W tej branży w Polsce zarabia się choćby 35 tys. zł. Pracodawcy stale szukają pracowników

2 tygodni temu
Zmieniająca się sytuacja na rynku pracy często odzwierciedla się w zapotrzebowaniu na określonych pracowników. W tym przypadku jednak utrzymuje się ono na zbliżonym poziomie, ale zmianie uległy oczekiwania wobec pracowników. Jakich umiejętności poszukuje się w tej chwili u specjalistów z branży marketingu i PR?
Wizerunek osób i organizacji zawsze miał duże znaczenie dla budowania różnych relacji, a w tej chwili jego rola pozostało większa. Z tego względu specjaliści od marketingu i PR nie powinni raczej się martwić o brak pracy. Z drugiej strony choćby oni muszą dostosowywać się do pewnych zmian. Temat ten został poruszony w raporcie Grafton Recruitment "Wynagrodzenia i trendy w przedsiębiorstwach 2024".


REKLAMA


Zobacz wideo Pracodawca będzie miał nowy obowiązek. Długo wyczekiwana zmiana dla pracowników


Czy warto iść w marketing? Na rynku jest zapotrzebowanie, ale pracodawcy szukają konkretnych umiejętności
Analizy wspomnianego powyżej raportu pod kątem pracowników marketingu i PR dokonał portal Nowy Marketing. Okazuje się, iż dynamika rekrutacji w tym obszarze pozostaje umiarkowana, ale zdecydowanie wzrosło zapotrzebowanie na kompetencje strategiczne i cyfrowe. Pracodawcy oczekują od pracowników wsparcia realizacji celów biznesowych poprzez połączenie kreatywności i analitycznego podejścia. Duży nacisk kładzie się przy tym na zarządzanie kampaniami internetowymi oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.


Priorytety biznesowe koncentrują się na budowaniu przewagi konkurencyjnej w środowisku cyfrowym. Firmy potrzebują osób, które łączą kreatywność z umiejętnością wykorzystania najnowszych technologii oraz danych do projektowania skutecznych strategii marketingowych. Te kompetencje stały się najważniejsze w dostosowywaniu działań komunikacyjnych i promocyjnych do dynamicznych zmian na rynku


- wyjaśnia Joanna Ciężkowska, Senior Brand Manager Grafton Recruitment, cytowana przez Nowy Marketing. Osoby, które połączą skutecznie te dwa obszary, mogą liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie, choć zaobserwować można tu także spore zróżnicowanie.


Ile zarabia się, pracując w marketingu? Stawki zależą od stanowiska oraz miasta
Najlepiej opłacanym stanowiskiem w omawianej branży jest niewątpliwie dyrektor marketingu. Jak podaje Nowy Marketing, w Warszawie i innych dużych miastach taka osoba w 2024 roku mogła liczyć choćby na 35 tys. zł brutto miesięcznie. W mniejszych miejscowościach stawki nie przekraczały 28 tys. zł. Menedżerowie ds. marketingu w Warszawie zarabiali do 20 tys. zł, ale już w Poznaniu maksymalne wynagrodzenie wynosiło tu 16 tys. zł. E-commerce menedżerowie mogli z kolei pochwalić się wynagrodzeniem w przedziale 14-22 tys. zł. Co ciekawe, tutaj najhojniejsze oferty znajdowano w Krakowie. Content manager w Katowicach i Krakowie zarabiał do 17 tys. zł. Dla porównania kierownik działu PR dostawał od 14 tys. zł w Poznaniu i Warszawie do 22 tys. zł w Krakowie.
Zobacz też: Szukają fachowców z doświadczeniem. Płacą choćby 25 tys. zł. W Polsce nie zarobimy choćby połowy tegoNa niższych stanowiskach stawki są oczywiście również niższe, ale wciąż można uznać je za atrakcyjne. Specjaliści SEO/SEM otrzymywali w zeszłym roku wynagrodzenie w wysokości od 8,5 do 13 tys. zł (w zależności od lokalizacji), a content specialist dostawał do 12,5 tys. zł w największych miastach. Widełki dla konsultantów PR wynosiły zaś 9-16 tys. zł.


Więcej informacji na temat omówionego raportu znajdziemy pod tym linkiem.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału