Kultura organizacyjna banku Credit Agricole, gdzie różnorodność i włączenie są na pierwszym planie, zostały wyróżnione w 5. już edycji badania Diversity IN Check. To lista pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością
i inkluzją w Polsce.
Diversity IN Check jest prestiżowym narzędziem diagnozującym stopień zaawansowania organizacji w zakresie zarządzania różnorodnością i dążenia do osiągnięcia spójności społecznej. W tym roku Credit Agricole znalazł się wśród 75 organizacji, które zakwalifikowały się na listę, co podkreśla zaangażowanie banku w strategiczne podejście do zarządzania różnorodnością i budowanie włączającej organizacji.
– Docenienie w badaniu Diversity IN Check, to dla nas nie tylko powód do radości, ale przede wszystkim potwierdzenie, iż nasze działania na rzecz kreowania otwartej i włączającej kultury organizacyjnej, wpisane w strategię Human-centric Project mają realne znaczenie i przynoszą wymierne rezultaty. Od lat aktywnie rozwijamy strategię DEI, która jest integralną częścią naszej kultury organizacyjnej. Wspieramy inicjatywy promujące różnorodność, co przyczynia się do lepszego rozumienia i zaspokajania potrzeb naszych współpracowników i współpracowniczek oraz klientów i klientek, a także budowania społeczeństwa otwartego na dialog i wzajemny szacunek – komentuje Małgorzata Milaczarek-Bukowska, wiceprezes zarządu Credit Agricole.
Organizatorem badania jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), koordynator Karty Różnorodności w Polsce, której Credit Agricole jest sygnatariuszem od 2018 r. FOB jest największą i najdłużej działającą organizacją pozarządową w Polsce, która w kompleksowy sposób zajmuje się społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Kwestionariusz badawczy opiera się na międzynarodowych standardach i wytycznych, takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju, ISO 26000 i ISO 30415, GRI Standards czy wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych, co gwarantuje rzetelność i obiektywność oceny. Pytania w badaniu podzielone zostały na pięć obszarów tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów, produkty i usługi.