Jeff Bezos sprzeda kolejną cześć udziałów w Amazonie. Założyciel giganta zajmującego się sprzedażą elektroniczną już w zeszłym tygodniu wyzbył się akcji o łącznej wartości około 240 mln USD. Jak informuje Fashion Network, we wtorek dojdzie do kolejnych transakcji.
Przeczytaj również: Vistula wkracza do świata NFT. Nowa oferta marki dla spersonalizowanych zakupów
Jeff Bezos sprzedaje akcje w Amazonie
Według nieoficjalnych informacji przekazanych przez brytyjski portal, w najbliższych dniach Bezos sprzeda od 8 mln do 10 mln akcji o wartości ponad 1 mld USD. Niestety, sam zainteresowany nie potwierdził tych doniesień. Pewne jest natomiast, iż po ustąpieniu ze stanowiska dyrektora generalnego Amazona, Bezos sukcesywnie likwiduje swoje udziały w gigancie. Z pozyskanych funduszy planuje on sfinansować kosmiczne przedsięwzięcie o nazwie Blue Origin.
Przeczytaj również: 4 rzeczy, których nie noszą kobiety z klasą
Blue Origin
Blue Orgin to prywatne przedsiębiorstwo przemysłu kosmicznego założone w 2000 roku przez Jeffa Bezosa. Jego celem jest projektowanie i budowa nowatorskich systemów załogowego transportu suborbitalnego i orbitalnego. W ramach programu Commercial Crew Program (CCP) prowadzonego przez NASA, mającego na celu wspieranie rozwoju prywatnych systemów transportu orbitalnego, Blue Origin już w 2009 roku otrzymał 3,7 mln USD na rozwój koncepcji i technologii swojego systemu.
O spółce Amazon
Amazon został założony przez Jeffa Bezosa w 1994 r., a pierwszą książkę sprzedał w lipcu 1995. Na początku swego istnienia Amazon był księgarnią internetową. niedługo jej asortyment poszerzył się o DVD, sprzęt komputerowy, sprzęt elektroniczny, meble, towary spożywcze i wiele innych. W styczniu 2015 Amazon ogłosił plany wejścia na rynek kinematograficzny. Do korporacji Amazon należą też Alexa Internet, Joyo.com (Amazon.cn), SoundUnwound i IMDb.
W roku 2019 firma Amazon zajęła 4. miejsce rankingu największych przedsiębiorstw handlowych świata z przychodem wysokości 118,573 mld dol. Nazwa spółki, oznaczająca w języku angielskim rzekę Amazonkę, została wybrana przez Jeffa Bezosa w nawiązaniu do planowanej skali przepływu towarów przez jego sklep internetowy.
Przeczytaj również: Pokaz Fendi z 2010 roku. To zdjęcia z backstage’u
Zdjęcie główne: mat. prasowy