Plony wzrosły o 5% r/r do średnio 67,19 t/ha w kampanii cukrowniczej 2024/2025

3 godzin temu

Plony w kampanii cukrowniczej 2024/2025 wyniosły średnio 67,19 ton z hektara, co jest wynikiem o 5% lepszym niż w poprzednim roku, podał Związek Producentów Cukru (ZPC) w Polsce. W kampanii 2024/2025 krajowi producenci cukru wyprodukowali 2,58 mln ton cukru i oznacza to najwyższy wynik w historii branży cukrowniczej w Polsce.

„Kampania cukrownicza 2024/2025 rozpoczęła się 22 sierpnia 2024 roku w cukrowni Glinojeck, należącej do Pfeifer & Langen Polska S.A. Zakończenie krojenia buraków cukrowych miało miejsce 3 lutego 2025 roku, a dokonała go cukrownia w Strzelinie, należąca do Suedzucker Polska S.A. Średni czas trwania kampanii u wszystkich czterech producentów wyniósł 135 dni, co jest wynikiem zbliżonym do zeszłorocznego” – czytamy w komunikacie.

„Plony w omawianej kampanii wyniosły średnio 67,19 ton z hektara. Jest to wynik 5% lepszy niż w zeszłym roku. W zakończonej niedawno kampanii producenci cukru podpisali umowy na uprawę i dostawę buraków cukrowych z 26 126 rolnikami, od których zakupili 18 430 271 ton buraków. Oznacza to osiągnięcie poziomu, wcześniej nie spotykanego. W kampanii 2024/2025 krajowi producenci cukru wyprodukowali 2 577 822 ton cukru. Jest to najwyższy wynik w historii branży cukrowniczej w Polsce” – czytamy dalej.

Związek Producentów Cukru w Polsce powstał w 1999 roku jako organizacja pracodawców. Członkami Związku są spółki polskiego prawa handlowego, reprezentujące interesy producentów cukru operujących w Polsce: Krajowa Grupa Spożywcza, Pfeifer & Langen Polska, Suedzucker Polska i Nordzucker Polska. Związek ma na celu ochronę praw i reprezentowanie interesów swoich członków w zakresie ich działalności gospodarczej wobec organów państwowych, organizacji krajowych i zagranicznych. W 2004 roku Związek został przyjęty w poczet członków Europejskiego Związku Producentów Cukru – CEFS.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału