Znana sieć zamyka kolejne sklepy. Od początku roku pozbyto się już 119 placówek

14 godzin temu
Grupa Eurocash znalazła się w nieciekawej sytuacji finansowej, co zmusiło ją do podjęcia trudnych decyzji. Dotyczy to przede wszystkim sieci Delikatesy Centrum. Z handlowej mapy Polski zniknęło już 119 placówek pod tym szyldem, a to nie koniec zmian.
Do Grupy Eurocash należy w sumie 12 marek. Na liście znajdują się m.in. ABC, Lewiatan, Duży Ben, Inmedio, Frisco.pl czy Kontigo. Do tego grona należy również popularna sieć Delikatesy Centrum, w związku z którym firma odnotowała duże straty. Na ten moment nie jest jednak planowana całkowita likwidacja marki. Mimo to jej fani mogli zauważyć w ostatnim czasie spadek liczby charakterystycznych zielonych szyldów. Jak zatem wyglądają plany Grupy Eurocash?


REKLAMA


Zobacz wideo Właściciel firmy utrzymuje pracownika? Jest odwrotnie


Czy Eurocash zamknie wszystkie sklepy Delikatesy Centrum? Firma przechodzi trudny okres
Jak informuje portal Wiadomości Handlowe, Grupa Eurocash w 2025 roku zamknęła w sumie 119 placówek sieci Delikatesy Centrum. Objęło to 65 sklepów własnych i 54 franczyzowe. Firma nazywa ten proces elementem strategii optymalizacji. Wiadomości Handlowe określają to z kolei jednym z "największych ograniczeń zasięgu sieci w jej historii". Szczególnie dużo punktów zlikwidowano w trzecim kwartale tego roku. Było to aż 30 punktów własnych. Kwartał wcześniej działalność zakończyło 19 placówek, a w pierwszych miesiącach roku - 16.
Zobacz też: Już wiemy, co pracownicy Biedronki dostaną w tym roku. Firma znów nie oszczędzała na prezentach
Prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka przyznaje, iż ma to związek z bardzo niskimi wynikami firmy właśnie w trzecim kwartale. Sprzedaż segmentu detalicznego spadła o 9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Skonsolidowane przychody Grupy Eurocash wyniosły natomiast 7,937 mld zł, co oznacza spadek o 4,3 proc. rok do roku. Co w związku z tym planuje firma?


Jaki jest plan na Delikatesy Centrum? Niedługo pojawią się szczegóły
Dotychczasowa likwidacja sklepów ma przynieść oszczędności rzędu 35 mln zł rocznie, z czego aż 15,4 mln zł wiąże się z zamknięciami przeprowadzonymi w trzecim kwartale. Ponadto Eurocash planuje przejście z modelu opartego na sklepach własnych na system agencyjno-franczyzowy. Będzie to bardziej elastyczna i mniej kosztowna forma, która pozwali skupić się na współpracy z przedsiębiorcami. Rozwiązanie obniży również koszty wynagrodzeń, które w drugim kwartale 2025 roku spadły już o 9,7 proc. Oprócz tego Eurocash pracuje nad poprawą pozycji zakupowej swoich sieci. W tym przypadku istotnym elementem będzie dołączenie do European Marketing Distribution, czyli jednego z największych europejskich sojuszy zakupowych.


Nowa strategia Grupy Eurocash ma zostać oficjalnie ogłoszona 9 grudnia 2025 roku. Wiadomo jednak, iż jej celem będzie stworzenie struktury odpornej na zmiany popytu i umożliwienie koncentracji na wspólnych narzędziach zakupowych, marketingowych oraz technologicznych.


Źródło: wiadomoscihandlowe.pl, grupaeurocash.pl


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału