Sieć Badawcza Łukasiewicz pomoże polskim start-upom w Brazylii

1 rok temu
Zdjęcie: Sieć Badawcza Łukasiewicz pomoże polskim start-upom w Brazylii


Centrum Łukasiewicz z największą siecią instytutów badawczych w Polsce będzie wspierać krajowe start-upy w podbiciu brazylijskiego rynku. Jednostka ogłosiła wczoraj, podczas inauguracji w ambasadzie Brazylii, iż dołącza do akceleratora Brasilesia, który oferuje innowacyjnym polskim firmom wsparcie mentorskie i choćby do 100 tys. zł na ekspansję w Kraju Kawy.

Utworzona jako pomost między biznesem a nauką Sieć Badawcza Łukasiewicz pomoże polskim innowacyjnym firmom w ekspansji za oceanem. Eksperci i zaplecze naukowo-badawcze z ponad 30 instytutów wesprą akcelerator Brasilesia. To inicjatywa biznesowa powołana przez brazylijskie i polskie organizacje, która zapewnia najlepszym start-upom wsparcie mentorskie i choćby do 100 tys. zł na ekspansję w Brazylii.

Naukowcy pomogą twórcom start-upów podbić brazylijski rynek

Misją Sieci Badawczej Łukasiewicz jest wspieranie innowacyjności i rozwoju gospodarczego Polski. Chcemy, by wiedza polskich naukowców przekładała się na sukcesy biznesowe, dlatego zdecydowaliśmy o włączeniu się w działania akceleratora Brasilesia – powiedziała Magdalena Bohusz-Boguszewska, dyrektor departamentu komercjalizacji z Centrum Łukasiewicz, które koordynuje i planuje działania Sieci. Jednostka wesprze działania promocyjne i udostępni ekspertów technologicznych, którzy pomogą twórcom polskich start-upów dostosować ich produkty do brazylijskiego rynku.

Decyzję ogłoszono w ambasadzie Brazylii, która jest partnerem inicjatywy. Gospodarz spotkania dziękował osobom zaangażowanym w program Brasilesia za ich pracę na rzecz rozwoju polsko-brazylijskich relacji biznesowych. – Dystans, który dzieli Polskę i Brazylię nie jest przeszkodą, co potwierdza liczna migracja z Polski do Brazylii w XIX i XX wieku. Będziemy inicjować dialog z firmami i lokalnymi władzami, by poznać potrzeby, z jakimi zmagają się nasze regiony i dopasować do nich rozwiązania technologiczne – powiedział ambasador Brazylii w Polsce, Haroldo de Macedo Ribeiro.

Brasilesia. Soft landing w Brazylii i do 100 tys. zł na ekspansję

Organizatorami programu Brasilesia są Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Invento VC, Spinus, Federalny Uniwersytet w Viçosa oraz Park Technologiczny w Viçosa. Zgłoszeń można dokonywać do 15 czerwca 2023 roku pod adresem www.brasilesia.com/form1. Po tym terminie wybranych zostanie 6 start-upów, które odbędą 3-miesięczne programy szkoleniowe, obejmujące międzynarodowe skalowalnie biznesu, odkrywanie nowych rynków i klientów, czy pozyskiwanie kapitału od funduszy VC.

Organizatorzy zapewniają też wstęp na wydarzenia networkingowe i biznesowe, będące okazją na zaprezentowanie się przed polskimi i brazylijskimi inwestorami i potencjalnymi partnerami. Brasilesia oferuje również soft landing w postaci 3-miesięcznego bezpłatnego dostępu do lokalu biznesowego oraz dedykowanego menedżera, który pomoże w rozpoczęciu działalności za granicą. Start-up może też otrzymać wsparcie finansowe w maksymalnej wysokości 25 tys. dolarów.

Pozamiatać w Brazylii jak Planet Heroes

Brasilesia to szansa, żeby przenieść swój swój biznes na wyższy poziom – przekonuje Robert Bieleń. Wiceprezes Invento Capital dodaje, iż akcelerator daje unikalną możliwość uzyskania dostępu do zasobów, sieci kontaktów i perspektywy rozwoju na jednym z największych i najbardziej obiecujących rynków na świecie, liczącym 215 mln konsumentów. Potentatem w sektorze e-turystyki jest tam polska firma eSky, a z serwisu Doctoralia, należącego do właściciela marki znanylekarz.pl, korzysta 18 milionów Brazylijczyków.

Najnowszym przykładem sukcesu polskiego start-upu w Brazylii jest Planet Heroes. To platforma crowdfundingowa zachęcająca do podejmowania działań proekologicznych, z której korzysta m. in. Limpa Brasil – największy brazylijski NGO zrzeszającym aż 600 tys. wolontariuszy. Przemysław Pyziel z Planet Heroes ocenia, iż brazylijski rynek jest na tyle zróżnicowany, iż niemal każda branża stwarza szanse rozwoju. – Brazylia nagradza cierpliwość. Jak wejdziesz na rynek, to już tam zostajesz — podsumowuje współzałożyciel start-upu.

Idź do oryginalnego materiału