Piękno rozwoju tkwi w różnorodności. L’Oréal Polska jest w elitarnym gronie pracodawców FRIENDLY WORKPLACE.

11 miesięcy temu

L’Oréal Polska jest częścią L’Oréal Group, światowego lidera branży beauty. Od 2017 roku siedziba L’Oréal Polska w Warszawie to również siedziba główna HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. L’Oréal to 36 marek, 150 państw i 88 tysięcy pracowników na całym świecie. Od ponad 110 lat nasze działania skupiają się na jednym celu: “Tworzymy piękno, które porusza światem”. Wierzymy, iż piękno jednoczy. To fundamentalna potrzeba, która wykracza daleko poza sam “wygląd” i sięga głęboko do ludzkich aspiracji: poczucia przynależności, samorealizacji, pewności siebie. Staramy się pomagać kobietom i mężczyznom na całym świecie w spełnianiu tych aspiracji, tym samym rozumiejąc i respektując różnorodność: kultur, potrzeb, tradycji. Jako lider na rynku, wiemy, iż nasze działania mają wpływ, dlatego kształtujemy przyszłość branży beauty, wykorzystując najlepsze osiągnięcia nauki i technologii, które coraz częściej inspirowane są naturą. Działamy na rzecz innowacji społecznych, oferując naszym pracownikom najlepsze warunki pracy, szkolenia i bezpieczeństwo. Budujemy biznes, którego sercem jest inkluzywność, zapewniając, iż jesteśmy tak różnorodni, jak ludzie, dla których działamy. Działamy na rzecz ochrony planety, walcząc ze zmianami klimatycznymi, respektując bioróżnorodność i chroniąc naturalne zasoby. Naszą strategią jest uniwersalizacja, to znaczy globalizacja, która rozumie i respektuje różnice. Różnice pragnień, potrzeb i tradycji, aby nasza obecność była prawdziwie globalna i istotna lokalnie.

Ocena redakcji MarkaPracodawcy.pl

„Inkluzywność na najwyższym poziomie, szeroko pojęta polityka równościowa, kultura oparta na różnorodności, dostrzeganie i wykorzystywanie potencjału rozwojowego w kontekście łączenia doświadczeń międzypokoleniowych, zaangażowanie w sferze równouprawnienia kobiet oraz etyczna kultura pracy i biznesu – to cechy charakteryzujące środowisko pracy w L’Oréal Polska, którą z wielką satysfakcją witamy w elitarnym gronie pracodawców spod znaku FRIENDLY WORKPLACE.

Nowoczesna i odpowiedzialna polityka L’Oréal w zakresie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym również robi na nas wrażenie. Dostrzegamy starania firmy, aby zapewnić pracownikom adekwatną równowagę, co uwidacznia się w propagowaniu modelu kultury ‘Simplicity’, bazującego na elastycznym czasie pracy, odpowiedzialności i wzajemnym zaufaniu.

L’Oréal Polska to także miejsce sprzyjające rozwojowi. Firma oferuje pełne spektrum możliwości rozwoju, angażując pracowników zarówno w rozwój biznesowy, jak i budowanie bliskich relacji, na przykład poprzez wspólne działania w ramach inicjatyw prospołecznych, edukacyjnych i charytatywnych.

Godna uwagi jest także troska o komfort, ekologię i ergonomię pracy, co manifestuje się w proekologicznym podejściu firmy oraz inwestycjach w nowoczesne, przyjazne dla pracowników przestrzenie biurowe. Nasza wizyta w warszawskiej siedzibie firmy ujawniła imponujące biuro z przyjazną atmosferą i autentycznie otwartymi, uśmiechniętymi ludźmi. Kariera w L’Oréal? To brzmi dumnie :).

L’Oréal Polska jako pracodawca:

RELACJE Z PRACOWNIKAMI

Celem L’Oréal jest być najbardziej inkluzywnym pracodawcą i działać na rzecz społeczeństwa, w którym każdy może czuć się bezpiecznie, spokojnie i na równi. Podstawą naszej kultury jest różnorodność, równość i inkluzywność (DE&I: Diversity, Equality, Inclusion). W ramach tej idei zobowiązujemy się do wspierania różnorodności, zaczynając od naszych zespołów, w których lokalnie w L’Oréal Polska wyróżniamy 20 narodowości, a globalnie wyróżniamy ich około 170. Dodatkowo waloryzujemy różnorodność wieku i generacji w naszych zespołach, ponieważ wierzymy, iż wymiana międzypokoleniowa jest potężnym źródłem siły zarówno dla społeczeństwa, jak i biznesu. Działamy na rzecz gender balance, co między innymi globalnie przekłada się na 50% kobiet w zarządzie dyrektorskim i 50% kobiet na kluczowych pozycjach managerskich w organizacji. Działamy na rzecz redukcji wskaźnika gender pay gap. Działamy na rzecz równości płci i środowisk inkluzywnych poprzez wspieranie społeczności LGBTQIA+. Między innymi reprezentujemy grupę L’Oréal na marszu równości w Warszawie. Angażujemy się w działania na rzecz walki z przemocą, czy zapobieganiu molestowania w miejscach publicznych. Działamy na rzecz wsparcia zdrowia psychicznego, fizycznego, a także społecznego. Działamy na rzecz włączania osób z niepełnosprawnościami w życie zawodowe. Wszystkie te elementy i działania są podstawą naszego codziennego funkcjonowania. Na tych fundamentach budujemy środowisko pracy, w którym każdy jest równy oraz każdy jest różny i może wyrażać siebie i ważne dla siebie wartości. Taką relację z pracownikami budujemy już od pierwszego dnia. Nasz proces onboardingu jest zaprojektowany w ten sposób, aby każda nowa osoba dokładnie wiedziała, z jakimi wartościami identyfikuję się L’Oréal, jakie inicjatywy i działania podejmuje. W tym czasie koncentrujemy się na zapewnieniu niezbędnych zasobów, do zrozumienia swojej roli, zbudowania sieci kontaktów i poznania nie tylko najbliższego otoczenia i najbliższych współpracowników, ale również kadry managerskiej i dyrektorskiej, dla lepszego zrozumienia działania firmy, przede wszystkim jej kultury.

Jako firma działamy aktywnie na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi i taką postawę chcemy aktywizować również wśród naszych pracowników. “L’Oréal for the Future” to nasz program zrównoważonego rozwoju, w ramach którego przyjęliśmy globalne zobowiązania do 2030 roku dla jeszcze bardziej radykalnej transformacji, która odzwierciedla naszą wizję odpowiedzialności i pozwoli sprostać wyzwaniom, przed jakimi staje świat. Dlatego 97% naszych produktów jest zaprojektowane w sposób ekologiczny. Działamy na rzecz redukcji naszego śladu węglowego. Od 2005 roku Grupa zmniejszyła emisję CO2 generowaną przez należące do niej fabryki i centra dystrybucyjne o 78% w wartościach bezwzględnych. Ponadto pod koniec 2019 roku, 35 oddziałów L’Oréal, w tym 14 naszych fabryk, było neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla (czyli korzystało w 100% z energii odnawialnej). Dążymy do tego, aby 100% wody wykorzystywanej w naszych procesach przemysłowych było poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane w obiegu. Aby osiągnąć te i wiele więcej celów na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi L’Oréal finansuje innowacyjne firmy, które skupiają się na problemach recyklingu, zarządzaniu odpadami z tworzyw sztucznych, czy materiałów pochodzenia biologicznego.

Nie pozostajemy także obojętni na problemy globalne, czy problemy lokalnych społeczności. Od 2001 roku wspólnie z Polskim Komitetem do spraw UNESCO, Ministerstwem Edukacji i Nauki, Polską Akademią Nauk oraz UN Global Compact Network Poland organizujemy program stypendialny Dla Kobiet i Nauki. Celem programu jest promowanie osiągnięć naukowych utalentowanych badaczek, zachęcanie ich do kontynuacji prac, zmierzających do rozwoju nauki oraz udzielenie wsparcia finansowego. Co więcej, każdego roku organizujemy Citizen Day i jako wolontariusze angażujemy się w pomoc lokalnym społecznością, współpracując z organizacjami, które na co dzień wspierają m.in. akcje środowiskowe, działają na rzecz osób z niepełnosprawnościami, czy wspierają działania na rzecz integracji międzypokoleniowej. Dodatkowo każdy pracownik może wykorzystać jeden dodatkowy dzień wolny w roku kalendarzowym na działania w ramach wolontariatu.

Kolejnym ważnym elementem naszego DNA jest etyka, dlatego co roku organizujemy Dni Etyki, które są niezwykle ważnym momentem dla wszystkich pracowników L’Oréal globalnie. Dni etyki to okazja do refleksji nad tym, jak etyka jest zakorzeniona w naszych działaniach. Tego dnia organizowane są panele dyskusyjne (zarówno lokalne, jak i globalne sesje), podczas których każdy pracownik może uczestniczyć w przejrzystym dialogu, przedstawiając ważne dla siebie tematy etyczne. W 2022 roku na całym świecie odbyło się ponad 65 sesji Dnia Etyki, przy wsparciu naszej globalnej sieci Korespondentów ds. Etyki.

ROZWÓJ PRACOWNIKÓW

W L’Oréal zależy nam, aby każdy pracownik przyjął aktywną postawę wobec swojego rozwoju. Poprzez dedykowaną ofertę szkoleniową, chcemy zapewnić naszym pracownikom podstawy do rozwijania własnych umiejętności i rozwijania swojej kariery. Podstawą rozwoju naszych pracowników jest spersonalizowany i indywidualny plan rozwojowy, przygotowywany na cały rok, z uwzględnieniem proaktywnej postawy pracowników oraz spostrzeżeń managerów. W planie rozwojowym uwzględnione są szkolenia z kategorii potrzeb biznesowych, potrzeb dotyczących wykonywanej roli, a także potrzeb indywidualnych, tzw. „na żądanie”. Ponadto, pracownicy mają do dyspozycji platformę MyLearning, z poziomu której, każdy ma dostęp do darmowego, globalnego katalogu szkoleń i ma możliwość wybierać spośród różnych treści i dostawców: od L’Oréal Universiy, przez LinkedIn Learning, Coursera, General Assembley, aż po Busuu, gdzie pracownicy mogą podnosić swoje kompetencje językowe i zacząć naukę dowolnego z 16 wybranych języków. Dodatkowo nasz zespół Learning & Development pomaga pracownikom i managerom w wyborze dodatkowych form szkoleniowo-rozwojowych jak indywidualne sesje coachingowe, mentoring, zewnętrzne szkolenia, zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami. Ponadto, poprzez wiele lokalnych aktywacji szkoleniowych, pracownicy mają możliwość uczestniczenia w aktywnościach edukacyjnych przedstawianych w interesujący i atrakcyjny sposób.

Co więcej, zespół Learning & Development przez cały rok wspólnie z managerami aktywnie działa nad wdrożeniem proedukacyjnej postawy wśród pracowników i zachęca do samodzielnego szukania możliwości wspierających naukę. Wyniki w tym obszarze są imponujące, bo w okresie styczeń-lipiec 2023 jako HUB mamy łącznie ponad 17 600 godzin szkoleniowych, a niemal 90% z wszystkich naszych pracowników bierze aktywnie udział w szkoleniach.

Dodatkowo pracownicy L’Oréal z co najmniej rocznym stażem pracy mogą ubiegać się o dofinansowanie kształcenia w formach pozaszkolnych, bez skierowania pracodawcy w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów (np. studia podyplomowe, MBA, długotrwałe kursy/egzaminy prowadzące do uzyskania certyfikatu uprawniającego do wykonywania zawodu). Dofinansowanie obejmuję do 50% poniesionych kosztów i może wynosić choćby do 20 tys. złotych.

Stałym elementem na ścieżce rozwoju naszych pracowników są także rozmowy Connect. To forma kwartalnych rozmów rozwojowych, podczas których pracownik wspólnie z managerem rozmawia o swoich osiągnięciach, karierze, rozwoju, wszystkim, co ma dla niego/jej znaczenie. Podczas rozmów pracownik ma okazję wyznaczyć cele na kolejne miesiące, zebrać feedback od managera, a także najbliższych współpracowników, a także podzielić się swoim feedbackiem i oczekiwaniami wobec swojej dalszej kariery w firmie.

W firmie działa również platforma POP, która umożliwia pracownikom, przeglądnie aktualnych ofert pracy nie tylko w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, ale także w całej Europie. Tym samym każdy pracownik może zaaplikować na dowolną pozycję w L’Oréal w całej Europie.

WORK LIFE BALANCE

L’Oréal działa w kulturze Simplicity, kierujemy się zasadami, które pomagają nam w bardziej efektywnym zarządzaniem swoim czasem pracy, w znalezieniu balansu i zapewnienia naszym pracownikom psychologicznego bezpieczeństwa. Podstawy Simplicity to przede wszystkim zasada poniedziałki do południa bez spotkań, to krótsze spotkania, które nie są godzinne a 45-minutowe. To warsztaty o bezpieczeństwie psychologicznym. Manifest Simplicity kładzie nacisk na współpracę i podkreśla wartość, jaką są zespoły, ponieważ podstawą bezpieczeństwa jest zaufanie zarówno do zespołu, jak i do lidera. Simplicity, to kultura feedbacku, bo to właśnie dzięki regularnemu i konstruktywnemu feedbackowi możemy mówić o rozwoju, możemy naprawiać procesy, pomagać w radzeniu sobie ze wszystkim, co budzi frustrację. Simplicity przypomina również o tym, jak istotny jest odpoczynek oraz czas na “rozgrzewkę” przed całym tygodniem. Zachęcamy naszych pracowników do wydzielania czasu zwłaszcza w poniedziałki, ale również na przestrzeni całego tygodnia, do skupienia się, ustalenia priorytetów, zaplanowania tygodnia.

Wspierając pracowników w stosowaniu się do kultury Simplicity, uruchomiliśmy wewnętrzną kampanię “Let’s meet like a P.R.Os!”, która ma na celu edukację o kluczowych zasadach organizowania spotkań, aby spotkań było mniej i aby każde z nich było lepsze. Trzy najważniejsze zasady spotkań to Purpose, Respect, Outcomes (cel, szacunek, rezultat). Zachęcamy pracowników do korzystania z dostępnych narzędzi, które niczym osobisty asystent pomagają w rozwinięciu metod pracy, zwiększeniu efektywności i zadbaniu o czas na odpoczynek. Szerzymy również złotą zasadę “odłącz się od sieci” i przypominamy o szacunku wobec czasu pracy – swojego i innych.

W L’Oréal oferujemy naszym pracownikom możliwość pracy w systemie hybrydowym: dwa dni pracy z domu, trzy dni z biura. Dodatkowo dajemy naszym pracownikom możliwość wyboru godziny rozpoczęcia swojej pracy dowolnie między 8 a 10 rano. Dodatkowo w okresie letnim od 1 lipca do 31 sierpnia wprowadziliśmy tzw. Summer hours, czyli możliwość skończenia dnia pracy w każdy piątek już o 14:00.

Dodatkowo oferujemy możliwość przedłużenia urlopu ojcowskiego o dodatkowe 4 tygodnie.

ZDROWE MIEJSCE PRACY

Pod koniec 2018 r. centrala HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zmieniła swoją siedzibę. Nowe biuro – L’Oréal House Warsaw – zlokalizowane w centrum Warszawy, odzwierciedla ważne aspekty związane ze strategią zrównoważonego rozwoju. Budynek posiada certyfikat Breeam i został w całości zaprojektowany tak, by zminimalizować zużycie energii oraz dodatkowo zmaksymalizować jej odzysk. By poprawić izolację, elewację pokryto podwójną powłoką, do ogrzewania budynku wykorzystywana jest sieć miejska, a podwójna wentylacja wewnątrz pozwala efektywnie odzyskiwać ciepło. W środku zamontowane są energooszczędne żarówki oraz inteligentne czujniki sterujące oświetleniem. We wnętrzach zaplanowano zielone przestrzenie, a posadzona roślinność nie tylko stanowi naturalną przegrodę wizualną i dźwiękową, ale również poprawia jakość powietrza i wpływa pozytywnie na samopoczucie pracowników. Ponadto w budynku wykorzystywana jest woda deszczowa, która służy do nawadniania m.in. ponad 30 gatunków kwiatów, które rosną na tarasie. Działamy również na rzecz poprawy bioróżnorodności poprzez rewitalizację terenów zielonych wokół budynku, m.in. na tarasach wysialiśmy 25kg łąk kwietnych. Dodatkowo w budynku znajduje się park rowerowy oraz punkty zbierania odpadów, które oddawane są do recyklingu.

Ważnym czynnikiem wpływającym na wybór nowego biura był także dogodny dojazd dla pracowników, umożliwiający korzystanie ze środków transportu publicznego, co również pozwala minimalizować negatywny wpływ na środowisko.

W budynku są zainstalowane specjalne kosze do segregacji odpadów. Dodatkowo w ramach redukcji plastiku w kuchniach zainstalowaliśmy specjalne krany filtrujące, które stanowią zrównoważony i oszczędny sposób na zapewnienie niegazowanej, schłodzonej, gazowanej lub gorącej wody wszystkim pracownikom.

Dodatkowo istotne jest dla nas edukowanie naszych pracowników w zakresie zrównoważonego rozwoju i w ramach programu L’Oréal for the Future” uruchomiliśmy wewnętrzną kampanię e-larningową “Going Sustainable Together”. To skrojone do indywidualnych potrzeb szkolenie, zaprojektowane tak, aby podnieść umiejętności i dowiedzieć się, w jaki sposób wszyscy możemy pójść o krok dalej, aby wspólnie zmienić się i osiągnąć zrównoważony rozwój w ramach naszych obszarów odpowiedzialności! Dzięki unikalnej, spersonalizowanej ścieżce pracownicy mają szansę poznać nowe sposoby pracy, nowy żargon dotyczący zrównoważonego rozwoju i kilka najlepszych praktyk opracowanych dokładnie dla każdej specjalizacji.

Edukujemy również pracowników na temat ergonomii w pracy poprzez ogólnodostępne materiały edukacyjne. W biurze dostępne są również stanowiska umożliwiające pracę stojącą. A także piłki gimnastyczne jako alternatywa dla foteli biurowych. W biurze znajdują się także wydzielone strefy, czyli pokoje skupienia oraz chill-out roomy, dla wszystkich, którzy potrzebują wyciszenia.

Dodatkowo w każdą środę nasi pracownicy mogą korzystać z darmowych sesji jogi w biurze. L’Oréal wspiera również aktywność swoich pracowników, w tej chwili funkcjonują 2 pracownicze drużyny sportowe – zespół piłki nożnej i siatkówki.

BENEFITY

W L’Oréal działa program Share & Care, którego celem jest stworzenie miejsca pracy, które zapewnia bezpieczeństwo finansowe, teraz i w przyszłości. Gdzie można zadbać o zdrowie swoje i swoich bliskich długofalowo. Miejsce pracy, które umożliwianie każdemu pracownikowi czerpanie przyjemności z życia rodzinnego, przy jednoczesnym pełnym zaangażowaniu w pracę, ze szczególną uwagą skierowaną na rodzicielstwo. Podstawą naszego programu Share & Care jest partnerstwo, dodatkowo opiera się on na czterech filarach: Ochrona, Zdrowie, Rodzicielstwo i Jakość życia w pracy. Dlatego każdy pracownik L’Oréal ma dostęp do:

  • Darmowego dołączenia do grupowego ubezpieczenia na życie, a także do poszerzenia pakietów o ubezpieczenie swojej rodziny, a także dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego;
  • Wykupienia ubezpieczenia NNW dedykowanego dla dzieci pracowników w przedziale 0-18 lat, a także do 25 roku w przypadku kontynuowania nauki;
  • Do uzyskania bezzwrotnej pomocy finansowej w formie zapomogi w przypadku szczególnie ciężkiej sytuacji życiowej, materialnej oraz rodzinnej;
  • Darmowego dołączenia do abonamentu medycznego w enel-med. Dla siebie i najbliższej rodziny;
  • Dołączenia do programu Multisport, którego koszt w 65% pokrywa pracodawca;
  • Employee Assistance Program (EAP), czyli poufnej i bezpłatnej infolinii, która działa 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, zapewniając profesjonalne wsparcie psychologiczne dla pracowników oraz ich rodzin. EAP umożliwia także konsultacje finansowe i prawne, wsparcie w poszukiwaniu usług i wiele innych;
  • Funduszu Socjalnego, w ramach którego pracownicy mogą ubiegać się o dofinansowanie: do wypoczynku dzieci; do opieki nad dziećmi; do wypoczynku własnego; do innej działalności socjalnej, np. zakupu biletów na basen, czy do kina; czy do wydatków mieszkaniowych;
  • Wykorzystania jednego dodatkowego dna roboczego miesięcznie na działania w ramach wolontariatu pracowniczego;
  • Pracowniczego sklepu internetowego LOREAL STAFFSHOP, gdzie dostępne są wszystkie produkty, które sprzedajemy naszym stałym klientom w atrakcyjnych cenach;
  • Worldwide Profit Sharing – premii za wyniki firmy wypłacanej raz w roku;
  • Pracowniczego Programu Emerytalnego, w ramach którego pracodawca w całości finansuje składkę podstawową w wysokości 6,0% wynagrodzenia brutto;
  • Owoców w biurze;
  • Upominków, czyli paczek z produktami firmy przygotowywanych dwa razy w roku tzw. Letnie oraz Świąteczne paczki. A także welcome packs dla nowych pracowników;
  • Upominków dla nowo narodzonych dzieci;
  • Szerokiego pakietu learningowego (więcej niż 22 tys. Kursów i materiałów edukacyjnych na różnych platformach – m.in. Coursera, Linkedin Learning;
  • Prezentów świątecznych dla dzieci;
  • Inicjatyw well-beingowych, jak Citizen Day, czy Ethics Day, a także inicjatyw integracyjnych, jak Family Piknic, czy Summer Party.

NAGRODY

  • 5 miejsce w globalnym rankingu Uniwersum, jako ulubiona firma wśród studentów biznesowych. Tym samym pierwsze miejsce w tej kategorii w Europie.
  • L’Oréal został wyróżniony przez Fast Company w corocznym rankingu Najlepszych miejsc pracy dla innowatorów (Best Workplaces for Innovators). L’Oréal uplasował się wśród 100 najlepszych firm dla innowatorów, został ogłoszony zwycięzcą w kategorii Różnorodnych Innowacji, a także stanął na podium w kategorii Nauka i Technologia.

INICJATYWY

Zaangażowanie firmy w inicjatywy związane z:

(1) edukacją na rynku pracy (Partner wydarzeń zewnętrznych – targi pracy, seminaria, publikacje);

  • Od 31 lat L’Oréal prowadzi globalny konkurs L’Oréal Brandstorm, to globalny konkurs innowacji skierowany do wszystkich osób między 18 a 30 lat. Konkurs dedykowany jest wspieraniu młodych ludzi w rozpoczęciu swojej kariery. Tysiące absolwentów tego programu znalazło pełnoetatowe zatrudnienie w L’Oréal. Tylko w 2022 roku 500 uczestników Brandstorm znalazło swoje pierwsze szanse zawodowe dzięki udziałowi w konkursie. Brandstorm jest certyfikowany poprzez EOCCS dodatkowo, we współpracy z Salesforce oferuje szkolenia online i offline oraz coaching dla wszystkich uczestników poprzez pracę zespołową, masterclassy i elearningi opracowane przez ekspertów L’Oréal.
  • Lokalnie od 2021 roku współpracujemy ramowo ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołą Biznesową w Rydze. W tym roku nawiązaliśmy także współpracę z Wrocławską Akademią Biznesu oraz Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie, dlatego jesteśmy obecni na uczelnianych dniach kariery, a także angażujemy naszych ekspertów w uczestniczenie w wybranych zajęciach, jako gościnny wykładowca.
  • Prowadzimy globalny program L’Oréal for Youth w ramach którego wspieramy równy dostęp do nauki i kariery zawodowej wśród młodych osób. W ramach strategii LFY powstała inicjatywa L’Oréal Boost, dzięki której każdego roku w ramach poszerzania kompetencji zawodowych umożliwiamy dostęp do dedykowanych szkoleń na platformie Coursera wszystkim studentom/młodym osobom z mniej uprzywilejowanych środowisk. Globalnie w ciągu roku docieramy do 20 000 osób, lokalnie to ok. 1100. Dodatkowo w ramach strategii L’Oréal for Youth organizujemy globalne i lokalne masterclassy, webinary oraz wydarzenia dające studentom i młodym osobom możliwość poszerzania seci zawodowej oraz pracy nad realnymi problemami biznesowymi. To m.in. coroczny, globalny konkurs L’Oréal Brandstorm, czy organizowane lokalnie Hackathony.
  • W ramach partnerstwa ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie organizujemy przedmiot w ramach przedmiotu CEMS. Kurs prowadzony jest przez naszych ekspertów, dając studentom szansę na poznanie tajników pracy w marketingu i budowania skutecznej strategii marki.
  • W naszym zespole w Warszawie działa zespół Innovation Squad, który pracuje nad innovacyjnymi rozwiązaniami w firmie. Innovation Squad oferuje możliwości edukacyjne dla studentów przez zapraszanie ich do współpracy nad projektami, czy na dedykowane webinary i szkolenia.
  • W ramach partnerstwa z firmą Saint-Gobain L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie współorganizuję Hackathon innowacji Build The Beauty. To maraton projektowania innowacji skierowany do studentów, którego celem jest opracowanie koncepcji innowacyjnych rozwiązań do wyzwań z branży Beauty-Tech & Construction. Wyzwania zostały opracowane przez mentorów (ekspertów firm L’Oréal i Saint-Gobain), którzy będą wspierali uczestników w trakcie warsztatów, aby przygotowane projekty były jak najlepsze. Całość realizowana jest w formie Design Sprintu trwającego od 23 listopada do 1 grudnia 2o23.
  • W lutym tego roku byliśmy również partnerem wydarzenia International Congress of Polish Students Societies w Londynie. W ramach kongresu nasi eksperci wspólnie z CEO L’Oréal Polska mieli okazję prowadzić warsztaty oraz wykład dla uczestników.

(2) uczestnictwem pracowników w programach prospołecznych (wolontariat) – ostatnie 3 lata.

W ramach Citizen Day (opisanego w powyższych częściach) pracownicy L’Oréal Polska co roku angażują się w różne projekty wolontariatu. W ostatnich trzech latach były to:

  • Akcja krwiodawstwa zorganizowana pod naszą siedzibą w Warszawie.
  • Dzień Atrakcji dla Pensojanriuszy/ek we współpracy z zakładem opiekuńczo-leczniczym przy ulicy Mehoffera w Warszawie. Celem akcji było przede wszystkim podarowanie pacjentom – osobom starszym, z problemami zdrowotnymi, często samotnym – miłego dnia wypełnionego rozmowami, ciekawymi aktywnościami i przestrzenią na zadbanie o siebie.
  • Dzień gier, zabaw i edukacji dla dzieci i młodzieży z Domu Dziecka Chata i Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, który odbył się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
  • Warsztaty urodowe i z poszukiwania pracy we współpracy z Centrum Praw Kobiet.
  • Sadzenie Roślin w Parku Arkadia i sporzątanie okolicy – zadbaliśmy o zachowanie bioróżnorodności w parku Arkadia na warszawskim Mokotowie – przy wsparciu ekspertów posadziliśmy sadzonki roślin oraz posprzątaliśmy okolicę.
  • Dzień w Interwencyjnym Ośrodku Preadopcyjnym w Otwocku. Ośrodek wsparliśmy na kilka równoległych sposobów – nie tylko poprzez spędzenie czasu z maluchami, ale pomoc w pracach porządkowych w ośrodku i na terenie przynależącego do niego ogrodu. Dodatkowo wspólnie z zespołem Akademii L’Oréal oraz ekspertami od makijażu, przygotowaliśmy niespodziankę dla Pań pracujących w ośrodku – wyjątkowych pielęgniarek i opiekunek, które na co dzień poświęcają się opiece nad dziećmi.
  • Akcja wspierająca pruszkowskie Towarzystwo Przyjaciół Dzieci,
  • Akcja wspierająca schronisko dla zwierząt w Pruszkowie
  • Akcja wspierająca Ośrodek Opiekuńczo-Rehabilitacyjny w Milanówku.
Idź do oryginalnego materiału