotkania zespołowe, według inicjatywy i zaangażowania zespołów,
  • webinary z zakresu well-beingu (np. webinar z Małgorzatą Ohme),
  • program VeloActive, którego celem jest promowanie aktywnego trybu życia i sportu (wspólne treningi rowerowe, bieganie czy wycieczki). Pracownicy bierą udział w akcjach m.in.charytatywny RakReaton czy bieg firmowy,
  • VeloPiknik i spotkania Mikołajkowe, które integrują pracowników i ich rodziny,
  • świąteczne spotkania, które pozwalają na integrację poza firmową.

ZDROWE I BEZPIECZNE ŚRODOWISKO PRACY

Pracownikom banku jak i pracownikom sieci franczyzowej została udostępniona platforma rozwojowa Mindgram. Mindgram to kompletna platforma rozwojowo, psychologiczno-wellbeingowa dla pracowników i członka rodziny. Promuje i wspiera dobre samopoczucie, odporność i rozwój poprzez działania oparte wyłącznie na potwierdzonych klinicznie metodach, przygotowanych we współpracy z doświadczonymi psychologami i specjalistami z całego kraju. Oferuje szeroki wachlarz możliwości rozwoju osobistego, budowania wewnętrznej równowagi oraz poprawy kondycji psychicznej, opiekując m.in. tematy diversity & inclusion; leadership, odporność psychiczna. Platforma działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i zapewnia kompleksowy zespół wsparcia mentorów biznesu, psychologów, psychoterapeutów, doradców prawnych, psychodietetyków pomagając pracownikom we wszystkich sferach życia.

NAGRODY I WYRÓŻNIENIA

Bank otrzymał nagrody i wyróżnienia w poniższych kategoriach:

Branżowe:

  • Złoty Bankier 2024
  • Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń
  • Innowacyjny Lider 2023
  • Techno Biznes 2023
  • Mobile Trends Awards 2023
  • Data Economy Innovators Award
  • Loan Magazine Awards 2024
  • Złota e-Tarcza 2023
  • Instytucja Roku (2023)
  • Najaktywniejszy bank w usługach fintech
  • Ranking “Przyjazny Bank Nesweeka”
  • Mobile Trends Awards 2023
  • Masters&Robots

Dobre praktyki personalne / HR:

  • Best Quality Employer 2023
  • Friendly Workplace 2023
  • TOP50 CMO in Poland – wyróżnienie dla Katarzyny Meissner, zarządzającej obszarem Komunikacji i Marketingu VeloBanku
  • Dyrektor Marketingu Roku – wyróżnienie Grand Prix & Najlepszy Rebranding, Zespół Marketingowy i Dyrektor Sprzedaży
  • Solidny Pracodawca 2023
  • BrandWE CEO
  • Innowacyjny Lider
  • IC Biznes Partner
  • Internal Communications & Engagement Awards

Reputacyjne:

  • IN2 SABRE Awards

INFORMACJE DODATKOWE

Wartości/etyka w firmie

Strategia wdrożenia nowych VeloWartości (otwartość = openness, rzetelność = reliability, zaufanie = trust i przedsiębiorczość = ingenuity) wykorzystuje w swojej promocji aspekt wizualny oraz liczne działania angażujące pracowników w zrozumienie i zaimplementowanie VeloWartości w codziennej pracy. Każda wartość symbolizowana jest przez wykreowaną graficznie postać. Graficzny bohater pojawia się w komunikatach, w których jest mowa o danej wartości VeloBanku. Dzięki temu komunikacja jest ciekawa, autentyczna i różnorodna w formie. Odbiorcami strategii są wszyscy pracownicy banku (ca 3000 FTE). Dzięki realizacji strategii, VeloWartości stały się solidnym fundamentem naszych działań, zapisały się na stałe w DNA i kulturze organizacyjnej banku. Pracownicy znają i rozumieją nowe wartości oraz na co dzień reprezentują w wewnątrz i na zewnątrz banku, postawy i zachowania zgodne z wartościami. VeloWartości stanowią też element zarządzania wynikami pracy w banku. VeloWartości stanowią również podstawę Kodeksu Etyki, dokumentu który określa normy postępowania we wszystkich obszarach banku. VeloBank to innowacyjny bank, który wykorzystuje nowoczesne technologie na co dzień, dba o środowisko i stosuje hiperpersonalizacje również w komunikacji wewnętrznej z pracownikami. Dlatego kampania wdrożenia nowych VeloWartości w znacznej części do komunikacji wykorzystywała digitalne kanały i narzędzia.

Ekologia w pracy

Wybrane działania/inicjatywy:

  • VeloBank uruchomił platformę VeloMarket (www.velomarket.pl) – otwarty dla wszystkich sklep e-commerce ze sprawdzonymi pod kątem środowiskowym produktami i usługami. Platforma edukuje także na temat potrzeby zielonej transformacji energetycznej i ekologii w codziennym życiu.
  • W ramach akcji „Sadzimy razem #VeloLas” VeloBank za każde założenie konta osobistego VeloKonto przy pomocy aplikacji mObywatel, zasadzi drzewa w imieniu klientów, a klienci otrzymają elektroniczny certyfikat potwierdzający zasadzenie.
  • Nowe karty płatnicze VeloBanku są w 100% z plastiku z recyklingu.
  • Bank promuje również ekologiczne zachowania w zakresie wykorzystania naturalnego światła, oszczędności wody czy korzystania z filtrów do wody pozwalających korzystać z wody do picia bezpośrednio z kranu rezygnując z plastikowych dystrybutorów wody.

Nagrody dla pracowników

Stosujemy system motywacyjny oparty na premiach pieniężnych zależnych od wyznaczonych celów. Zasady premiowania opisane są w Regulaminie Wynagradzania oraz w zasadach dla poszczególnych systemów premiowych. Dodatkowo na stanowiskach menedżerskich jako benefit przyznawane są samochody służbowe. Każdy pracownik bez względu na wymiar etatu może korzystać z dofinansowania do prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenia grupowego z częściowym dofinansowaniem przez bank oraz karty Multisport, a także ZFŚS. Ponadto bank docenia wyróżniających się pracowników nagrodami uznaniowymi, statuetkami, dyplomami czy możliwością bezpośredniego udziału w ważnych dla organizacji wydarzeniach.

Awanse wewnętrzne

Każdy pracownik w VeloBanku ma możliwość awansu pionowego i poziomego. Bank sukcesywnie definiuje ścieżki karier w poszczególnych obszarach, których celem jest uświadomienie pracownikom możliwych dróg rozwojowych. Pracownicy mają także bieżący dostęp do wewnętrznych ofert pracy, co pozwala im aktywnie brać udział w procesach rekrutacyjnych, do obszarów, które ich interesują.

EDUKACJA

Aspektem inspirowania świata nauki zagadnieniami dot. bankowości było zaangażowanie w XI Dzień Technologii Mobilnych na WNEiZ UMK w Toruniu oraz XVII International Congress of Polish Student Societies w Amsterdamie. Ze studentami dzielimy się wiedzą i historią VeloBanku. Dla studentów to okazja poznania wielowątkowego procesu biznesowego w czasie rzeczywistym, a nie post factum, z książek. Budujemy wartościową instytucję pokazując, iż sektor bankowy w Polsce jest nowoczesny i bezpieczny i warto z nim wiązać zawodową przyszłość.

W 2024 roku VeloBank organizuje staże studenckie dla 20 osób, podczas których będą mogli zapoznać się z pracą w różnych obszarach bankowości.

Jobicon. W marcu 2024 wzięliśmy udział w Jobicon, wydarzeniu zaprojektowanym z myślą o studentach, absolwentach i młodych profesjonalistach z różnych dziedzin. W trakcie targów była przestrzeń do wielu inspirujących spotkań i rozmów, umożliwiając młodym talentom nawiązanie kontaktów z zapoznanie się z naszymi aktualnymi ofertami pracy

Inne akcje rekrutacji na uczelniach. Wspieranie młodych talentów jest wpisane w nasze DNA, dlatego nie mogło nas zabraknąć na takich wydarzeniach na uczelniach jak IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Copernican Digital Forum w Toruniu czy Energy Week 2024 na Warszawskim SGH. Na uczelniach oprócz wykładów naszych ekspertów mieliśmy okazję do rozmów ze studentami, przybliżenia im projektów czy inicjatyw nad którymi pracuje firma. Rozmowy ze studentami miały również na celu zarówno przybliżenie studentom możliwości zawodowych, jak i ocenę ich potencjału jako przyszłych pracowników.

AKCJE PROSPOŁECZNE FIRMY / WOLONTARIAT

W banku prowadzimy działania z zakresu CSR, w tym między innymi organizowana jest coroczna akcja „Zostań VeloMikołajem”, w ramach której pracownicy przygotowują paczki z prezentami – na podstawie otrzymanych listów – dla podopiecznych wybranej placówki. Organizowane są konkursy dla dzieci pracowników połączone z akcją charytatywną, wyzwania sportowe również połączone z akcją charytatywną, akcje budujące świadomość ekologiczną pracowników – w tym „Akcja EcoVelo”. W tym roku bank przymierza się też do wdrożenia nowych akcji o wymiarze społecznych/charytatywnym wśród pracowników, w tym między innymi wspólną akcję sadzenia drzew.

Bank wspiera również inicjatywy pracownicze w zakresie akcji charytatywnych i sportowych. W maju 2024 r odbył się Bieg Firmowy, w którym wzięli udział pracownicy VeloBanku, dokładając swoją cegiełkę do wsparcia i pomocy dzieciom z chorobą nowotworową.

Odkryj profil pracodawcy VeloBank 2023
Idź do oryginalnego materiału