W okresie webinariów i podcastów, takie bezpośrednie, kameralne spotkania nabierają elitarnego charakteru. To także okazja, by poznać organizację z regionu, która skutecznie wdrożyła i rozwija controlling.
31 marca 2025 podczas pierwszego spotkania nowej edycji pt.: „Kawa i herbata z controllingiem”, korzystaliśmy z gościnności Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie, który podzielił się swoim doświadczeniem w zakresie rozwoju controllingu.
To kameralne spotkanie ekspertów controllingu zgromadziło ok. 20 osób ze Szczecina i regionu, m.in. z Fabryki Wody, Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów, Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”, Grupy CSV, Play Buglo, MABO czy STX NEXT.
Członkowie Zespół Controllingu i Analiz ZWiK Szczecin niezwykle ciekawie i inspirująco przedstawili swoją drogę w rozwoju controllingu w ostatnich 9 latach. Pokazali m.in. rozwiązanie usprawniające planowanie zatrudnienia, planowanie inwestycji z wykorzystaniem formularzy online, a także pulpity zarządcze. Przedstawiciel Controlling Systems przedstawił narzędziowe możliwości ulepszenia pracy controllera na różnych płaszczyznach. Są one dzisiaj oparte na dostępnych, dojrzałych i kompleksowych rozwiązaniach zawierających zarówno obszar planowania i budżetowania (CPM/EPM) jak i obszar analiz i raportowania, a więc Hurtownię Danych z Business Intelligence.
Dziękujemy całemu zespołowi Controllingu i Analiz w ZWiK Szczecin za to spotkanie i codzienną pracę z systemem. Podziękowania kierujemy także dla Pana Dariusza Kloneckiego, który od wielu lat jako szef działu controllingu a w tej chwili jako dyrektor ds. strategii i obsługi klienta rozwija efektywność wielu obszarów w ZWiK Szczecin z wykorzystaniem funkcjonalności Eureki. Co ważne, Pan Dariusz Klonecki wraz z zespołem od samego początku chętnie dzielił się wiedzą i doświadczeniem nie tylko w ramach branży wod-kan.
Poniżej komentarz:
„Bardzo miło było nam gościć pracowników kontrolingu gdzie mogliśmy się podzielić naszym doświadczeniem związanym z korzystaniem z programu kontrolingowego Eureca. Zawsze podkreślamy jego rolę w usprawnieniu naszych procesów analitycznych, wpływu na poprawę jakości raportowania oraz zwiększenie efektywności podejmowania decyzji zarządczych. Miło nam było przedstawić najważniejsze funkcjonalności, które najlepiej wspierają naszą codzienną pracę kontrolerów, a także obszary wymagające dalszego rozwoju.”
Dariusz Klonecki
Dyrektor ds. strategii i obsługi klienta
Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie