We wrześniu przychody VRG zmalały o 2 proc. r/r [sprawdź pozostałe wyniki]

fashionbiznes.pl 1 rok temu

W dziewiątym miesiącu bieżącego roku skonsolidowane przychody VRG wyniosły 93,6 mln zł (- 2 proc. r/r). Narastająco od początku roku przychody grupy zatrzymały się na poziomie 899,2 mln zł (- 0,6 proc. r/r).

Przeczytaj również: Czym różni się marketplace od sklepu internetowego?

Grupa VRG – najnowsze wyniki finansowe

Zgodnie z informacjami opublikowanymi za pośrednictwem komunikatu prasowego, przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym wyniosły we wrześniu bieżącego roku 40,1 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem z roku ubiegłego zmalały one o 18,5 proc. W segmencie jubilerskim VRG wygenerowano wzrost przychodów do 53,4 mln zł (+ 15,7 proc. r/r).

We wrześniu obserwowaliśmy pierwsze sygnały powrotu popytu w segmencie odzieżowym i wyhamowania spadków sprzedaży, których doświadczaliśmy w miesiącach letnich. Było to jednak niewystarczające, aby uniknąć spadków sprzedaży r/r. Nie bez znaczenia były wysokie temperatury w pierwszym miesiącu nowego sezonu, które zniechęcały do odświeżania garderoby. Dodatkowo popyt na odzieżowe marki naszego segmentu środkowego (tzw. accessible premium) pozostawał pod dalszą presją niestabilnej sytuacji makroekonomicznej – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.

Skonsolidowana marża ze sprzedaży wypracowana we wrześniu przez VRG wyniosła około 54,8 proc. i była wyższa o około 0,1 p. p. w skali roku. Po dziewięciu miesiącach 2023 roku marża grupy wyniosła 54,1 proc. (+0,9 p.p. r/r). Jak poinformowano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec września 2023 roku wyniosła 52,6 tys. m kw., czyli wzrosła o 1 proc. rdr.

Przeczytaj również: Przychody ze sprzedaży Answear.com wzrosły o 16,7 proc. [sprawdź szacunkowe dane]

Grupa VRG – plany

Od strony ofertowej grupa uważa się za dobrze przygotowaną do kolejnych miesięcy trwającego sezonu. W połowie września w W.Kruk zadebiutowała nowa kolekcja ambasadorska Martyny Wojciechowskiej. Pod koniec miesiąca wystartowała kampania reklamowa Vistuli, z Rafałem Rulskim i Rafałem Jonkiszem – ambasadorami najnowszej kolekcji DISCOVER YOURSELF. Niepokój VRG nieustannie budzi pogoda, która nie sprzyja zakupom jesiennej i zimowej kolekcji, w tej chwili dostępnej już w sklepach.

Grupa VRG – podstawowe informacje

VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji “operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2022 r. wyniosły 1,27 mld zł.

Przeczytaj również: Jesienny trening: jak nie stracić motywacji?

Zdjęcie główne: mat. prasowy

Idź do oryginalnego materiału