3 października odbyła się konferencja Instytutu Humanites dla Pracodawców: „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” jako podsumowanie pierwszej globalnej akcji wellbeing z Polski Dwie Godziny dla Rodziny / Człowieka.
JAKICH LIDERÓW POTRZEBA ŚWIATU W DOBIE AI I REWOLUCJI TECHNOLOGICZNEJ?
O tym, jakich liderów potrzeba światu w obliczu rewolucji cyfrowej i kryzysów cywilizacyjnych, dyskutowali goście panelu „Walka o talenty i dobrostan pracowników w dobie AI” przedstawiciele biznesu korporacyjnego.
Panel poprowadził dziennikarz, pisarz i autor podcastu #K3: Dariusz Bugalski. W rozmowie wzięli_ły udział: Anna Gott – Kędzierska, Menedżerka ds. Kultury Organizacyjnej w Orange Polska, Tomasz Kukulski, Prezes Bibby Financial Services Polska, Zofia Dzik, Prezes Instytutu Humanites, Bogusława Mazurek, People Experience Officer I HRBP CRIDO, Agnieszka Wojtyna President AIESEC Polska.
ROZDANIE NAGRÓD:
W trakcie wydarzenia odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie na realizację akcji wellbeing dla pracodawców – Dwie Godziny dla Rodziny/Człowieka #2h4family #4human.
Gratulujemy laureatom tegorocznego konkursu na realizację akcji:
Gratulujemy wyróżnionym firmom:
- Intrum,
- Signify,
- Grupa TAURON,
- Polska Spółka Gazownictwa,
- Cerrad.
PRZECIWDZIAŁANIE SAMOTNOŚCI:
Celem Akcji #2h4family jest przypominanie o roli i wartości płynących z budowania relacji międzyludzkich, bliskości z drugim człowiekiem i pielęgnowania więzi rodzinnych. Wierzymy, iż dzięki zmianie społecznej, którą inspirujemy, jesteśmy w stanie walczyć ze zjawiskiem samotności, które według wielu badań prowadzi do pogorszenia jakości życia, wielu chorób (w tym depresji) i niestety często do przedwczesnej śmierci*. W Instytucie Humanites wierzymy, iż z dobrych relacji międzyludzkich, czyli takich w których jesteśmy akceptowani i kochani, płynie wiele szczęścia i poczucia sensu (także w pracy!).
Zapraszamy do video-relacji z wydarzenia:
JAK AKCJA WELLBEING DLA PRACODAWCÓW PRZEKŁADA SIĘ NA SPOŁECZNĄ ZMIANĘ?
Celem Instytutu Humanites jest człowiek. I jego kondycja. Świadomy, wewnątrzsterowny, proaktywny, interesujący świata i ludzi, wytrwały i społecznie wrażliwy. „W Humanites zastanawiamy się, dokąd zmierzamy jako społeczeństwo i na jakich fundamentach chcemy je budować” (cyt. za Zofia Dzik). Jako think tank przez lata nie tylko obserwowaliśmy problemy, ale głównie pracowaliśmy, aby im przeciwdziałać. Podkreślaliśmy przy każdej okazji, przez te ostatnie kilkanaście lat, iż biznes to nie zawsze niewykorzystana w pełni, za to ogromna siła wpływu społecznego. Projekty na rzecz człowieka, społeczeństwa i biznesu realizujemy w sposób systemowy w całym środowisku społecznym.
Pracujemy, tworzymy projekty według modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego Humanites” autorstwa Zofii Dzik. W modelu tym widoczne są obszary: Rodziny, Biznesu, Edukacji oraz Kultury i Mediów. W nich porusza się człowiek: rozwija, obserwuje wzorce i naśladuje je, uczy się, pracuje, spędza czas wolny.
W projektach Instytutu Humanites łączymy te obszary. By jedno środowisko społeczne było dźwignią pozostałych tworząc społeczną zmianę. Model ten stał się inspiracją, dla firm i regionów do budowy strategii zrównoważonego rozwoju.
Na konferencji gościli przedstawiciele firm, które poprzez swoje zaangażowane a także popularyzację kampanii w Polsce i za granicą przyczyniły się do rozwoju i międzynarodowego sukcesu akcji. Praktyki tych firm z zakresu ESG, CSR i kultury dobrostanu stanowią doskonałe benchmarki dla organizacji, które chcą rozwijać takie programy.
Konferencja to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, rozmowy na temat celów i wyzwań stojących przed liderami biznesu i kadrą zarządzającą.
Partnerem wydarzenia jest Fundacja CRIDO.
——
* dane wg. Raport „The Global Risks Report 2019” – World Economic Forum (samotność obok katastrofy klimatycznej wskazana jako jedno z największych zagrożeń dla dzisiejszego świata)