Otworzenie własnej firmy daje szerokie możliwości oraz niesie za sobą wiele korzyści, z których najbardziej znaczące są spore zarobki. Z tego też powodu, przedsiębiorcy starają się stosować różne metody mające na celu zwiększenie zainteresowania klientów własnymi usługami. Jedną z nich jest stworzenie adresu e-mail we własnej domenie. W dzisiejszym artykule podpowiemy, jak to zrobić, a także omówimy zalety posiadania własnej domeny.
E-mail we własnej domenie – korzyści, jakie własna domena niesie Twojej firmie
Stworzenia e-maila we własnej domenie może przenieść wiele niekwestionowanych korzyści dla Ciebie i Twojej firmy. Dzięki spersonalizowanemu adresowi, oferowane przez Ciebie usługi czy produkty będą jawić się w oczach potencjalnych klientów jako bardziej profesjonalne i godne zaufania. Jak o hostingu poczty pisze serwis HostingStronInternetowych.pl – zabieg z pewnością podniesie pozycję Twojego przedsiębiorstwa, wyróżniając je na tle konkurencji.
Wizytówka firmy
E-mail stanowi przede wszystkim wizytówkę firmy. To właśnie poprzez pocztę elektroniczną potencjalni klienci kontaktują się z Tobą, zadając pytania odnośnie rodzaju usług, ich ceny, a choćby możliwości podjęcia współpracy. Stworzona przez siebie domena internetowa umożliwia posiadanie czytelnego i przejrzystego adresu, składającego się z nazwy firmy lub Twojego imienia i nazwiska. Chcąc natomiast założyć taki e-mail na darmowej domenie, musisz liczyć się z koniecznością użycia kombinacji cyfr czy znaków interpunkcyjnych.
Poczta bez reklam
Reklamy dołączane do przesyłanej wiadomości znacznie obniżają profesjonalizm danej firmy czy organizacji. Decydując się natomiast na założenie własnej domeny, skutecznie unikniesz tego rodzaju problemów. Możesz również zapomnieć o wyskakujących okienkach.
Filtr antyspamowy
Kolejną zaletą, płynącą z uruchomienia poczty z nazwą firmy lub nazwiskiem w adresie jest filtr antyspamowy. Tego rodzaju mechanizm dokonuje selekcji otrzymywanych wiadomości, dzięki czemu możesz w krótszym czasie dotrzeć do tych najważniejszych, zawierających konkretne prośby czy pytania klientów. Blokuje on niechciane mailingi z ofertami czy też promocjami.
Bezpieczeństwo korespondencji
Prywatne poczty i skrzynki e-mail przywiązują o wiele większą wagę do kwestii ochrony prywatności, niż ma się to w przypadku tych darmowych. Oprócz standardowej możliwości bezpiecznego połączenia SSL podczas wysyłania i odbierania poczty, które eliminuje ryzyko przechwycenia korespondencji przez np. oprogramowanie szpiegujące, oferują one również tworzenie automatycznych kopii bezpieczeństwa.
Dodatkowe funkcje
Poczta internetowa w ramach własnej domeny może zapewniać również szereg dodatkowych funkcji, umożliwiających personalizację, a co za tym idzie bardziej intuicyjną obsługę. Możemy do nich zaliczyć między innymi:
- kalendarz
- notatnik
- personalizację wyglądu poczty
- pojawianie się informacji o zapełnieniu skrzynki
- sprawdzanie pisowni
- książka adresowa
- oznaczanie spamu
- bezpłatną pomoc techniczną
- zarządzanie folderami
- wyszukiwarkę wiadomości
Jak założyć e-mail we własnej domenie? Poradnik krok po kroku!
- Załóż specjalne konto hostingowe, do którego zostanie podłączona Twoja domena (zobacz propozycje hostingu poczty e-mail we własnej domenie).
- Wybierz miejsce, w którym będzie znajdować się Twoja prywatna skrzynka pocztowa w postaci serwera pocztowego.
- Skieruj domenę na serwer, poprzez wpisanie w jej ustawieniach adresów serwerów DNS swojego usługodawcy poczty internetowej.
- Skonfiguruj skrzynkę u swojego usługodawcy, zakładając adres e-mail dla siebie lub swojej firmy w ramach własnej domeny.
Jak stworzyć nazwę adresu domeny? Porady, które zagwarantują Ci sukces
Jeśli już wiesz, jakie korzyści dla Twojej firmie niesie za sobą zdecydowanie się na stworzenie własnej domeny oraz w jaki sposób tego dokonać, pora przejść do kolejnej kwestii. Pamiętaj, iż zarówno odpowiedni adres e-mail, jak i nazwa domeny to wizytówka firmy, stanowiące klucz do jej sukcesu. To właśnie między innymi one odpowiadają za pierwsze wrażenie. Z tego też powodu, domena i adres powinny być dopasowane do charakteru usług Twojego przedsiębiorstwa, uwzględniając jego nazwę. Unikaj korzystania z cyfr, a także polskich znaków diakrytycznych. Są one niedozwolone. jeżeli chodzi natomiast o znak myślnika, nie powinien on występować na początku i na końcu.