Finnair - narodowa linia lotnicza Finlandii - był zmuszony odwołać kilkaset połączeń w grudniu. Na szczęście pasażerowie nie będą zostawieni na lodzie. Z drugiej strony należy być przygotowanym na to, iż część osób nie dotrze do celu w planowanym terminie. W przypadku Polski Finnair wykonuje loty do Gdańska, Krakowa, Warszawy i Wrocławia. Które z tych miast zatem znalazło się w pechowej grupie?
REKLAMA
Strajk pilotów w Finlandii będzie oznaczał prawie 300 anulowanych lotów. Na liście jest polskie miasto
Jak informuje portal Aviation A2Z, Fińskie Stowarzyszenie Pilotów Lotniczych (SLL) zaplanowało strajk w dniach 9 i 13 grudnia 2024 roku. Piloci domagają się podwyżek i poprawy warunków zatrudnienia. Decyzja ta zmusiła jednak Finnair do anulowania 140 lotów w pierwszym terminie i 150 w drugim. Ponadto odwołanych będzie kilka połączeń przed i po strajku. Dotyczy to zarówno tras europejskich, jak i tych dalszych, do Azji i USA. Przewoźnik szacuje, iż wpłynie to w sumie na około 33 tysiące pasażerów. Rynek Lotniczy podkreśla, iż w przypadku Polski na strajk natrafią pasażerowie podróżujący z i do stolicy Małopolski. Na 9 grudnia zaplanowano rotację Helsinki-Kraków (lot AY1161) i lot powrotny Kraków-Helsinki (AY1162). Finnard wyraził rozczarowanie decyzją SLL.
Niestety zakłóca to plany podróży tysięcy naszych klientów w okresie przedświątecznym. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby dobrze służyć naszym pasażerom w tej trudnej sytuacji i zaoferujemy alternatywne loty tak wielu z nich, jak to możliwe
- stwierdził Jaakko Schildt, dyrektor operacyjny Finnair, cytowany przez Aviation A2Z. Pasażerowie mieli być informowani o anulowanych lotach poprzez SMS-a lub wiadomość mail zaraz po ich skasowaniu, co planowano na 23 listopada. Co im oferowano?
Finnair przeprasza pasażerów za utrudnienia. Fińskie linie lotnicze próbują znaleźć rozwiązanie trudnej sytuacji
Zgodnie z komunikatem na oficjalnej stronie fińskiego przewoźnika, osoby planujące podróż w wymienionych terminach proszone są o kontakt z działem obsługi klienta Finnair w celu znalezienia dogodnej opcji trasy zastępczej. W przypadkach, gdy będzie to niemożliwe, klienci mogą również ubiegać się o zwrot ceny biletu w Biurze Obsługi Klienta Finnair. Pasażerowie, którzy korzystali z pośrednictwa biur podróży, powinni zgłosić się w tym celu bezpośrednio do firmy pośredniczącej. Jednocześnie powinniśmy przy tym uzbroić się w cierpliwość.
Jest nam niezmiernie przykro z powodu zmartwień i niedogodności, jakie ta sytuacja powoduje dla naszych pasażerów. Znalezienie odpowiednich nowych lotów dla tysięcy z nich wymaga czasu, a nasza obsługa klienta będzie przeciążona w weekend, więc prosimy naszych pasażerów o cierpliwość. Dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy mogli zrealizować swoje plany podróży pomimo tej niefortunnej sytuacji
- podkreślał Schildt.
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.