Warszawa, 16.12.2025 (ISBnews) – Stadler Polska i Koleje Mazowieckie (KM) podpisały umowę na zakup 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT, podał producent. Umowa zamyka największy w historii KM projekt inwestycyjny o wartości przekraczającej 4,8 mld zł, obejmujący zakup 75 pociągów wraz z ich utrzymaniem. Wcześniej przewoźnik zakontraktował już 64 pojazdy.
Zamówienie obejmuje nie tylko dostawę nowych jednostek, ale także ich utrzymanie, szkolenia z obsługi technicznej oraz pakiety naprawcze, podano.
„Cieszę się, iż umowa ramowa na zakup 75 pojazdów FLIRT zostanie zrealizowana w pełnym zakresie. To istotny moment w historii naszej spółki i kolejny krok w kierunku unowocześniania parku taborowego. Zakup 64 pojazdów otrzymał już dofinansowanie ze środków europejskich. Będziemy również aplikować o środki na kolejne 11 jednostek” – powiedział prezes i dyrektor generalny Kolei Mazowieckich Robert Stępień, cytowany w komunikacie.
Wszystkie nowe pojazdy, zaprojektowane przez inżynierów Stadler Polska, zostaną zbudowane w siedleckim zakładzie, przy udziale lokalnych podwykonawców, podkreślono.
„Realizacja pełnego kontraktu ramowego to dla nas wydarzenie o szczególnym znaczeniu. Pozwala kontynuować rozbudowę siedleckiego zakładu i dalej rozwijać naszą lokalną działalność. W tym roku utworzyliśmy w Stadler Polska prawie 400 nowych miejsc pracy, nasz zespół inżynieryjny liczy 100 osób i przez cały czas zwiększamy zatrudnienie. To dobra wiadomość nie tylko dla Stadlera, ale również dla naszych lokalnych partnerów i dostawców, którzy są istotnym ogniwem w realizacji tego projektu” – wskazał prezes Stadler Polska Radosław Banach.
Realizacja zamówień na 64 pojazdy FLIRT dla Mazowsza przebiega zgodnie z harmonogramem. w tej chwili 25 pojazdów znajduje się na różnych etapach produkcji, uruchomienia oraz testów. Po dostarczeniu wszystkich 75 pojazdów Koleje Mazowieckie będą dysponować 146 nowoczesnymi pociągami FLIRT – największą flotą tych pojazdów w Polsce, podano również.
Elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT dla Kolei Mazowieckich wyróżniają się lekką aluminiową konstrukcją i niskim zużyciem energii. Mogą osiągać prędkość do 160 km/h, a na ich wyposażenie złożą się m.in. klimatyzacja, systemy informacji pasażerskiej, monitoring, defibrylatory oraz sieć Wi-Fi. Pojazdy będą w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności.
Stadler oferuje szeroką gamę produktów w segmencie transportu szynowego. Należą do nich pociągi dużych prędkości, intercity, regionalne i podmiejskie, a także metro i tramwaje, wagony pasażerskie oraz lokomotywy liniowe i manewrowe. W Polsce Stadler zatrudnia ok. 1300 pracowników.
(ISBnews)

1 dzień temu
![Od 1 grudnia 2025 r. zmiany w zatrudnieniu: nowe wykazy, wzory oświadczeń, koszty dla pracodawców [5 kluczowych rozporządzeń w mocy]](https://g.infor.pl/p/_files/38871000/nowe-obowiazki-pracodawcow-od-24-grudnia-2025-roku-wynagrodzenia-38871074.jpg)









