Najpierw rewitalizacja kamienic, teraz nieruchomości komercyjne. Inside Park poszerza model biznesowy i zadebiutuje na NewConnect

9 miesięcy temu

Dotychczas Inside Park zajmował się rewitalizacją kamienic na terenie kilku województw. Teraz poszerza swoją działalność o budowę parków handlowych i zamierza zadebiutować na rynku NewConnect.

Toruńska spółka Inside Park zajmuje się rewitalizacją kamienic już od kilkunastu lat. Projekty, które dotychczas realizowała znajdowały się głównie w województwie kujawsko-pomorskim, pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. W ubiegłym roku firma w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów rozszerzyła swoją działalność o budowę parków handlowych. Tym samym będzie rozwijać się również w zakresie nieruchomości komercyjnych.

Zrealizowaliśmy już ponad 50 inwestycji w kamienicach, są to rewitalizacje całych budynków, uregulowanie stanów prawnych lub częściowe liftingi. Klienci Inside Parku, którzy kupili nieruchomość u nas w 2017 roku, zarobili choćby 100%. To realne transakcje przeprowadzone w perspektywie 3-5 lat. Są też takie transakcje, w których klienci zarobili w ciągu roku 15-25%. Ludzie boją się kamienic ze względu na częstą konieczność remontu i uzgodnień z konserwatorem zabytków, natomiast kochają je za efekt końcowy, emocje w starych domach oraz wyjątkowe wnętrza” – komentuje dla MamBiznes Tomasz Laskowski, prezes zarządu Inside Park.

Rewitalizacja kamienicy w Toruniu

Warto przeczytać: Wirtualny przewodnik po Polsce. Startup VacationPoland odkrywa mało znane miejsca turystyczne

Model biznesowy Inside Park

Inside Park działa na rynku już od 12 lat. W tym czasie zrealizowała ponad 50 inwestycji, rewitalizując kamienice. Niektóre dotyczyły całych budynków, inne były tylko częściowymi liftingami. W swojej strategii spółka poszukuje atrakcyjnych ofert kupna kamienic. Po zakupie przeprowadza szczegółową analizę techniczną i planuje prace remontowe w celu przywrócenia nieruchomości do pełnej funkcjonalności. Dzięki temu podnosi ich wartość rynkową.

Od 2023 roku zdecydowano się na zmianę modelu biznesowego. W odpowiedzi na potrzeby inwestorów zainteresowano się obszarem nieruchomości komercyjnych. Mowa o parkach handlowych, które szczególnie zyskały na znaczeniu w czasie pandemii.

„Jest to drugi filar biznesu, który zamierzamy rozwijać ze względu na potrzeby rynku. Klienci, którzy kupowali u nas mieszkania, oczekują czegoś więcej. Ich aktywa urosły, więc apetyty inwestycyjne również. Poza tym rynek nieruchomości komercyjnych to również odpowiedź na oczekiwania społeczeństwa po pandemii. Rosnąca liczba parków handlowych jest jej wynikiem. Łatwiej zadbać o bezpieczeństwo w pojedynczym sklepie, choćby wielkopowierzchniowym, niż w galerii handlowej. Budując parki handlowe, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom inwestorów” – opowiada Tomasz Laskowski.

Spółka dotychczas realizowała swoje inwestycje w trzech województwach: pomorskim, kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Ekspansja na kolejne regiony jest naturalnym kierunkiem rozwoju dla Inside Park. Jednak ze względu na dyscyplinę kosztową, najpierw spółka chce zwiększyć przychody, a następnie rozwinąć kadrę pod względem liczebności. Firma chce docelowo dojść do budowy 1 obiektu handlowego kwartalnie. Mowa zarówno o parkach handlowych jak i budynkach typu stand alone.

Na ten rok zaplanowano również debiut na rynku NewConnect. „W lipcu zeszłego roku złożyliśmy dokument informacyjny w celu dopuszczenia naszych akcji na rynek NewConnect. Jesteśmy po kilku rundach pytań od giełdy, na które odpowiadamy. Mam nadzieję, iż nie będziemy musieli długo czekać na zatwierdzenie dokumentu i na przełomie pierwszego i drugiego kwartału zadebiutujemy” – wskazuje prezes Inside Park.

Sytuacja na rynku nieruchomości

Przy okazji rozmowy z prezesem Inside Park, zapytaliśmy jakie w tej chwili trendy są obserwowane na rynku nieruchomości. „Od wielu lat inwestycje w nieruchomości to stabilne, przewidywalne źródło dochodu tak w Polsce, jak i na świecie. Bezpieczny kredyt 2% sprawił, iż w naszym kraju ceny nieruchomości i ich najmu wzrosły skokowo, i w największych miastach osiągnęły już poziomy europejskie. Używając sportowej metafory powiedziałbym, iż dotąd zysk na nieruchomościach rósł w tempie biegu maratończyka, natomiast w ostatnim roku wzrastał w tempie sprintera. To dobry prognostyk dla branży, ale niekoniecznie dla nabywców mieszkań”.

Na polskim rynku ma pojawić się nowy program rządowy „Mieszkanie na start”. Zdaniem prezesa Tomasza Laskowskiego będzie to atrakcyjna propozycja szczególnie dla rodzin z dziećmi. Może to zwiększyć zarówno zainteresowanie jak i ceny większych nieruchomości. W przypadku Bezpiecznego kredytu 2%, wzrosły głównie ceny kawalerek i mniejszych mieszkań.

Źródło grafik: Inside Park

Warto przeczytać: Jak pozyskać klientów? Skuteczne metody na znalezienie klienta

Idź do oryginalnego materiału