Pisanie dłuższej pracy lub kot siedzący na klawiaturze mogą wygenerować niechciane strony w Microsoft Word. Choć program nie oferuje dedykowanego klawisza usuwania stron, istnieje prosty skrót klawiszowy pozwalający usunąć stronę o dowolnej treści i formatowaniu. Podpowiadamy jak go wykonać w systemach Windows i MacOS.
Microsoft Word to najpopularniejszy edytor tekstu świata. Korzystamy z niego adekwatnie od początku szkoły podstawowej, pliki w rozmiarze .doc i .docx towarzyszą nam tak w szkole, na uczelni, w pracy, a niekiedy również w urzędach.
Każdemu z nas choć raz w życiu zdarzyło się skorzystać z programu Microsoft Word, a dla innych jest to wręcz chleb powszedni. Z kolei każdemu, kto kiedykolwiek tworzył dłuższy dokument, przynajmniej raz zdarzyło się stworzyć niepotrzebną stronę.
Zatem gdzie jest przycisk usuwania strony w Wordzie? Nie ma owego, za to istnieje sprytna kombinacja klawiszy, dzięki której możemy usunąć stronę.
Jak usunąć stronę w Wordzie?
Aby usunąć stronę w Wordzie, zacznij od przejścia do strony, którą chcesz usunąć. o ile dokument jest dłuższy, przydatny okaże się skrót Ctrl+G (Windows) lub Option+Command+G (MacOS), który wywoła narzędzie wyszukiwania stron i treści. Za jego pomocą wyszukaj stronę, którą chcesz usunąć.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2023/01/klawisze-ctrl-g-1000x667.jpg)
Gdy już odnajdziesz stronę w Wordzie, którą chcesz usunąć, wykonaj te czynności:
- Kliknij w dowolnym miejscu na stronę, którą chcesz usunąć
- Wciśnij kombinację klawiszy Ctrl+G (Windows) lub Option+Command+G (macOS)
- W wyświetlonym oknie wpisz \Page i wciśnij klawisz Enter na klawiaturze
- Kliknij „Zamknij”
- Na klawiaturze wciśnij klawisz Delete
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2023/01/jak-usunac-strone-word-1000x538.jpg)
Jak usunąć stronę tytułową w Wordzie?
Stronę tytułową można usunąć na dwa sposoby: poprzez metodę Ctrl+G, zaznaczenie strony komendą \page i usunięcie klawiszem Delete, oraz poprzez odpowiednią opcję na wstążce.
Aby usunąć stronę tytułową, na wstążce programu Word należy przejść do Wstawienie -> Strona tytułowa -> Usuń bieżącą stronę tytułową.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2023/01/jak-usunac-strone-tytulowa.jpg)
Jak usunąć pustą stronę?
Niekiedy zdarza się, iż program Word generuje nam pustą stronę. Choć na pierwszy rzut oka jest ona pusta, w rzeczywistości najczęściej jest ona efektem użycia klawiszy wstawiających białe lub przeźroczyste znaki (np. Spacja, Enter, Tab). Wszystkie przeźroczyste znaki możemy wyświetlić poprzez opcję Pokaż Wszystko znajdującą się w Narzędziach Głównych -> Akapit.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2023/01/jak-pokazac-przezroczyste-znaki-1000x482.jpg)
Na pozór puste strony możemy usunąć poprzez wciśnięcie klawisza Backspace, który usunie przeźroczyste znaki lub użycie uniwersalnej metody Ctrl+G, \page i Delete.