Serdecznie zapraszamy do udziału w badaniu HumanLINK – Badanie Sieci Społecznych. To efekt współpracy Zofii Dzik, autorki koncepcji badania, z prof. Barbarą Fatygą, socjolożką, ekspertką w obszarze badań sieci społecznych, autorką metodologii badawczej.
HumanLINK – Badanie Sieci Społecznych Instytutu Humanites analizuje poziom więzi międzyludzkich i zjawisko samotności w organizacjach.
Badanie pośrednio dotyka rosnącego globalnie zjawiska samotności, które jest wskazywane jako jedno z największych negatywnych skutków społecznych nowych technologii, a szczególnie AI.
🔔 Światowa Organizacja Zdrowia uznała kryzys samotności za zjawisko globalne, którego wymiar społeczny i ekonomiczny jest porównywalny do walki z uzależnieniem od palenia tytoniu, otyłością, alkoholizmem czy zanieczyszczeniem powietrza.
🔔Ostatnie badanie CBOS w Polsce diagnozuje dwukrotny wzrost poczucia ciągłej samotności u osób młodych (z 4% do 8% w ciągu 7 lat).
🔔Wg Harvard Business Review samotność pracowników stanowi stale rosnący koszt dla pracodawców, związany z kosztami opieki zdrowotnej i nieobecnością w pracy.
Humanites bada zjawisko samotności od ponad dekady. Od 15 lat zapraszamy pracodawców do akcji HumanBE – 2 Godziny dla Rodziny / dla Człowieka. Teraz oddajemy pracodawcom narzędzie do pomiaru ich wpływu na tworzenie kultury dobrostanu w firmach. Zajmijmy się wspólnie problemem samotności, zaczynając od badania HumanLINK.
Dowiedz się więcej o badaniu: https://2godzinydlarodziny.pl/humanlink/