Medbus rusza w trasę po Polsce! Aż 1400 darmowych badań profilaktycznych

1 dzień temu

Mobilna przychodnia Medbus już po raz kolejny odwiedzi północno-zachodnią Polskę w ramach ogólnopolskiej kampanii „Zrób sobie Dzień na U”. Akcja organizowana przez Fundację Rak’n’Roll przy wsparciu partnerów Nationale-Nederlanden i La Roche-Posay potrwa od 3 do 12 czerwca 2025 roku. W jej trakcie mieszkańcy dziesięciu miast będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań USG i dermatoskopii, a także poszerzyć swoją wiedzę o profilaktyce zdrowotnej.

– „Dzień na U” to czas, którego potrzebuje każdy i każda z nas, żeby raz w roku wykonać profilaktyczne badania i potwierdzić swoje zdrowie. Sezon letni jest do tego doskonałą okazją – przed wakacyjnymi wyjazdami warto zatroszczyć się nie tylko o wymarzoną wycieczkę, ale również o siebie – podkreślają organizatorzy.

Gdzie i kiedy zaparkuje Medbus?

W ramach tegorocznej trasy Medbus odwiedzi kolejno:

  • 3 czerwca – Człuchów, Targowisko Miejskie

  • 4 czerwca – Bytów, Rynek

  • 5 czerwca – Sławno, pl. Ks. Kard. S. Wyszyńskiego

  • 6 czerwca – Białogard, pl. Wolności

  • 7 czerwca – Gryfice, pl. Zwycięstwa

  • 8 czerwca – Kamień Pomorski, Stary Rynek

  • 9 czerwca – Nowogard, parking Hotel Przystań, ul. Zielona

  • 10 czerwca – Łobez, parking przy Hali Widowiskowo-Sportowej, ul. Orzeszkowej 7

  • 11 czerwca – Złocieniec, ul. Stary Rynek

  • 12 czerwca – Wałcz, pl. Wolności

Co obejmuje bezpłatna oferta medbusa?

W czterech mobilnych gabinetach będzie można wykonać łącznie 1400 bezpłatnych badań, w tym USG piersi, jąder i tarczycy oraz badania dermatoskopowe znamion. Oprócz tego dostępne będą:

  • konsultacje z psychoonkologiem,
  • nauka samobadania piersi i jąder na fantomach,
  • materiały edukacyjne dotyczące fotoprotekcji,
  • próbki kremów ochronnych z filtrem UV.

Badania będą wykonywane codziennie w godzinach 10:00–18:00. Rejestracja odbywać się będzie od godz. 9:30 w punkcie przy mobilnej przychodni – obowiązuje kolejność zgłoszeń i limit miejsc: do 105 badań USG oraz 35 badań znamion dziennie.

Profilaktyka ma znaczenie

Z danych CBOS z września 2024 roku wynika, iż zaledwie jedna trzecia dorosłych Polaków wykonuje badania profilaktyczne częściej niż raz w roku. Głównymi powodami są brak czasu i trudności z dostępem do specjalistów. Dlatego Fundacja Rak’n’Roll stawia na dostępność.

– Od wielu lat prowadzimy projekt „Dzień na U”, w którym zachęcamy do regularnego potwierdzania zdrowia. Znając najczęstsze wymówki Polaków, oprócz zachęcania, ułatwiamy też zrobienie badania, m.in. prowadząc akcję „Zrób sobie Dzień na U”. W poprzednich latach odwiedziliśmy 13 miast północno-wschodniej i wschodniej Polski. Prawie 1800 osób skorzystało z badań. Przed nami 10 miast w północno-zachodniej Polsce, w których wykonamy 1400 badań. Wierzymy, iż choćby jednorazowe doświadczenie może być początkiem dobrego profilaktycznego nawyku – mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.

Partnerzy wspierają zdrowie Polaków

Działania Fundacji wspiera Nationale-Nederlanden, który nie tylko wspomaga organizację badań, ale również zachęca własnych pracowników do aktywnej profilaktyki zdrowotnej.

– Inwestycja w profilaktykę zdrowotną to najlepszy sposób, by zadbać o lepsze jutro – zarówno własne, jak i naszych bliskich. (…) Już od trzech lat dajemy naszym pracownikom możliwość wzięcia dodatkowego dnia wolnego, właśnie „Dnia na U”, który mogą przeznaczyć na badania profilaktyczne. To więcej niż benefit – to nasze realne działanie na rzecz zdrowia. Cieszy nas, iż do tej inicjatywy dołącza coraz więcej firm – podkreśla Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.

Dalsza część tekstu jest pod filmowym wywiadem

Edukacja o skórze i fotoprotekcji

Do akcji po raz kolejny dołącza również marka La Roche-Posay – ekspert w dziedzinie pielęgnacji skóry.

– Skóra to nasz największy organ, tarcza przed światem, dlatego pragniemy dbać o jej zdrowie i komfort. Wiedząc, iż ponad 88% społeczeństwa nie stosuje systematycznie ochrony przeciwsłonecznej, aktywnie edukujemy na temat konieczności stosowania fotoprotekcji przez 365 dni w roku, zachęcając do profilaktyki czerniaka i kontroli znamion. Teraz idziemy krok dalej – z medbusami dotrzemy tam, gdzie dostęp do badań dermatoskopii jest utrudniony – mówi Natalia Walencik-Metelska, Senior Brand Manager w La Roche-Posay.

Kampania z pozytywnym przesłaniem

„Dzień na U” to kampania prowadzona przez Fundację Rak’n’Roll od 2019 roku. Zamiast straszyć chorobą, organizatorzy stawiają na pozytywny przekaz – badania to sposób na dbanie o siebie i bliskich.

Początkowo akcja skierowana była do kobiet, jako zachęta do wykonania USG piersi. Z czasem objęła również mężczyzn i pracodawców. w tej chwili ponad 50 000 pracowników w 90 firmach ma możliwość skorzystania z dodatkowego dnia wolnego na wykonanie badań.

Honorowy patronat

Akcja „Zrób sobie Dzień na U” odbywa się pod honorowym patronatem burmistrzów miast: Człuchów, Sławno, Białogard, Gryfice, Kamień Pomorski, Nowogard, Łobez, Złocieniec oraz Wałcz.

Więcej informacji o kampanii: www.dziennau.pl

Źródło: Nationale Nederlanden

Idź do oryginalnego materiału