Z nowego badania wynika, iż ​​w 2024 r. co dziesiąty twórca gier straci pracę

cyberfeed.pl 4 dni temu


Co dziesiąty twórca gier stracił pracę w 2024 roku. Tak wynika z wyników rocznika Stan ankiety dotyczącej gier wideo przez Game Developers Conference. W ankiecie wzięło udział ponad 3000 programistów i omówiono szereg tematów, w tym zwolnienia w branży i rodzaj gier, nad którymi pracują twórcy gier.

Owocne zwolnienia Posiadać spustoszył branżę w ciągu ostatnich dwóch lat, co czyni kwestię ich wpływu na deweloperów jedną z najważniejszych w badaniu. Oprócz tego, iż 10 procent programistów straciło pracę, 41 procent respondentów stwierdziło, iż zwolnienia w jakiś sposób miały na nich wpływ, albo poprzez bezpośrednie zwolnienie, albo przez widok zwolnień współpracowników lub kolegów z innych działów. W badaniu wskazano również, iż liczba osób dotkniętych tą sytuacją jest potencjalnie znacznie wyższa ze względu na studentów i absolwentów, którzy zgłosili, iż w ogóle mieli trudności ze znalezieniem pracy w branży.

Na pytanie, jaki powód zwolnień podają firmy, 22 procent odpowiedziało na restrukturyzację, a 18 na spadek przychodów. 19 proc. nie podało żadnego powodu. Deweloperzy mają jednak własne pomysły na to, dlaczego wciąż dochodzi do zwolnień. Analizując odpowiedzi na pytanie, co według deweloperów jest przyczyną zwolnień, większość stanowiły ogólne stwierdzenia dotyczące nadmiernej ekspansji branży w czasie pandemii. Firmy pozyskały pracowników i studia w nadziei zaspokojenia poziomu popytu na gry, który spadł wraz z poluzowaniem ograniczeń związanych z pandemią. Niektórzy deweloperzy uważają jednak, iż powód zwolnień jest znacznie prostszy. Firmy takie jak Microsoftu I Sony przez cały czas odnotowywał rosnące przychody pomimo wielu rund zwolnienia I studio zamknięcia. Nic więc dziwnego, iż 13 procent respondentów przypisało zwolnienia chciwości przedsiębiorstw.

Oprócz zwolnień, w ciągu ostatnich kilku lat doszło także do niepowodzeń wielu przedsiębiorstw głośne, wysokobudżetowe gry z usługą na żywo. Chociaż w tej dziedzinie odniesiono pewne sukcesy dzięki nowym grom, takim jak Rywale Marvelaogólnie rzecz biorąc, trudno jest uruchomić grę z usługą na żywo, która może konkurować z apodyktycznymi grami takimi jak Fortnite, RobloxI Call of Duty’a. Rok 2024 był także tym rokiem Balatro, Studnia dla zwierzątI Astrobot zdominowały nagłówki gazet i listy nagród, co sugerowało większy apetyt na tego rodzaju treści doświadczenia dla jednego gracza o mniejszym zasięgu. Ciekawe i być może niepokojące jest to, iż według ankiety ponad 30 procent programistów AAA pracuje nad grą udostępnianą na żywo.

Zapytana deweloperów o zdanie na temat gier udostępnianych na żywo odpowiedziała: „Jednym z największych poruszonych problemów było przesycenie rynku, a wielu programistów zauważyło, jak trudno jest się przebić i zbudować trwałą bazę graczy”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału