Firma doradcza PwC ogłosiła, iż od stycznia 2025 roku zacznie monitorować, gdzie przebywają jej pracownicy, aby mieć pewność, iż będą spędzać co najmniej trzy dni w tygodniu w biurze lub u klientów. Nowe zasady dotyczą wszystkich 26 tysięcy pracowników w Wielkiej Brytanii.
Decyzja PwC stanowi odejście od dotychczasowej polityki pracy hybrydowej, która wymagała obecności w biurze przez dwa do trzech dni w tygodniu, pozostawiając jednak większą swobodę w planowaniu. Teraz pracownicy będą zobowiązani do spędzania 60% swojego czasu pracy osobiście z klientami lub w biurze.
Według wewnętrznej informacji rozesłanej pracowników, otrzymają oni comiesięczne raporty dotyczące lokalizacji, z których pracują, podobnie jak w tej chwili otrzymują dane na temat godzin pracy. Będą one również przekazywane opiekunom kariery w PwC. Firma zapewnia, iż nowe zasady mają być stosowane sprawiedliwie i konsekwentnie w całej organizacji.
PwC uruchamia Wielkiego Brata dla „lepszych relacji w firmie”
Praca twarzą w twarz jest kluczowa w firmie opartej na relacjach, takiej jak nasza – powiedziała Laura Hinton, partner zarządzający PwC, w rozmowie z Guardianem.
Nowa polityka przesuwa równowagę na rzecz większej obecności w biurze, ale przez cały czas zachowujemy elastyczność dzięki hybrydowemu modelowi pracy.
Pracownicy, którzy nie spełnią wymogu trzech dni w biurze, będą zobowiązani do wyjaśnienia swojej nieobecności. Firma podkreśla jednak, iż w pierwszej kolejności będzie dążyć do polubownego rozwiązania sprawy, zanim zostaną podjęte ewentualne kroki dyscyplinarne.
Podobne działania wcześniej podjęła firma EY, która monitoruje dane z kart dostępu, aby sprawdzać, jak często pracownicy pojawiają się w biurze. Badania pokazują, iż pracownicy w Londynie bardziej opierają się powrotowi do biur w porównaniu z innymi światowymi metropoliami, spędzając tam średnio 2,7 dnia w tygodniu.
Źródło: Guardian