Z oferty UPC Polska zniknął istotny kanał TV! Już nie obejrzysz – czy to podstawa do rozwiązania umowy?

10 miesięcy temu
UPC przeszło do Play i teraz usługi tego operatora będą już oferowane pod "fioletową" marką. Jednocześnie z katalogu kanałów UPC znikają niektóre kanały. Najpierw usunięto stację Baby First TV, a teraz doszło do wyłącznie francuskiego TV5 Monde. Czy wchodzi w tej sytuacji w grę rozwiązanie umowy bez okresu wypowiedzenia?


Telewizja - z oferty UPC zniknął kanał TV5 Monde! Czy można rozwiązać umowę?
Ostatnie tygodnie są dosyć interesujące dla klientów UPC Polska. Po ubiegłorocznym przejęciu operatora przez Play potwierdzono ostatecznie, iż UPC zniknie jako marka, a wszystkie usługi przejdą pod egidę wiodącego operatora telekomunikacyjnego w kraju. Jak gdyby przy okazji dochodzi do roszad w katalogu kanałów dostępnych w portfolio UPC. Niedawno zniknął z niego kanał dla dzieci Baby First TV, a teraz zabrakło tam francuskojęzycznej stacji nadającej w większości treści informacyjne: TV5 Monde.

Kanał TV5 Monde był w UPC dostępny na kanale 808 na dekoderach Horizon i UPC TV 4K Box oraz 817 na dekoderach MediaBox. W przypadkach wyłączeń kanałów w głowach niektórych abonentów błyskawicznie pojawia się myśl o możliwości rozwiązania umowy bez konsekwencji. Niektóre pozycje określane są w umowach jako tzw. gwarantowane - to znaczy, iż po ich ewentualnym wyłączeniu z oferty klientowi przysługuje prawo do zerwanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz bez żadnych kar umownych.
Czy w tym przypadku tak właśnie jest? Niestety, ale nie. Przedstawicielka UPC Katarzyna Bonk przekazała serwisowi Wirtualnemedia.pl, iż wyłączenie TV5 Monde z biblioteki operatora "nie uprawnia to klientów do wypowiedzenia umowy w trybie specjalnym, ponieważ nie był to kanał gwarantowany". Podkreśliła też, iż UPC nie zawiera w swoich umowach z klientami gwarancji na konkretne kanały, a tylko na liczbę stacji z danej kategorii tematycznej.
Idź do oryginalnego materiału