Jak interpretować ROI?
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak zmierzyć efektywność swojej inwestycji? Cóż, odpowiedzią na to pytanie jest wskaźnik zwany ROI (Return on Investment). W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest ROI i jak go poprawnie interpretować.
Co to jest ROI?
ROI to miara używana do oceny rentowności inwestycji. Jest obliczane jako stosunek zysku netto do kosztu tejże inwestycji. Innymi słowy, mówi nam o tym ile zarobiliśmy w porównaniu do tego ile wydaliśmy.
Jak obliczyć ROI?
Aby obliczyć wartość ROIswoich działań marketingowych można skorzystać ze wzoru:
(Zyski - Koszty) / Koszty * 100 = Procentowy przyrost kapitałuKoszt Inicjalny(skladka/ cena zakupienia nieruchomosci/ koszt wybudowania) | 1000 zł | 1500zł (koszt wynagrodzenia specjalisty ds. SEO ) + 500 zł (wydatek na reklamę Google AdWords) = 2000zł |
Zyski po określonym czasie(wartość sprzedanych produktów /wynajem lokalu/wartosc zamowionych uslug – koszty związane ze świadczeniem tychże)/czas trwania inwestycji w latach * ilość lat działalności biznesu.(np: jeżeli jest to nieruchomości, warto porównać dochód do roku bieżącego np. miesiąc po miesiącu lub roczne przychody i rozliczyć zaosobowości). W przypadku oszacowanie ROI dla kampanii marketingowej można skorzystać z wzoru:
| (200 * (50-10)) /100*1=180 Zysk z tej kampanii reklamowej po roku bieżącym jest równy sumie wszystkich przychodów ze sprzedaży minus koszy działań marketingowych(takich jak wydatek na Google AdWords). | |
Oszacowanie liczby konwersji dziennie : | 50 x ($500*(20/100) )
=5x($600)=3,000 zł |
50 * ($500*(20/100) ) = 3,000 zł Zyski z działalności biznesowej w ciagu roku są równe wartości zarobionej ze wzoru ilość jednostek produkcyjnych które udało się spienięzyć pomnozone przez różnicę ceny jaka stanowiła marże -koszt zakupionych lub wykonanych usług). Dla naszego przypadku mamy :40000(ilość przedmiotow)*($25 (roznica pomiedzy cena detaliczna a koszt zakupienia)=1000000 |
Zestawienie wyników:
ROI= ((200-180)/200*1)*(-1) Oszacowanie liczby konwersji dziennie : =2%
Dodatkowe uwagi dotyczące ROI: |