W ramach ogólnopolskiej akcji ogłoszonej przez Krajową Sekcję Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”, 25 listopada przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie odbyła się pikieta pod hasłem „Stop chaosowi w edukacji”.
Uczestniczyło w niej ok. 100 przedstawicieli związkowców z Regionów: Rzeszowskiego, Ziemia Przemyska i Podkarpacie. Pikieta była formą sprzeciwu wobec polityki rządu, która prowadzi do chaosu w systemie edukacji i degradacji zawodu nauczyciela.
Delegacja protestujących w Rzeszowie przekazała Podkarpackiej Kurator Oświaty petycję z listą postulatów wystosowanych przez Krajową Sekcję Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” do Minister Edukacji Narodowej. Postulaty dotyczą kwestii: finansowania oświaty, wprowadzenia systemowego wzrostu wynagrodzeń, wstrzymania chaotycznych reform programowych, nieprzemyślanych zmian w ustawie Karta Nauczyciela, wypłat za godziny ponadwymiarowe, poszanowania praw pracowników oświaty i rodziców oraz zachowania sprawdzonego modelu edukacji.
Podczas pikiety głos zabrała Bogumiła Stec-Świderska, zastępca przewodniczącego ZR, mówiąc: – Region Rzeszowski NSZZ „Solidarność” popiera postulaty oświatowej „Solidarność” i mówi jasno, iż nie godzimy się na to, żeby nauczyciel był tanią siłą roboczą, a pracownik niepedagogiczny – niewidzialnym trybem. Wprowadzana na kolanie pseudoreforma zrobi krzywdę uczniom, pozbawi ich wiedzy pod przykrywką kompetencji, a jedno nie istnieje bez drugiego. Krzywdę realną, mierzalną i nieodwracalną.
Kiedy brakuje nauczycieli – cierpią dzieci.
Kiedy dorzuca się nowe obowiązki bez czasu i środków – cierpią dzieci.
Kiedy program jest przeładowany, a zmiany coraz bardziej chaotyczne – cierpią dzieci.
Organizatorem rzeszowskiej pikiety była Regionalna Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” z przewodniczącą Bogusławą Budą, która zwróciła uwagę na to, iż edukacja w Polsce jest strategiczną inwestycją w kapitał społeczny i gospodarczy kraju, a nauczyciele chcą, aby edukacja była na wysokim poziomie, a uczeń był dobrze wykształcony i przygotowany do życia społecznego.





































