Od starannie wyselekcjonowanych składników, estetyczne opakowania, po wyjątkowe doznania i realne efekty. Polski rynek kosmetyczny sukcesywnie się powiększa, a na sklepowych półkach coraz częściej możemy znaleźć nowe marki, które nawołują do świadomej pielęgnacji i troski o środowisko. Większość z nich, tworzona przez prawdziwych pasjonatów i profesjonalistów, skutecznie uzupełnia luki w rodzimej ofercie beauty. Sprawdzamy, jakie nowości warto przetestować i w co warto zaopatrzyć kosmetyczki w 2023 roku.
Proste składy, ekologiczne pochodzenie czy etyczna produkcja coraz silniej determinują wybory kosmetyczne Polek w 2023 roku. Świadoma pielęgnacja na dobre wchodzi nam w nawyk, co tylko zachęca kolejnych polskich producentów do sięgnięcia po proste, naturalne składniki i korzyści, jakie z nich płyną. Na pojawianie się nowych kosmetycznych marek i sukcesywny rozwój ich oferty wskazuje również ciągły wzrost polskiego rynku beauty, który w 2023 roku ma szansę osiągnąć wartość ponad 31 mld zł.
Przyglądając się obecnemu rynkowi w Polsce, nie trudno wskazać silnych liderów z wieloletnią tradycją i bogatą ofertą. My jednak przygadamy się się markom, które dopiero raczkują na rynku i – według naszej opinii – są na dobrej drodze, by na stałe zagościć w naszych łazienkach. Oto 6 wschodzących polskich marek kosmetycznych, które warto śledzić.
BOGNA SKIN
Krótkie i przemyślane składy, jakościowe składniki i niewielka oferta produktowa to jedne z kluczowych cech polskiej marki kosmetycznej BognaSkin. Jej znakiem szczególnym stały się też minimalistyczne opakowania, które idealnie współgrają z prostymi formułami produktów. Od pomysłu po realizację – rodzinna marka Bogna Skin to dowód na to, iż podążanie za własną intuicją, szczerość i sumienna praca mogą być gwarantem sukcesu na rynku beauty. Kultowe już mgiełki do twarzy, sera i kremy do twarzy stworzone w oparciu o naukę i wiedzę kosmetologiczną od 2020 roku coraz chętniej goszczą w kosmetyczkach Polek. Na zdobyciu polskiego rynku z pewnością się nie skończy, bo twórczynie marki planują już ekspansję międzynarodową. Kosmetyki BognaSkin można kupić online, jak i we flagowym butiku marki przy ul. Koszykowej w Warszawie.
YOUR KAYA
Rewolucjonizuje, edukuje, przedziera szlaki. Polska marka nie boi się poruszać tematów tabu, a dzięki swojej konsekwencji realnie pomogła już tysiącom kobiet na świecie, które w codziennym życiu mierzą się z problemem ubóstwa menstruacyjnego. Bazując na tematach seksualności i higieny intymnej Your Kaya zbudowała silną społeczność kobiet, które nie boja się otwarcie rozmawiać o swoich potrzebach. Polska marka stawia na ekologię w produkcji ,co wbrew pozorom nie jest standardem na rynku. Tym samym tampony, wkładki, podpaski są produkowane ze 100 proc. organicznej bawełny z certyfikatem GOTS. Płyn do higieny intymnej i olejek intymny zawierają aż 99,5 proc. składników pochodzenia naturalnego, kubeczek menstruacyjny jest wykonany z medycznego silikonu. Kolejną, niemniej istotną innowacją było wprowadzenie na rynek modelu subskrybcji, który nie tylko gwarantuje dodatkowe korzyści i preferencyjną cenę, ale i pomaga zrzeszyć silne grono klientek.
Przeczytaj więcej: „Myślę, iż dla wielu osób realnym wyborem jest to, czy kupić jedzenie czy paczkę podpasek” – Kaja Rybicka-Gut, Your KAYA
UKVIAT
Rodzima marka kosmetyczna, która czerpie co najlepsze prosto z natury. Kosmetyki Ukviat to starannie połączone naturalne składniki, wieloetapowo łączone w polskim laboratorium. Esencją kosmetyków Ukwiał stały się wyjątkowe, aktywne składniki jak ekstrakty z grzybów adaptogennych, wyciągi z alg, minerałów morskich czy rzadkich ziół. Poza ideą dostarczenia najlepszych doznań pielęgnacyjnych, za stworzeniem marki stoi również troska o środowisko. Każdy z produktów Ukviat zamkniętych w kolorowych buteleczkach dedykowany innym potrzebom skóry, wspiera również konkretny cel środowiskowy: oczyszczanie mórz i oceanów, sadzenie bioróżnorodnych lasów lub ochrona dzikich pszczół.
LA BOMBA
Daj się rozpieścić tej jesieni, sięgając po prawdziwe ukojenie dla ciała i zmysłów. Dla wszystkich miłośniczek długich gorących kąpieli z ofertą przychodzi polska marka La Bomba Bath, stworzona przez influencerkę i specjalistkę od PRu znanych polskich marek Julię Dyzio (@jdyzio). Bomby, creamersy i sole do kąpieli uzupełnia linia olejków i maseł do ciała, która sukcesywnie się powiększa. La Bomba powstała z miłości do świadomej pielęgnacji, o czym świadczą starannie przemyślane, jakościowe i krótkie składy produktów w pełni bazujące na wegańskich, nietestowanych na zwierzętach składnikach. Wśród bazowych składników królują naturalne oleje i masła. Te uzupełnione o olejki eteryczne, naturalne płatki kwiatów, czy kawałku suszonych owoców przyniosą ukojenie, relaks i wysokiej jakości pielęgnację.
Przeczytaj również: Jak przygotować kosmetyczkę na jesień? 3 sezonowe zmiany w beauty rutynie
SKINTRA
Kosmetyki SkinTra to efekt pracy specjalistów Cosibelli, którzy przez lata dzięki pracy z klientami bezpośrednio poznawali problemy i potrzeby skórne. Dzięki naszym produktom możliwe jest osiągnięcie efektów gabinetowych w pielęgnacji domowej – gwarantują twórcy, którzy są autorami linii ośmiu kosmetyków sfokusowanych na konkretnych potrzebach. Wśród tych najpopularniejszych wymienia się peeling kwasowy Destructor, który dzięki wyjątkowym adekwatnościom i skutecznemu działaniu został wyróżniony w plebiscycie Perły Rynku Kosmetycznego 2022. Na szczególną uwagę zasługują również tonik prebiotyczny i serum z witaminą C które będą stanowić doskonałą bazę w świadomej pielęgnacji skóry twarzy. SkinTra działa nie tylko z troską o cerę, ale i środowisko naturalne – kooperacja z fundacją Las na Zawsze gwarantuje posadzenie 0,5 m² lasu za każdy wyprodukowany kosmetyk.
NUUNI
„Mniej składników, tylko te adekwatne” podkreśla nowa na rynku marka Nuuni, która zgodnie z obecnymi trendami, postanowiła podbić serca konsumentów prostą i świadomą pielęgnacją. Wśród produktów NUUNI znajdziemy serie produktów do twarzy, które koncentrują się na konkretnych etapach jak złuszczanie, ukojenie i nawilżanie. Naturalne, wegańskie składy zamknięto w uroczych pastelowych opakowaniach, które dodatkowo mogą zachęcać do dbania o cerę. „Długo szukaliśmy efektywnych, a jednocześnie delikatnych produktów przeznaczonych dla niezaprzeczalnie wymagającej skóry i nie znaleźliśmy nic, co by spełniało nasze oczekiwania… Więc zrobiliśmy własne!” – podkreślają twórcy marki.