Rośnie potrzeba aktywizacji i wsparcia różnych grup społecznych

9 godzin temu

Pod hasłem „Nie wykluczaj nikogo, a zwłaszcza siebie” wystartowała nowa kampania, mającą na celu zwiększenie świadomości na temat inkluzywności w zatrudnianiu.

Kampania realizowana przez firmę OLX Praca promuje otwartość i różnorodność w miejscu pracy jako najważniejsze wyzwanie dla pracowników i pracodawców.

Już dziś aż 82% MŚP dotyka problem braku rąk do pracy

Jak zaznacza OLX Praca obecne prognozy demograficzne są alarmujące. Według danych, do r. 2060, liczba osób w wieku produkcyjnym w Polsce może znacząco się zmniejszyć – z obecnych 22,17 mln do zaledwie 15,1 mln w wariancie średnim. W scenariuszu niższym ta liczba spadnie jeszcze bardziej, do 13,31 mln. Dodatkowo, jak wskazują analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w ciągu najbliższych dziesięciu lat z rynku pracy odejdzie aż 3,8 mln pracowników, podczas gdy napływ z młodszych roczników wyniesie tylko 1,7 mln. Deficyt pracowników, który już teraz stanowi jedną z głównych barier rozwoju dla wielu organizacji, będzie się jeszcze pogłębiał. Chociaż coraz dłuższy czas aktywności zawodowej Polaków to pozytywna tendencja, nie wystarczy ona, aby zrekompensować braki kadrowe. Już dziś aż 82 proc. małych i średnich przedsiębiorstw dotyka problem braku rąk do pracy.

Kampania OLX Praca

OLX Praca w swojej kampanii zwraca szczególną uwagę na potrzebę aktywizacji i wsparcia różnych grup społecznych, w tym osób przewlekle chorych, z niepełnosprawnościami, rodziców wracających na rynek po przerwach związanych z rodzicielstwem, a także osób po 50. roku życia i młodych, poszukujących pierwszej pracy.

– Otwartość na wszystkich pracowników, potencjał oraz realna inkluzywność w zatrudnieniu, na którą zwracamy uwagę w najnowszej kampanii to dla przedsiębiorstw strategiczny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju organizacji – mówi odpowiedzialna za kampanię Jolanta Święcicka, senior marketing specialist w OLX.

Kampania będzie realizowana poprzez różne kanały komunikacji

– Jako marka łącząca pracowników i pracodawców podkreślamy też, iż przez otwarcie się na nowe możliwości, formy zatrudnienia, czy zmianę pracy to droga, dzięki której zyskuje nie tylko pracodawca, ale także pracownik dzielący się z organizacją swoim talentem i szukający nowych możliwości rozwoju – dodaje Święcicka.

Kampania będzie realizowana poprzez różne kanały komunikacji, w tym media społecznościowe, digital, radio oraz działania PR i nośniki outdoor. Celem jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zainicjowanie dyskusji na temat równości szans na rynku pracy.

Więcej: https://media.olx.pl/nie-wykluczaj-nikogo-a-zwlaszcza-siebie-olx-promuje-inkluzywnosc-w-zatrudnianiu
Idź do oryginalnego materiału