W III kwartale dynamika przychodów LVMH wyhamuje

fashionbiznes.pl 1 rok temu

Konglomerat Louis Vuitton Moët Hennessy zanotował niewielki organiczny wzrost przychodów w minionych trzech miesiącach. Nie był on jednak aż tak dynamiczny, jak miało to miejsce w drugim kwartale bieżącego roku.

Sprawdź: ANIA LEWANDOWSKA W PIERWSZYM RZĘDZIE NA POKAZIE LV W PARYŻU

Niewielkie zahamowanie przychodów LVMH

Obroty LVMH wzrosły o 9% sięgając 19,964 milionów euro. Jest to niewielka zmiana na plus w porównaniu do drugiego kwartału bieżącego roku. Wówczas wzrost wyniósł aż 17%. Ogólny wzrost organiczny w pierwszych 9 miesiącach 2023 roku to 14% i 62,205 milionów euro.

Zarząd nie traci jednak nadziei i podaje, iż po wliczeniu do statystyk aktualnego, ujemnego kursu walut przychody grupy wzrosły o 10%. Ogólnie w Europie, Japonii i pozostałych krajach azjatyckich zanotowano dwucyfrowe wzrosty organiczne.

Galanteria najmocniejszą kategorią LVMH

Sekcja mody i galanterii skórzanej z portfolio LVMH radzi sobie zdecydowanie najlepiej. Przychody w tej kategorii sięgnęły 30,912 milionów euro ze wzrostem o 16% lub 11% w pierwszych 9 miesiącach 2023 roku. W trzecim kwartale liczby te nie były jednak aż tak spektakularne jak w drugim: 9% i 9,750 milionów euro w porównaniu do 21% poprzedniego kwartału.

Wśród marek z portfela koncernu najlepszymi wynikami może pochwalić się Louis Vuitton. Także dom mody Christian Dior nieustannie notuje solidne wzrosty. Swoje statystyki poprawiła także marka Loewe – ostatnie kolekcje torebek i galanterii komercyjnie radzą sobie znacznie lepiej niż wcześniejsze projekty.

Uwagę zwracały również pozytywne wyniki finansowe brandów Loro Piana, Rimowa, Marc Jacobs i Berluti.

Kosmetyki i zegarki LVMH na gorszej pozycji finansowej

Nieco mniejszy wzrost przychodów dotyczył segmentu kosmetycznego LVMH. Sekcja beauty i perfum zaliczyła 12%. zwiększenie się przychodów sięgając kwoty 6,021 milionów euro w pierwszych 9 miesiącach 2023 roku. W trzecim kwartale statystyka ta wyniosła 9% oraz 1,993 milionów euro.

Nieco inaczej uplasowała się kategoria zegarków i biżuterii z organicznym wzrostem w wysokości 9% (7,951 milionów euro) w pierwszych 9 miesiącach 2023 roku oraz 3% (2,524 milionów euro) w trzecim kwartale 2023 roku. Jako zasługę idących w górę liczb w kategorii biżuterii zarząd LVMH postrzega ponowne otwarcie The Landmark – dawnego butiku flagowego Tiffany&Co. w Nowym Jorku. Jak również rozwijanie oferty marki w Japonii, w tym otwarcie dwóch nowych butików w luksusowych, tokijskich dzielnicach Ginza i Omotesando.

Mocnym punktem jest również wybranie brandu Hublot jako Official Timekeeper na czas mistrzostw FIFA Women’s World Cup w Australii.

Ceny torebek Louis Vuitton – czy poszły w górę?

W 2023 roku galanteria skórzana z logo LV zanotowała zauważalny wzrost cen, który może być spowodowany inflacją oraz zwiększeniem się kosztów surowców i produkcji.

I tak, jedna z najbardziej kultowych torebek marki – kuferek Speedy 25 zanotowała ponad 6%. wzrost cen: z €1,130 do €1,200. Droższa stała się także popularna torba Capucines BB. Jej cena zwiększyła się o 6.8%, a dokładniej z kwoty €5,150 do €5,500 obecnie. Na liście nie znalazł się jednak jeden z najbardziej kultowych i pożądanych modeli od LV – pojemna shopperka Neverfull. W tym roku torba ta nie zanotowała zbyt znaczącego wzrostu cen, a na niektórych rynkach, jak np. w Wielkiej Brytanii sięgnął on dokładnie 0%.

Powodem tego stanu rzeczy może być fakt, iż cena tej torebki gwałtownie zwiększyła się w 2022 roku. W zależności od rynku o kilkanaście, a choćby kilkadziesiąt procent. Możliwe jest również, iż cena Neverfull zostanie skorygowana na początku przyszłego rokuu.

Zobacz także: Czy najwygodniejsze buty świata podbiją nowojorską giełdę?

Zdjęcie główne: Unsplash

Idź do oryginalnego materiału