Pracownicy Boeinga pracujący przy myśliwcach odrzucają ofertę kontraktu

1 tydzień temu

Firma Boeing Co ( BA ) spodziewa się, iż ponad 3200 pracowników związkowych z trzech zakładów w rejonie St. Louis, w których produkowane są amerykańskie myśliwce, rozpocznie strajk po odrzuceniu w niedzielę proponowanej umowy, która zakładała 20-procentową podwyżkę płac w ciągu czterech lat.

Związek zawodowy International Machinists and Aerospace Workers poinformował, iż głosowanie członków Okręgu 837 było zdecydowane przeciwko proponowanej umowie. Obowiązująca umowa miała wygasnąć w niedzielę o godzinie 23:59 czasu centralnego, ale związek zapowiedział, iż okres „ochłodzenia” wstrzyma rozpoczęcie strajku o kolejny tydzień, do 4 sierpnia.

Liderzy związków zawodowych rekomendowali zatwierdzenie oferty, nazywając ją „przełomowym” porozumieniem, gdy została ogłoszona w zeszłym tygodniu. Organizatorzy twierdzili wówczas, iż oferta, oprócz wynagrodzenia, poprawi świadczenia medyczne, emerytalne i za nadgodziny.

Głosowanie odbyło się dwa dni przed planowanym ogłoszeniem wyników finansowych Boeinga za drugi kwartał, po tym jak na początku tego miesiąca firma ogłosiła, iż w tym kwartale dostarczyła 150 samolotów pasażerskich oraz 36 samolotów wojskowych i śmigłowców, w porównaniu ze 130 i 26 dostawami w pierwszym kwartale. Cena akcji spółki zamknęła się w piątek na poziomie 233,06 USD za akcję, co oznacza wzrost o 1,79 USD.

Związek zawodowy nie wyjaśnił, dlaczego członkowie odrzucili umowę, a jedynie stwierdził, iż „nie uwzględnia ona priorytetów i poświęceń” pracowników związkowych. Zeszłej jesieni Boeing zaproponował ogólną podwyżkę płac o 38% w ciągu czterech lat, aby zakończyć 53-dniowy strajk 33 000 pracowników produkujących samoloty pasażerskie.

„Nasi członkowie jednoczą się, aby domagać się umowy, która będzie uwzględniać ich pracę i zapewni im bezpieczną przyszłość” – oświadczył związek zawodowy.

Dan Gillan, dyrektor generalny i starszy dyrektor Boeinga w St. Louis, powiedział w oświadczeniu, iż firma „skupia się na przygotowaniach do strajku”. Określił propozycję jako „najbogatszą ofertę kontraktową”, jaką kiedykolwiek przedstawiono związkowi zawodowemu w St. Louis.

„Nie zaplanowano żadnych rozmów ze związkami zawodowymi” – powiedział Gillan, który jest również wiceprezesem Boeing Air Dominance, działu zajmującego się produkcją kilku samolotów wojskowych, w tym Super Horneta dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, a także samolotów szkoleniowych Red Hawk dla Sił Powietrznych.

Idź do oryginalnego materiału