Od kilku miesięcy obserwujemy wyraźne spowolnienie w branży luksusowej. Spada zainteresowanie, a co za tym idzie sprzedaż produktów premium. Przychody grupy Kering w trzecim kwartale bieżącego roku potwierdziły ten trend. Postanowiliśmy przeanalizować opublikowane dane oraz przyjrzeć się osiągnięciom poszczególnych marek wchodzących w skład portfela jednego z największych graczy na rynku.
Przeczytaj również: A$AP Rocky dyrektorem kreatywnym znanej niemieckiej marki
Grupa Kering – wyniki finansowe 3Q23
W trzecim kwartale bieżącego roku przychody grupy Kering zmalały rok do roku o 9 proc. (przy stałych walutach) do 4,46 mld euro. Eksperci prognozowali, iż opublikowane dane nie będą gorsze od zeszłorocznych o więcej niż 6 proc. Analitycy byli jednak zgodni co do ogólnego wydźwięku przedstawionego komunikatu, który potwierdza trend spowolnienia w kategorii produktów premium.
– Zmagaliśmy się nie tylko z pogarszającymi się warunkami makroekonomicznymi. Również z konsekwencją przejęcia dystrybucji we własne ręce poprzez ograniczenie sprzedaży za pośrednictwem kanałów hurtowych. Ta strategia jest długofalowa. Jej bieżący cel to ograniczenie promocji i wprowadzenie ekskluzywnych etykiet – stwierdził Jean-Marc Duplaix, zastępca dyrektora generalnego grupy.
Przeczytaj również: Polska piosenkarka we współpracy z Loewe
Grupa Kering – portfel z markami
Sprzedaż towarów Gucci, największej marki wchodzącej w skład grupy Kering, zmalała w omawianym okresie o 7 proc. w ujęciu bazowym do 2,22 mld euro. W przypadku Yves Saint Laurent spadek był 12-proc., natomiast Bottega skurczyła w ciągu roku tę statystykę o 7 proc. – Wyniki Gucci nie dziwią. Marka rozpoczyna nowy rozdział. Są one efektem wprowadzonych zmian. Inaczej jest w przypadku Saint Laurent, Bottega i Balenciagi. Te marki ucierpiały z powodu niskiego poziomu sprzedaży detalicznej oraz zwiększonej racjonalizacji działań hurtowych – skomentował Thomas Chauvet, szef Citi ds. luksusu i badań konsumenckich.
Zauważmy, iż grupa Kering przechodzi szereg zmian. Restrukturyzuje zarządzanie, nabywa kolejne luksusowe marki i ograniczając dystrybucję hurtową, Celem jest poprawa konkurencyjności konkurowania na wymagającym i zatłoczonym rynku.
Przeczytaj również: Przegląd stylowych kostiumów halloweenowych z sieciówek
Zdjęcie główne: Unsplash