Zmiany w szeregach domu mody Stella McCartney – Amandine Ohayon została własnie wybrana na stanowisko CEO. Jej angaż oficjalnie wejdzie w życie w dniu 1 grudnia.
Czytaj także: Sektor dóbr luksusowych jest odporny na kryzysy. Udowodnił to ranking 100 najcenniejszych marek świata
Nowa dyrektor generalna w Stella McCartney
Ohayon zajmie miejsce dotychczasowej dyrektor generalnej, Gabriele Maggio. Kobieta przejdzie do marki Stella McCartney z szeregów popularnej marki ślubnej, Pronovias, gdzie również pełniła rolę CEO. Za jej rządów słynny brand bridalwear został sprzedany firmie inwestycyjnej Bain Capital. Wcześniej pracowała także dla koncernu L’Oreal jako managing director.
Zadaniem nowej dyrektor będzie transformacja metod zarządzania i przyspieszenie wzrostu obrotów. Brytyjska marka przez cały czas nie do końca podniosła się po pandemii. W 2021 roku Stella McCartney zanotowała przychód w wysokości 32.5 miliona funtów (40.7 miliona dolarów). Był to wzrost o 14 procent, ale wynik ten przez cały czas plasuje się sporo poniżej statystyk z okresu przed pandemią.
“Umiejętności przywódcze i bogactwo doświadczeń [Ohayson] na przestrzeni firm i lokalizacji geograficznych będą mocną stroną, by zbudować świetlaną przyszłość dla przedsiębiorstwa.” – powiedziała Stella McCartney w oficjalnym komunikacie.
Zrównoważona misja marki Stella McCartney
Autorski dom mody Stelli McCartney to wiodąca marka w świecie mody zrównoważonej. Designerka od lata przeciera szlaki dla projektów etycznych i ekologicznych oraz wolnych od okrucieństwa wobec zwierząt.
Niedawno projektantka wylansowała rewolucyjny projekt – kombinezon wykonany z bio cekinów. Innowacyjna tkanina to dzieło start-upu BioSequin i jest on pochodzenia w pełni roślinnego. Materiał jest wolny od metali, minerałów, syntetycznych pigmentów, plastiku i barwników. Ponadto jest biodegradowalny i nietoksyczny. To pierwsza na świecie tak udana próba znalezienia alternatywy dla tradycyjnych, poliestrowo-winylowych cekinów.
Od niedawna Stella eksperymentuje także z innowacyjnym, wegańskim materiałem, który doskonale imituje wygląd i adekwatności skóry naturalnej. Jednak równocześnie jest w pełni wolny od okrucieństwa wobec zwierząt. Mowa o tkaninie Mirium, która została opracowana z grzybni. Co więcej, materiał ten nie wykorzystuje plastiku oraz działa dobroczynnie dla środowiska po swoim rozkładzie. Nowa tkanina została wykorzystana w projektach na sezon FW23/24. Trafiła do reedycji dwóch najsłynniejszych torebek z portfolio Stelli Mccartney: Falabella i Frayme.
Zdjęcie główne: Instagram @suits_and_shirts