W klimacie VeloWartości. VeloBank S.A. z certyfikatem i nagrodą „Friendly Workplace 2023”.

1 rok temu

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

„Z euforią i satysfakcją witamy VeloBank w gronie firm mogących pochwalić się godłem i certyfikatem „FRIENDLY WORKPLACE”. Wizyta w siedzibie firmy utwierdziła nas w przekonaniu, iż VeloBank to otwarci ludzie i przyjazne środowisko pracy. Certyfikat przyznajemy, w pierwszym rzędzie, za nowoczesny model kultury organizacyjnej budowany wokół wartości (PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, OTWARTOŚĆ, RZETELNOŚĆ I ZAUFANIE) oraz wysokie standardy komunikacji. W relacjach z pracownikami firma stawia na ich motywowanie i docenianie, troskę o komfort i tworzenie przyjaznej kultury pracy, eliminującej wszelkie formy dyskryminacji, mobbingu oraz innych nieprawidłowych i nieetycznych postaw i zachowań.

VeloBank to także kultura dzielenia się wiedzą. Wysoko oceniamy szeroką ofertę rozwojową banku, zaś szczególnie pragniemy wyróżnić programy SMART, Menedżer na START, Ścieżki Sukcesów, a także platformę wiedzy „ROZWOJOWNIA”. To tylko niektóre z inicjatyw w obszarze rozwoju realizowane przez firmę. Nasze uznanie wzbudziła forma doceniania pracowników, czyli pomysł przyznawania „GŁASKÓW”:). Jest to programu wewnątrzfirmowych podziękowań składanych pracownikom.

VeloBank, gratulujemy nagrody i życzymy sukcesów w realizacji kolejnych działań. Przy okazji serdecznie dziękujemy za bardzo sympatyczne przyjęcie. Poczuliśmy prawdziwie pozytywnego ducha firmy!”

Profil pracodawcy VeloBank

RELACJE Z PRACOWNIKAMI I VELOWARTOŚCI

W VeloBanku prowadzimy ciągłe działania zmierzające do budowania angażującego środowiska pracy dla wszystkich pracowników. Cele banku w obszarze pracowniczym na rok 2023, stanowiące część programu strategicznego przyjętego w listopadzie 2022, skupione zostały wokół budowy kultury organizacyjnej Velo i utrzymania talentu.

W lutym 2023 roku zaktualizowaliśmy nasz kodeks etyki, który stanowi zbiór zasad etycznych obowiązujących w banku. Podstawą naszego kodeksu jest model wartości i zachowań, którymi kierujemy się w działalności VeloBanku. Zależy nam, aby wszyscy pracownicy postępowali według tych samych norm etycznych, dlatego opracowaliśmy Kodeks etyki, który jest swoistym „drogowskazem” dla całej naszej organizacji. Chcemy budować wysokie standardy etyczne i zawodowe, dlatego zdefiniowaliśmy wartości, którymi kierujemy się na co dzień w pracy, zarówno w naszych relacjach wewnętrznych, jak również we współpracy z klientami, partnerami biznesowymi, kontrahentami oraz społecznością lokalną.

Kodeks etyki nakreśla nam, jakimi zachowaniami powinniśmy się kierować podczas codziennej pracy i w relacjach ze współpracownikami oraz partnerami biznesowymi. W codziennym działaniu stawiamy na przedsiębiorczość i otwartość, budujemy wiarygodność banku, mając na uwadze dobro klienta i budowanie dla niego wartości. Wyróżnia nas entuzjazm i pełne zaangażowanie w realizacje codziennych zadań. Istotne są dla nas rzetelność oraz zaufanie, chcemy być skuteczni i wiarygodni dla współpracowników, klientów, akcjonariuszy i kontrahentów. Zarządzamy w sposób angażujący, dajemy pracownikom autonomię, motywujemy do działania, ale również bierzemy odpowiedzialność za powierzone im zadania.

STRATEGICZNE UJĘCIE KWESTII HR

Jeden z programów strategicznych w ramach Strategii Banku na lata 2023-25 pod nazwą Ludzie & Kultura ukierunkowany jest na budowanie silnych fundamentów kultury organizacyjnej i środowiska pracy. Poszczególne działania projektowe tego programu wspierają obszary relacji z pracownikami (wdrożenie VeloWartości, księga HR, programy rozwojowe nastawione na budowanie kultury odpowiedzialności), ale również są dedykowane tworzeniu rynkowego miejsca pracy (narzędzia rekrutacyjne, polityka wynagradzania, struktura organizacyjna). Takie kompleksowe i strategiczne podejście do działań HR pozwala nam całościowo zadbać o nasz zespół tworząc przyjazne i nowoczesne środowisko pracy.

Jednym z istotnych filarów rozwijanego przez nas Employee Value Proposition [EVP] jest proces zarządzania wynikami pracy – DRIVE, który ma zapewnić realizację planów banku. To kompleksowe podejście do zarządzania wynikami pracy – cele/zadania, podsumowanie w okresach rozliczeniowych, feedback, podsumowanie roczne i jednocześnie podstawowy proces biznesowy. Stawiamy w nim cele i dokonujemy bieżącej informacji zwrotnej, ale też podsumowujemy pracę na przestrzeni całego roku wg jednego standardu.

KOMUNIKACJA Z PRACOWNIKAMI

W VeloBanku prowadzimy cykliczną, regularną i transparentną komunikację z pracownikami.

Pracownicy są na bieżąco informowani o ważnych rzeczach, projektach i działaniach. Prowadzimy dialog z pracownikami, zachęcamy do aktywnej komunikacji z ich strony i otwartego zadawania pytań. W naszej komunikacji korzystamy z:

  • intranetu i wszelkich jego funkcjonalności,
  • wygaszaczy,
  • ankiet,
  • dedykowanych komunikatów,
  • newsletterów i biuletynów,
  • spotkań i czatów online,
  • spotkań i konferencji.

Przykłady działań komunikacyjnych:

  • VeloTalk – czat online z pracownikami banku, podczas którego z udziałem zarządu i najwyższej kadry menedżerskiej omawiamy ważne tematy, a pracownicy mogą na bieżąco zadawać pytania, na które odpowiadamy podczas spotkania, albo – jeżeli nie zdążymy – na łamach intranetu publikujemy potem zestaw pytań i odpowiedzi.
  • VeloNews – cotygodniowy mejling od Zarządu do pracowników, który podsumowuje najważniejsze wydarzenia z minionego tygodnia i zapowiada, co przed nami z punktu widzenia realizacji strategii i osiągania celów.
  • Let’s grow – warsztaty strategiczne dla kadry menedżerskiej, podczas których omawiana jest realizacja strategii i programów strategicznych.

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

Szkolenia/programy rozwojowe dla różnych grup pracowniczych. Niezmiennie nasi pracownicy mają możliwość podnoszenia swoich kompetencji oraz kwalifikacji zawodowych poprzez szkolenia wewnętrzne (głównie w formule online), konferencje branżowe i tematyczne oraz poprzez on-the-job-trainings, podejmując się nowych zadań czy biorąc udział w wewnętrznych programach, które mogą być dla nich wyzwaniami, podnosząc jednocześnie kompetencje. W ramach szkoleń organizowanych przez VeloBank możemy wyróżnić szkolenia:

  • obowiązkowe z zakresu procedur i regulaminów obowiązujących w banku lub wynikających z przepisów BHP czy KNF (głównie szkolenia wewnętrzne z wykorzystaniem platformy Velo e-Learning);
  • produktowe i sprzedażowe – przygotowujące do pełnienia ról w obsłudze klienta (szkolenia wewnętrzne stacjonarne oraz wewnętrzne z wykorzystaniem platformy Velo e-Learning);
  • szkolenia z umiejętności i kompetencji twardych (techniczne), np.: programy komputerowe, języki programowania (głównie szkolenia zewnętrzne lub kursy internetowe zewnętrzne);
  • szkolenia z umiejętności miękkich, np.: z kompetencji liderskich/menedżerskich, współpracy w zespole, komunikacji, prowadzenia szkoleń (szkolenia wewnętrzne oraz kursy zewnętrzne);
  • warsztaty – praca z case study – doskonalące umiejętności podnoszenia kompetencji oraz analitycznego myślenia;
  • wewnętrzne programy szkoleniowe z umiejętności miękkich – w indywidualnych przypadkach, w ramach zapotrzebowania, przygotowujemy szkolenia pod konkretne potrzeby obszarów biznesowych;
  • konferencje zewnętrzne – umożliwiamy pracownikom udział w konferencjach zewnętrznych w roli prelegentów. Dajemy również możliwość korzystania (w ramach godzin pracy) z zaproszeń na spotkania branżowe/tematyczne;
  • program SMART – program wspierający dzielenie się wiedzą wewnątrz organizacji i budowę organizacji uczącej się. Grupa ekspertów wybrana spośród wszystkich pracowników VeloBanku prowadzi wewnętrzne szkolenia i dzieli się swoją wiedzą z pozostałymi pracownikami.
  • Szkolenia dla nowych menedżerów Menedżer na START – zapoczątkowany w 2020 roku nowy cykl – kompendium wiedzy i „laboratoryjnych” doświadczeń dla osób obejmujących stanowiska kierownicze (do 6 miesięcy po awansie).
  • Ścieżki sukcesów – w Ścieżkach Sukcesu mogą uczestniczyć wszyscy doradcy i opiekunowie klienta z sieci własnej.
  • Platforma rozwojowa „Rozwojownia” – jest naszą odpowiedzią na zmieniające się trendy i daje możliwość korzystania z rozwiązań pozwalających zdobywać wiedzę i umiejętności w formule online. To w pełni zdigitalizowana platforma rozwojowo-społecznościowa, która:
    • dostarcza codzienną porcję inspiracji i tematów związanych z rozwojem osobistym,
    • umożliwia dzielenie się wiedzą i doświadczeniem,
    • oferuje ogólnodostępne webinary,
    • jest naszą e-biblioteką e-booków, audiobooków i kursów wideo,
    • oferuje wyzwania rozwojowe z nagrodami.

Rozwojownia to także głaski – czyli możliwość podziękowania i docenienie współpracowników za prezentowanie zachowań zgodnych z naszymi korporacyjnymi wartościami.

Na platformie mamy również specjalną strefę dla menedżerów, gdzie zamieszczane są szkolenia rozwojowe z zakresu angażującego przywództwa.

  • Szkolenia rozwojowe – oferowane szkolenia rozwojowe, dzięki którym rośnie samoświadomość pracowników i menedżerów, co prowadzi do rozwoju konkretnych umiejętności. W dbałości o ogólny rozwój pracowników zrealizowany został warsztat „4 filary zdrowego stylu życia. Przykładowe tematy rozwojowe dotychczas poruszane w ramasz szkoleń:
  • Feedback menedżerski,
  • Feedback koleżeński,
  • Akcja-motywacja,
  • Zarządzanie sobą w czasie,
  • Efektywność w stresie,
  • Kłamstwa i mity o produktywności,
  • Komunikacja nastawiona na współpracę,
  • Zarządzanie w zmianie,
  • Odporność psychiczna dla menedżerów.
  • Warsztaty FLOW dla Menedżerów, podczas których dyskutowane są rozwiązania dla konkretnych sytuacji.
  • Dzień Upss – to całodniowa Konferencja realizowana przez pracowników Banku. Spotkania poświęcone propagowaniu kultury uczenia się na błędach, która pomaga budować przyjazne środowisko pracy, innowacyjność i odwagę w podejmowaniu działań, mimo własnych niedoskonałości.
  • Cykl webinarów z Gościem Specjalnym dla wszystkich pracowników Banku: Zaproszeni goście to eksperci w swojej dziedzinie : Marcin Capiga – « Komunikacja prosta, empatyczna i skuteczna », Rafał Żak – « Krótki kurs krytycznego myślenia », Marzena Jankowska – « Automotywacja », Marek Wikiera – « Granice są tylko w głowie »
  • Program mentoringowy – realizowany we współpracy z Fundacją Liderek Biznesu.
  • eTutor – skierowana do wszystkich pracowników Banku oferta szkoleniowa. Dzięki niej pracownicy mogą wziąć udział w bezpłatnych kursach językowych na największej w Polsce platformie e-learningowej.
  • W roku bieżącym wprowadziliśmy nowy model zarządzania siecią sprzedaży – wRytmieVelo – Nowy rytm wspiera strategię banku we wzroście efektywności sprzedaży w sieciach, we wzmacnianiu VeloWartości. Standaryzuje podejście, koordynuje działania oraz zapewnia rozwój kompetencji – zarówno menedżerskich jak i sprzedażowych.

Rozwój w Velo to również:

  • Rekrutacje wewnętrzne i awans poziomy – każdy pracownik banku po minimum roku przepracowanym na danym stanowisku ma możliwość wzięcia udziału w rekrutacji wewnętrznej do innej jednostki/na inne stanowisko. Awans poziomy następuje również na skutek porozumienia pomiędzy pracownikiem i przełożonym o zmianie zakresu zadań i odpowiedzialności.
  • Awans pionowy – następuje na skutek promowania osoby z dobrymi wynikami pracy i adekwatnym potencjałem do objęcia stanowiska wyższego szczebla. Może mieć miejsce w sytuacji zmian organizacyjnych, na skutek których tworzone są stanowiska wyższych szczebli, a także na skutek powstania wakatów na stanowiskach wyższych szczebli. Pracownik ma szansę awansu na wyższe stanowisko dzięki rozwojowi własnych kompetencji, zdobywaniu szerszej wiedzy, w efekcie czego jest gotów na realizację bardziej złożonych zadań oraz podejmowanie kolejnych wyzwań.
  • Ścieżki karier – sukcesywnie definiujemy i rozwijamy mapę ścieżek karier w poszczególnych obszarach, których celem jest uświadomienie pracownikom możliwych dróg rozwojowych.

WORK LIFE BALANCE

Nawiązaliśmy współpracę z firmą Mindgram – właścicielem platformy, która pomaga kompleksowo zadbać o wellbeing i rozwój pracowników. Platforma dostępna jest dla wszystkich pracownika w banku. Nasi pracownicy mogą bezpłatnie korzystać z interaktywnych spotkań i webinarów na żywo. Mają możliwość skorzystania z indywidualnej opieki specjalisty (psychologa, dietetyka, psychologa dziecięco-młodzieżowego, mentora biznesu, prawnika). To również dostęp do wielu artykułów i podcastów związanych z tematyką dobrostanu, zdrowia psychicznego, szeroko pojętym rozwojem osobistym oraz wprowadzaniem zdrowych nawyków do codzienności.

ZDROWE MIEJSCE PRACY

W VeloBanku dbamy o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników. Nasi pracownicy są objęci prywatną opieką medyczną, dzięki czemu mają dostęp do szerokiego zakresu specjalistów. Dbamy i regularnie sprawdzamy warunki pracy w miejscu pracy, które spełniają niezbędne standardy i wymogi.

Regularnie prowadzimy akcję informacyjno-edukacyjne z zakresu cyberbezpieczeństwa i jak bezpiecznie bankować w sieci.

Ważnym elementem jest dla nas ekologia i dbanie o środowisko na co dzień. W naszych centralach i placówkach wdrażamy i rozszerzamy rozwiązania przyjazne środowisku: woda filtrowana w kranach, energooszczędne systemy oświetleniowe, segregacja odpadów, minimalizacja zużycia papieru w tym ograniczanie drukowania dokumentów.

BENEFITY

Opieka medyczna – pakiety opieki medycznej, których zakres i poziom dofinansowania przez bank zostały w całości dopasowane do zajmowanych stanowisk. Dzięki tej zmianie pracownicy w całej Polsce zyskali dużo szersze niż wcześniej możliwości zadbania o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno własne, jak i osób bliskich: dzieci, partnerów i rodziców. Oferta opieki medycznej stanowi odpowiedź pracodawcy na potrzeby zgłoszone przez pracowników.

W pierwszym kwartale 2023 bank zaproponował pracownikom odświeżoną ofertę ubezpieczenia grupowego. Bank partycypuje w kosztach pakietów dla pracowników. Dzięki zaangażowaniu pracodawcy zainteresowane osoby mają dostęp do dedykowanej nowoczesnej oferty na korzystnych warunkach finansowych, która elastycznie dopasowuje się do oczekiwań pracowników i ich rodzin. Z dobrowolnego ubezpieczenia stale korzysta ponad połowa bankowej społeczności. Oferta jest szeroka, kompleksowa i na atrakcyjnych warunkach, można ją również dopasować do swoich potrzeb i objąć nią członków rodziny.

Karty Multisport są stałym elementem oferty pracowniczej od wielu lat. Karnet pracownika jest współfinansowany przez bank z ZFŚS, koszt po stronie pracownika jest uzależniony od progu dofinansowana, jakim pracownik jest objęty zgodnie z wybraną grupą dochodowości.

Strona Kariera VeloBank

Idź do oryginalnego materiału