Audi wprowadza duże zmiany w swoim brandingu na rynek chiński, wprowadzając nowe logo, w którym brakuje słynnego czteropierścieniowego emblematu producenta. Dziś w Szanghajufirma zaprezentowała nowe logo „AUDI” — tak, to po prostu Audi w pełnym tego słowa znaczeniu — z przodu nowego elektrycznego Sportbacka E concept, któremu w szczególności brakuje szeroko stosowanego brandingu „E-Tron”.
W komunikacie prasowym dyrektor generalny Audi, Gernot Döllner, powiedział, iż Audi ma nadzieję dotrzeć do „bardziej zaznajomionych z technologią” klientów w Chinach, którzy „oczekują wiodącej łączności oraz zautomatyzowanej jazdy”. Reutera zgłoszono w sierpniu iż Audi planuje rebranding w Chinach, gdzie w pierwszej połowie 2024 roku producent samochodów sprzedał w tym kraju mniej niż 10 000 pojazdów.
Audi twierdzi, iż AUDI Koncepcja E stanowi zapowiedź trzech nadchodzących modeli średniej i pełnowymiarowej, które będą wprowadzane od połowy 2025 roku. Audi nawiązało współpracę z chińską państwową firmą SAIC Motors i mianowało swojego byłego szefa modeli elektrycznych, Fermína Soneirę, na stanowisko dyrektora generalnego nowego zespołu. W ramach partnerstwa opracowano nową zaawansowaną platformę cyfrową o architekturze 800 V, która stanowi podstawę koncepcji E.
Soneir, który od 25 lat współpracuje z firmą-matką Audi, Volkswagenem, twierdzi, iż partnerstwo ma na celu „wspólną organizację rozwoju, zakupów, produkcji i sprzedaży”.