You Grow! HENKEL Polska po raz piąty z rzędu nagrodzony godłem „FRIENDLY WORKPLACE”

1 rok temu

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

„Z wielką euforią przyznajemy HENKEL Polska Sp. z o.o. godło oraz nagrodę specjalną “Friendly Workplace 2023”. Gratulujemy! To już piąte z rzędu wyróżnienie dla tej firmy, która po raz kolejny imponuje nam mnogością wartościowych inicjatyw skierowanych do pracowników oraz angażującą i włączającą kulturą środowiska pracy. Pragniemy docenić programy rozwojowe, takie jak “You grow” oraz “Expert Talks @Henkel”, jak również dedykowane pracownikom “Henkelove”, “Interns Day Europe”, “Henkel Polska Awards”, które oceniamy jako niezwykle inspirujące. Pragniemy wyrazić uznanie za działania podejmowane przez Henkel Polska na rzecz zdrowia i dobrostanu pracowników. Podobnie jak w poprzednich latach dostrzegamy zaangażowanie Państwa zespołu w obszar działań edukacyjnych i prospołecznych (“Świat Młodych Badaczy”, “Lekcja Nieśmiecenia”, “Wsparcie dla Ukrainy”). Kolejny raz jesteśmy pod wrażeniem!”

Co nowego w Henkel Polska ?

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

W Henklu każdy zachęcany jest do nauki i rozwoju, pomagają nam w tym programy takie jak np.:

  • Globalny onboarding BePart – to szkolenie online złożone z sześciu modułów, którego zadaniem jest zaznajomienie nowego pracownika z firmą, jej procesami i kulturą organizacyjną.
  • Welcome@Henkel – program realizowany dla nowozatrudnionych w Polsce złożony z dwóch modułów: integracyjnego (grywalizacja ułatwia adaptację i poznanie się wśród grupy nowozatrudnionych) oraz informacyjnego (zaprezentowanie najważniejszych informacji o firmie, portfolio produktów i procesach HR).
  • You Grow – to roczny moduł stworzony dla pracowników wyróżniających się i z potencjałem. W tym czasie pracownicy uczą się, między innymi, jak budować myślenie strategiczne i swoje umiejętności przywódcze, a także przechodzą przez test Gallupa, który wydobywa ich mocne strony i pozwala na poznanie swojej biznesowej osobowości.
  • Program Mentoringu – program realizowany od 2016 roku, którego celem jest rozwój umiejętności przywódczych i transfer wiedzy między pracownikami z różnych działów firmy.
  • New Leader Asimilation – program wspierający zespoły, w których stanowisko managerskie objęła nowa osoba. Celem programu jest ułatwienie wdrożenia się poprzez określanie swoich oczekiwań oraz wspólne rozwiązywanie sytuacji problemowych. Całość programu wspierana jest poprzez HR Biznes Partnera danego BU.
  • Program Rezyliencji – cykliczne warsztaty, służące wzmacnianiu umiejętności elastycznego reagowania i odporności psychicznej na stres wśród pracowników.
  • Skills Trade – stacjonarne szkolenia o dobrowolnej i różnorodnej tematyce prowadzone przez pracowników-ekspertów dla pozostałych pracowników na zasadzie wolontariatu wiedzy, np. warsztaty „Mobile Video School”, „Sesja TRE (tension releasing exercisies)”, „Raport należności – praktyczne porady jak reagować w przypadku zaległości klientów”.
  • Interns Day Europe – międzynarodowy projekt umożliwiający stażystom poznanie wewnętrznych ekspertów oraz ich ścieżek rozwoju w Henklu. Wydarzenie ma na celu również poznanie różnych obszarów biznesowych i poszerzenia wewnętrznej sieci kontaktów.
  • Dzień Stażysty – nowa inicjatywa, której celem jest integracja wszystkich zatrudnionych stażystów z warszawskiego biura.
  • LearningHub – platforma szkoleniowa dostępna 24/7, zawierająca szkolenia o różnorodnej tematyce dostarczane przez firmy zewnętrzne, ale i również moduły takie jak: TedTalks i inLearning – LinkedIn.
  • ExpertTalks @Henkel – seria webinarów, w których eksperci i profesjonaliści z różnych dziedzin dzielą się swoją wiedzą, tworząc w ten sposób okazję by poszerzać swoje horyzonty oraz czerpać inspirację, np. „KINTSUGI, czyli uczenia się na błędach”, „Jak mówić i pisać o osobach LGBT+?”.

PRZYJAZNE MIEJSCE PRACY

Zależy nam na zdrowiu i bezpieczeństwu naszych pracowników, dlatego m.in.:

  • „Jedz mądrze – żyj dobrze” – pod takim hasłem w tym roku ruszyła globalna kampania zdrowotna w Henklu, promująca aktywny tryb życia i znaczenie odpowiedniego odżywiania.
  • Fotele masujące – zachęcamy pracowników do korzystania w trakcie przerw z foteli masujących mających na celu redukcję stresu i napięć mięśniowych.
  • Spotkania z psychoterapeutką – kwartalne warsztaty z psychoterapeutką mające pomóc pracownikom radzić sobie z ich wyzwaniami, nauczyć się dbać o siebie, radzić sobie ze stresem.
  • Program Wsparcia Pracowników (EAP) – to nowoczesny benefit w postaci poufnego i profesjonalnego źródła informacji oraz wsparcia pracowników i członków ich rodzin przeżywających trudności w codziennym życiu.
  • Energise Leaders Energise Teams – szkolenie dla menadżerów z zakresu odbudowy relacji i wzmocnienia motywacji w zespołach – 43 menadżerów wzięło udział, a ocena wyniosła 4,6/5.

Aby umilić powrót do pracy w biurze po pandemii:

  • Henkelove – kampania mająca zachęcić pracowników do pracy w biurze, poprzez organizowanie cyklicznych atrakcji. W ramach akcji zapraszaliśmy pracowników np. na wspólne śniadania, do udziału w grywalizacji czy odpędzaliśmy Blue Monday – nie tylko myśląc tego dnia o niebieskich migdałach, ale i zajadając się migdałowymi przysmakami.

Wspólnie z pracownikami podejmujemy ekologiczne inicjatywy, m.in.:

  • Projekt Paperless – wewnątrzfirmowy projekt, którego celem było ograniczenie zużycia papieru poprzez digitalizacje procesów w łańcuchu dostaw i digitalizację komunikacji z naszymi klientami. Zwieńczeniem projektu było posadzenie 120 sadzonek drzew i krzewów na terenie zakładu produkcji detergentów w Raciborzu.
  • Wspólne sprzątanie lasu – Henkel jako Partner 29. edycji Sprzątanie świata w Polsce ufundował wysyłkę Niezbędników Wolontariusza Naszej Ziemi, dzięki czemu trafiły one do 100 szkół. Dodatkowo wraz z grupą wolontariuszy – naszych pracowników – zgodnie z hasłem „Wszystkie śmieci są nasze” w ramach akcji specjalnej 22 września posprzątaliśmy Las Młochowski w Warszawie, uwalniając naturę z 420 kg śmieci.
  • Lubimy doceniać naszych pracowników, m.in.:
  • Henkel Polska Awards – konkurs dla pracowników firmy na najlepsze i najskuteczniejsze projekty realizowane w danym roku kalendarzowym. Indywidualni pracownicy i zespoły pracownicze ze wszystkich działów biznesowych oraz lokalizacji firmy w Polsce mogą zgłaszać projekty w pięciu kategoriach, które odzwierciedlają globalne priorytety strategiczne firmy. Konkurs realizowany jest od 2015 roku.

SPOŁECZNE ZAANGAŻOWANIE HENKLA

Henkel buduje partnerstwa społeczne na rzecz lokalnych społeczności, w których działa firma. W ten sposób wspieramy istotne inicjatywy społeczne i instytucje publiczne na całym świecie. W Polsce inicjujemy m.in. projekty aktywizacji zawodowej kobiet, wydarzenia promujące ideę różnorodności, a także wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Wolontariat pracowniczy – Henkel wspólnie z obecnymi i emerytowanymi pracownikami niesie pomoc ludziom na całym świecie. Wspieramy zaangażowanie społeczne naszych pracowników w ramach światowego programu wolontariatu pracowniczego Make an Impact on Tomorrow (MIT), obecnego w Polsce od 2001 r. Każdy obecny lub emerytowany pracownik może zgłosić projekt o charakterze społecznym z zakresu nauki, ekologii, zdrowia czy pomocy socjalnej, w który chce się zaangażować, i uzyskać wsparcie finansowe w formie gotowych produktów oraz/lub w postaci dodatkowych dni płatnego urlopu wypoczynkowego. W latach 2019 – 2022 zrealizowane zostały w Polsce 603 projekty wolontariatu pracowniczego, które uzyskały od firmy wsparcie finansowe i produktowe o wartości 9,8 mln złotych.

Pomoc Ukrainie – wsparcie około 50 rodzin pracowników ukraińskich spółek Grupy Henkel Ukraina, którzy zamieszkali na terytoriom Polski po 24 lutego 2022 poprzez zapewnienie im bezpieczeństwa oraz opieki (w tym: zapewnienie transportu i zamieszkania, zatrudnienia, pomoc prawna oraz wsparcie w procesie adaptacji w nowym kraju). Od początku wojny w Pomoc Ukrainie z Henkel Polska zaangażowało się ponad 120 wolontariuszy, przekazane zostały produkty kosmetyczne i środki czystości o wartości ponad 1.2 mln zł oraz ponad 600 paczek pracowniczych. Dodatkowo zgłoszonych zostało ponad 15 projektów MIT.

„Świat Młodych Badaczy” – międzynarodowy projekt edukacyjny, który Henkel realizuje w Polsce od 2016 r. Ma na celu zainteresować dzieci nauką i przedmiotami ścisłymi. Podczas interaktywnych warsztatów w szkołach podstawowych uczniowie klas 2 i 3 pod okiem edukatorów samodzielnie wykonują proste eksperymenty naukowe np. szukają skrobi, czy badają substancje i dokonują analizy. Podczas zajęć dzieci są zachęcane do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Warsztaty uczą dzieci m.in. samodzielnego myślenia, wyciągania wniosków czy dokładności. Od początku trwania projektu w Polsce w zajęciach wzięło udział ponad 8100 dzieci ze szkół z Dzierżoniowa, Stąporkowa, Raciborza, Warszawy i okolicznych miejscowości. Tylko w pierwszej połowie 2023 roku ponad 1300 wzięło udział w warsztatach.

Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju – globalna inicjatywa edukacyjna, której głównym zamierzeniem jest zwiększanie świadomości proekologicznej dzieci poprzez szkolenia prowadzone na zasadach wolontariatu pracowniczego przez pracowników firmy. Celem prelekcji, znanych w szkołach jako Akademia Przyjaciół Planety, jest uwrażliwienie dzieci na kwestie związane z troską o środowisko naturalne i wyczerpywanie się naturalnych zasobów Ziemi. W swoich interaktywnych prezentacjach edukatorzy koncentrują się przede wszystkim na pokazaniu uczniom przykładów proekologicznych zachowań, dzięki którym każdy z nas w prosty sposób może przyczyniać się do ograniczania zużycia wody czy energii. W Polsce projekt prowadzony jest od 2013 r., dotychczas wzięło w nim udział kilka tysięcy dzieci.

„Lekcja Nieśmiecenia” – projekt edukacji ekologicznej organizowany przez Henkla i Fundację Nasza Ziemia skierowany do szkół podstawowych, który wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej, związanej z segregacją odpadów. Ma na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy z zakresu ekologii oraz wyrabianie w nich adekwatnych zachowań i nawyków. Akcję „Lekcja Nieśmiecenia” wspierają marki kosmetyczne z portfolio firmy takie jak: Syoss, Taft, Schauma, Gliss, Fa i Nature Box. To marki zaangażowane społecznie, które zrównoważony rozwój mają wpisany w swoje DNA. Od 2021 r. udział w programie wzięło blisko 1200 placówek z całej Polski, natomiast bezpłatne materiały zostały pobrane ze strony projektu lekcjaniesmiecenia.pl blisko 3000 razy. Stacjami edukacyjnymi nagrodzonych zostało 60 placówek. W tegorocznej trzeciej edycji projektu zarejestrowało się około 157 placówek z całej Polski. Z nadesłanych zgłoszeń jury wybrało 20 laureatów, do których trafią edukacyjne stacje do praktycznej segregacji odpadów. Po raz pierwszy przyznano tytuł „Ambasadora Nieśmiecenia”- otrzymała go Szkoła Podstawowa im. Stanisława Konarskiego w Raciążu.

WSPÓŁPRACA ZE STUDENTAMI

Stawiamy na wspieranie młodych ludzi w rozwoju, dlatego współpracujemy na stałe z Uniwersytetem Warszawskim, Szkołą Główną Handlową, Politechniką Warszawską oraz Akademią Leona Koźmińskiego. W ramach naszych aktywności w tym zakresie organizujemy, m.in.:

  • „Henkel Impact Academy powered by Schwarzkopf Professional” – od 2022 roku seria webinarów o charakterze edukacyjnym w obszarze marketingu we współpracy z ekspertami Schwarzkopf Professional.
  • „Henkel Insights” – cykl 3 webianrów o różnorodnej tematyce biznesowej we współpracy z Niezależnym Zrzeszeniem Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
  • „CEMS Interview” – pomoc w rekrutacji nowych członków CEMS dla Szkoły Głównej Handlowej.
  • „CEMS Skills Seminar” – cykl warsztatów z zakresu marketingu dla kohorty uczniów CEMS w Szkole Głównej Handlowej.
  • Wampiriada – cykliczna akcja zbierania krwi organizowana przez Niezależne Zrzeszenie Studentów Uniwersytetu Warszawskiego. Henkel wspiera edycje jesienną, przekazując dawcom produkty z portfolio marek Henkla.

Po więcej informacji na nasz temat oraz oferty pracy zapraszamy na www.henkel.pl

Idź do oryginalnego materiału