
Imperial Brands to międzynarodowa firma z siedzibą w Bristolu w Wielkiej Brytanii, czwarta co do wielkości w branży tytoniowej, działająca na 120 rynkach i zatrudniająca 25 000 pracowników. Polska odgrywa kluczową rolę w strategii Imperial Brands, będąc jednym z najważniejszych rynków w Europie oraz atrakcyjnym miejscem do inwestycji. Na mapie naszego kraju znajdują się już dwie fabryki koncernu: w Tarnowie Podgórnym koło Poznania, która jest najbardziej zautomatyzowaną w całej Grupie i produkuje najwięcej wyrobów tytoniowych, oraz fabryka w Radomiu, która może poszczycić się ponad stuletnią tradycją.
W ramach globalnej strategii rozwoju i transformacji Imperial Brands otworzyło w Polsce dwa nowoczesne centra usług wspólnych – w Warszawie i Krakowie, działające jako spółka IMPERIAL BRANDS TRADING POLSKA. Warszawski hub zarządza globalnym łańcuchem dostaw, zaś krakowski – usługami biznesowymi. Obydwie inwestycje odpowiadaja na globalną potrzebę dążenia do centralizacji procesów i podnoszenia jakości oraz bezpieczeństwa operacji.
Warszawski Globalny Hub Łańcucha Dostaw (Global Supply Chain) odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu globalnymi procesami związanymi z łańcuchami dostaw produktów Grupy. Powstał w marcu 2022 roku i stopniowo przejmuje zdecentralizowane dotąd procesy. Nasz zespół w Warszawie odpowiada za dostarczanie produktów z 30 fabryk na 120 rynków na całym świecie, centralizując zarządzanie całym procesem. w tej chwili (luty 2025 r.) zatrudnia ponad 360 pracowników.
Krakowskie Globalne Centrum Usług (Global Business Services – GBS) to czwarta inwestycja Imperial Brands w Polsce, które integruje zadania z kluczowych obszarów: finansów, zakupów, IT, analizy danych, audytu wewnętrznego oraz zarządzania procesami operacyjnymi wspierając rozwój globalny firmy na poziomie operacyjnym. Powstała w sierpniu 2022 r., w tej chwili zatrudnia blisko 200 pracowników.
Tworzymy wielokulturowe i wielonarodowe miejsce pracy – aż 25% naszych pracowników jest narodowości innej niż polska, obowiązującym językiem jest język angielski.

Ocena redakcji portalu MarkaPracodawcy.pl
„IMPERIAL BRANDS TRADING POLSKA to miejsce, w którym fundament kultury stanowią wartości. To inkluzywne środowisko pracy respektujące zasady równości i sprawiedliwości i posiadające wypracowany kanon etyki postępowania. Wyrazy uznania za docenianie potencjału różnorodności z dojrzałym i odpowiedzialnym podejściem do neuroróżnorodności. Imperial Brands Trading jest firmą, dla której liczy się głos i opinia zespołu czego dowodem jest projekt powołania przedstawiciela pracowników. Dodatkowo wdrożony projekt Connectorów pozwala tworzyć środowisko pracy mocniej skoncentrowane na pracownikach.
Wysoko oceniamy sferę rozwojową Imperial Brands Trading z indywidualnym podejściem i mocnym akcentem na promocję wewnętrzną. Rozwój ten wspierają dedykowane programy mentoringowe, jak również nowoczesne narzędzia (portal szkoleniowy iLearn). Doceniamy także w pełni świadome, otwarte i nowoczesne podejście firmy do idei work-life balance (elastyczny i hybrydowy czas pracy, programy wsparcia EAP, programy wsparcia dla rodziców). Na pochwałę zasługują wysokie standardy w obszarze ekologii i ergonomii środowiska pracy. Widoczna jest troska o higienę pracy, zdrowie i dobrostan pracowników co odzwierciedla imponujący katalog benefitów. Wyrazy uznania za aktywność firmy i zespołu na polu prospołecznym. Gratulujemy certyfikatu i nagrody!”




Imperial Brands Trading Polska jako pracodawca.
Wartości i innowacje na Pierwszym Miejscu.
Oto jak Imperial Brands Trading Polska kształtuje przyszłość pracy.
RELACJE Z PRACOWNIKAMI
WARTOŚCI
Wartości w Imperial Brands nazywamy „Connections”. To one kształtują nasze sposoby pracy, to, co robimy i jak to robimy. W połączeniu z naszą strategią biznesową, stanowią one fundament transformacji kultury organizacij w bardziej zintegrowane, inkluzywne, innowacyjne i nastawione na wyniki środowisko. W ramach Connections mamy pięć kluczowych zachowań:

INKLUZYWNE, WŁĄCZAJĄCE ŚRODOWISKO
Tworzenie bardziej zróżnicowanej i inkluzywnej organizacji jest kluczowym elementem naszej transformacji kulturowej. W Imperial Brands różnorodność, równość i inkluzja (DEI) to nie tylko słowa – to fundament, na którym opieramy naszą działalność. Włączając DEI w naszą kulturę organizacyjną i wpisując je w tkankę naszej firmy, budujemy świadomość na temat jej znaczenia we wszystkich obszarach działalności.
Różnorodność definiujemy jako wszystko, co sprawia, iż każdy z nas jest wyjątkowy; równość jako zapewnienie sprawiedliwego traktowania i szans dla wszystkich – bo „równo” nie zawsze znaczy „tak samo”; a inkluzję jako zaangażowanie i akceptację każdego, docenienie jego odmienności. Codziennie tworzymy organizację, która celebruje różnorodność, pozwala ludziom czuć, iż należą do zespołu i mogą być sobą. To pozwwala w pełni wykorzystać potencjał każdego z nas.
Przykładowe inicjatywy:
– Pride month – cykl wydarzeń i webinarów odbywających się w czerwcu, wspierające społeczności LGBTQIA+.
– PRIDE Network, Rainbow talks – inicjatywy całoroczne, globalne, wspierające społeczności LGBTQIA+
– kampanie wspierające neuroróżnorodność, neuroatypowość
– wsparcie dla pracowników z zagranicy – współpracujmemy z zewnętrzną firmą, która pomaga im w formlanościach związanych z przeniesieniem się do Polski. Jest to szczególnie pomocne dla pracowników spoza UE.
Przedstawiciel pracowników
Przedstawiciel Pracowników – to osoba reprezentującą wszystkich pracowników w rozmowach z zarządem, wybrana w anonimowym głosowaniu, do którego uprawnieni są wszyscy pracownicy.
„The Connectors” – Konektorzy
Project Connectors został stworzony w warszawskim hubie, aby usprawnić komunikację. Każdy dział wybiera „Connectora” czyli przedstawiciela, który zbiera opinie, pytania i pomysły od swojego zespołu, a następnie dzieli się nimi na spotkaniach „konnektorów”. Celem tej inicjatywy jest stworzenie platformy, gdzie pracownicy mogą zgłaszać nowe pomysły i wspólnie usprawniać środowisko pracy. Inicjatywa promuje otwartą komunikację i budowanie poczucia przynależności.
WORK LIFE BALANCE
Nasza firma stawia duży nacisk na równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, ponieważ wierzymy, iż jest to najważniejszy element dobrego samopoczucia i długotrwałej satysfakcji z pracy. Uważamy, iż praca nie powinna ograniczać możliwości realizowania pasji, spędzania czasu z bliskimi, czy dbania o zdrowie. Szanujemy indywidualne potrzeby i staramy się je wspierać, oferując elastyczność oraz różnorodne programy wsparcia.
A konkrety?
Hybrydowy model pracy wspierany elastycznym czasem pracy – i to taki przejrzysty – 50%/50% – wierzymy, iż praca z domu na prawdę może ułatwić pracownikowi organizację życia.
Praca z zagranicy – nasi pracownicy to w ok. 25% obywatele spoza Polski, i aby ułatwić im wybór – czy urlop przeznaczyć znowu na wizytę u rodziny, czy na tradycyjny wyjazd – umożliwiamy pracę z zagranicy w wymiarze aż 20 dni w roku.
Aby nasi pracownicy mogli jeszcze lepiej wypocząć w zimowym okresie świątecznym oferujemy dodatkowe dni wolne – np. 24 i 31 grudnia.
Dla poszukujących fachowego wsparcia w temacie work life balance dobrym rozwiązaniem jest bezpłatny „Program wsparcia dla pracowników – Employee Assistance Program” – gdzie z profesjonalnym i bezpłatnym wsparciem czekają psychologowie i inni eksperci.
Program „JUNIOR” dla młodych rodziców – Ma na celu pomoc w powrocie do pracy i ułatwienie tego powrotu rodzicom po urlopach macierzyńskich, ojcowskich czy rodzicielskich.
ZDROWE MIEJSCE PRACY
Ekologia:
– dodatek ekologiczny: Aby ułatwić dojazdy do biura i jednocześnie promować zachowania ekologiczne, oferujemy dodatek finansowy dla pracowników, którzy zadeklarują, iż nie będą korzystać z samochodu by dojeżdżać do pracy.
– biura: zlokalizowane sa w super-nowoczesnych biurowcach z najnowszymi rozwiązaniami proekologicznymi.
– pro ekologiczne inicjatywy pracownicze: np. swap party – czyli wymiana ubrań między pracownikami, biblioteka z używanymi książkami.
Profilaktyka zdrowotna i edukacja pracowników
– Środki higieny intymnej dostępne w damskich toaletach,
– kooperacja z Kulczyk Foundation i propagowanie wiedzy na temat menstruacji i menopauzy,
– W ramach platformy Benefit pracownicy mogą skorzystać z abonamentu na opiekę medyczną.
– Dni zdrowia psychicznego, Dni neuroróżnorodności/neuroatypowości
– EAP – Program wsparcia EAP (Employee Assistance Program) to źródło informacji oraz pomocy dla pracowników i członków ich rodzin przeżywających trudności w codziennym życiu.
Bezpieczeństwo i Higiena pracy
Stawiamy ogromny nacisk na bezpieczeństwo w pracy. Każde spotkanie – zarówno lokalnie w Warszawie i Krakowie, ale w całej globalnej organizacji – zaczyna się od tzw. „safety moment” – kiedy poruszany jest temat z zakresu bezpieczeństwa.
BENEFITY
Praca zdalna/hybrydowa/z zagranicy
Dodatek ekologiczny
Program wsparcia dla pracowników (Employee Assistance Program)
Dodatkowe dni wolne
Ubezpieczenie na życie
Biuro przyjazne psom
Platforma benefitowa
Owoce, warzywa i dzień pizzy
Strefa relaksu
Program poleceń
Inicjatywy charytatywne
Piątki bez spotkań
Wieczory z planszówkami i treningi piłkarskie
Pytania dodatkowe:
NAGRODY
Przyznane firmie nagrody lub wyróżnienia w obszarze HR w ciągu ostatnich 3 lat
Certyfikacja “Diversity in Check” – 2024
Sygnatariusz “Karty Różnorodności” – 2023
Top Employer – 2022 – nagroda globalna dla wszystkich jednostek Imperial Brands w Polsce.
(2) uczestnictwem pracowników w programach prospołecznych (wolontariat) – ostatnie 3 lata.
Kierując się pięcioma kluczowymi zachowaniami naszej firmy, stworzyliśmy możliwość dla wszystkich pracowników warszawskiego HUBu, realnego zmieniania życie naszych „małych, futrzanych braci i sióstr.” „Pomóżmy tym mniejszym” to akcja charytatywna, którą zainicjowaliśmy w marcu 2024 roku. Program zakłada wspieranie co miesiąc innej organizacji zajmującej się pomocą zwierzętom. Przez cały miesiąc wszyscy pracownicy mogą przekazywać datki pieniężne lub pomagać w inny sposób, aby odpowiadać na bieżące potrzeby wybranej organizacji. Grupa naszych pracowników regularnie odwiedza schroniska i wyprowadza psy na spacery. Planujemy rozwinąć tę inicjatywę o spotkania z kotami z fundacji w całym mieście.