Na co należy zwrócić uwagę, prowadząc drogerię?

11 miesięcy temu

Własny sklep z kosmetykami wydaje się doskonałym pomysłem na biznes, jednak trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na dużą konkurencję w tej branży. Właściciele powinni podejmować działania mające na celu nie tylko przyciągnięcie, ale i zatrzymanie przy sobie klienta. O czym pamiętać, prowadząc drogerię?

Wysokiej jakości, bogaty asortyment

Klient, zaopatrując się w kosmetyki oraz różnego typu środki chemiczne, zwraca uwagę przede wszystkim na ich jakość. w tej chwili już nie cena odgrywa pierwszoplanową rolę – konsumenci są w stanie zapłacić więcej, jednak w zamian oczekują bardzo wysokiej jakości. Powinniśmy więc zaopatrywać się u sprawdzonych dostawców, którzy oferują asortyment z wyższej półki. Bardzo istotny dla klienta jest również wybór produktów. Oczekuje on, iż w jednym sklepie zaopatrzy się zarówno w kosmetyki, jak i środki czystości. Zainwestujmy więc w towar, który zachęci do odwiedzania drogerii. Zakupimy go w hurtowni internetowej https://b2b.europedg.pl/. Pamiętajmy, iż to właśnie produkty dostępne w drogerii w największym stopniu przekonują klienta do jej ponownego odwiedzenia. jeżeli się sprawdzą, zyskamy stałych bywalców, a tym samym zwiększymy dochody.

Czystość i estetyka wizytówką firmy

Na co jeszcze zwracają uwagę klienci, odwiedzając drogerię? Wymagają oni, aby miejsce, w którym sprzedaje się kosmetyki oraz środki czystości było wizytówką swoich towarów. Dlatego też w sklepie zawsze musi panować ład i porządek. Dotyczy to zwłaszcza:

  • estetycznego, tematycznego ułożenia towarów na półkach,
  • czytelności etykietek cenowych,
  • czystości obiektu,
  • estetycznie prezentujących się opakowań, najlepiej w postaci ekotoreb.

Ponadto osoba odpowiedzialna za obsługę klienta musi posiadać wiedzę dotyczącą sprzedawanych produktów. Dobrze, aby jednocześnie umiała doradzić w ich wyborze, dopasowując konkretny towar do potrzeb i preferencji konsumenta. Pracownikom możemy więc zaoferować szkolenia prowadzone na przykład przez doświadczonego kosmetologa.

Duża konkurencja w branży

Rynek kosmetyczny jest niezwykle zróżnicowany, jednak w ostatnich latach zaczęło się na nim robić bardzo gęsto. Wynika to przede wszystkim z rosnącej liczby nowo powstałych drogerii stacjonarnych oraz internetowych. Coraz częściej osoby nieprowadzące własnej firmy sprzedają kosmetyki wyprodukowane w domu w ramach działalności nierejestrowanej. Dlatego też musimy dołożyć wszelkich starań, aby pozyskać i zatrzymać przy sobie klienta. Pierwszym krokiem jest oczywiście zwiększenie dostępnego asortymentu, który będzie dopasowany do potrzeb osób odwiedzających sklep. Warto zastanowić się, kto będzie naszym potencjalnym klientem, gdyż zupełnie inne potrzeby mają nastolatkowi, inne natomiast seniorzy. Organizujmy także różnego typu akcje promocyjne, dzięki którym będzie można nabyć wybrane towary w niższej cenie. Dobrym pomysłem są również karty stałego klienta, w ramach których konsumenci mogą wygrywać nagrody czy korzystać z darmowych próbek.

Obserwacja rynku

Jak wspomniano wyżej, rynek kosmetyczny jest zróżnicowany, jednak zmiany zachodzą na nim w bardzo szybkim tempie. Dlatego też musimy stale śledzić wszelkiego rodzaju nowości, jakie pojawiają się w świecie kosmetyków i kosmetologii. w tej chwili w modzie są produkty powstałe ze składników pochodzenia naturalnego, ale jednocześnie klienci poszukują środków chemicznych, które poradzą sobie z trudnymi do usunięcia zabrudzeniami. Przyglądajmy się tendencjom rynkowym, dopasowując do nich asortyment dostępny w naszym sklepie. W przeciwnym razie przestaniemy być konkurencyjni i stracimy choćby zaufanych, stałych klientów. Prowadzenie drogerii zawsze wymaga bycia krok do przodu, a więc wprowadzania do oferty nowych produktów jeszcze zanim zrobią to inni. Klienci uwielbiają nowości, ale pamiętajmy także o gronie osób z konserwatywnym podejście do pielęgnacji, które cenią sobie sprawdzony asortyment. Dobrze więc mieć w swojej ofercie zarówno produkty nowe, jak i te tradycyjnie, dostępne od dawna, które najczęściej wybierają konsumenci.

Idź do oryginalnego materiału