Sympozjum Gartnera: Dlaczego szansa na cyfrowy sukces jest przypadkowa

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Badania przeprowadzone przez firmę analityczną Gartner wykazały, iż zaledwie 48 proc inicjatywy cyfrowe osiągnąć lub przekroczyć zakładane wyniki biznesowe, co oznacza, iż ​​ponad połowa takich projektów jest skazana na niepowodzenie.

Coroczne globalne badanie firmy przeprowadzone wśród ponad 3100 dyrektorów ds. IT i dyrektorów ds. technologii oraz ponad 1100 liderów wykonawczych spoza IT (CXO) wykazało, iż w przypadku pewnej kohorty liderów IT szansa na pomyślną inicjatywę cyfrową jest przypadkowa. Daniel Sanchez-Reina, wiceprezes analityk w firmie Gartner, określił ustalenia jako „przekleństwo przypadkowego sukcesu”.

Dodał: „Twoja szansa na sukces wynosi 50:50. To jak rzucanie monetą.”

W rozmowie z Computer Weekly podczas corocznej europejskiej konferencji tej firmy analitycznej w Barcelonie na temat tego, dlaczego szanse na sukces są przypadkowe, Sanchez-Reina stwierdziła, iż ​​jednym z najczęstszych problemów jest to, iż cała odpowiedzialność za projekt spoczywa na barkach CIO.

Powiedział, iż CIO, którzy odnotowują wysoki odsetek niepowodzeń inicjatyw cyfrowych, uważają, iż ponoszą wyłączną odpowiedzialność za projekty. „Przewodnicy CXO nie czują się odpowiedzialni i uważają, iż należy to do obowiązków CIO” – powiedział. „Obszary biznesowe uczestniczą na początku, dostarczając CIO specyfikacje dotyczące ich potrzeb i terminu, ale potem znikają. Kiedy po dwóch–trzech miesiącach CIO pokazuje aplikację, szanse, iż spełni ona jego pierwotne oczekiwania, są bardzo niskie, ponieważ zniknęły w trakcie procesu.

Badanie Gartnera wykazało, iż CIO, którzy współwłaścicielem realizacji inicjatyw cyfrowych z liderami biznesowymi osiągają sukces projektu w 71% przypadków. Sanchez-Reina stwierdziła, iż ​​ten bardziej pozytywny wynik pokazuje korzyści wynikające z przyjęcia przez CXO takiej samej odpowiedzialności i uczestnictwa na równi z CIO na każdym etapie projektu. Przyjęcie takiego podejścia, stwierdził, przełamuje piętno przypadkowego sukcesu nieodłącznie związane z projektami, w których brakuje współwłasności.

Stycznie niepowodzenia projektu są również powiązane z tym, iż CIO nie zrzekną się kontroli nad IT. „Wielu CIO nie chce burzyć murów IT, aby umożliwić innym technologom spoza IT, takim jak IT w finansach, marketingu i zasobach ludzkich, udział w realizacji inicjatyw cyfrowych”.

Według Sancheza-Reiny mogą czuć, iż stracą władzę i wpływy, jeżeli otworzą dostęp i kontrolę nad IT, którym tradycyjnie zarządzał wyłącznie dział IT.

„To błędne oczekiwania, ponieważ dyrektora generalnego nie obchodzi, czy robisz to tylko z pracownikami IT, czy z osobami spoza IT. Dyrektorowi generalnemu zależy po prostu na rozwiązaniu cyfrowym na czas i wysokiej jakości” – powiedział.

Sanchez-Reina stwierdziła, iż ​​dyrektorzy biznesowi powinni przełamać barierę organizacyjną dzięki IT i włączyć się w nią w większym stopniu produkcja technologii. Biorąc pod uwagę, iż przedsiębiorstwa stają się coraz bardziej cyfrowe, wymaga to dostosowania biznesu do IT, a nie traktowania IT po prostu jako części firmy zapewniającej funkcjonalność cyfrową.

Gartner używa terminu „cyfrowa awangarda”, aby określić nowy typ CIO, który koncentruje się na ścisłej współpracy z kadrą kierowniczą w celu osiągnięcia sukcesu w projektach cyfrowych.

„Za każdą awangardą cyfrową CXO stoi CIO awangardy cyfrowej, która kieruje i umożliwia CXO i ich zespołom współprzewodzenie i współtworzenie dostaw cyfrowych wraz z IT” – powiedziała Sanchez-Reina. „CIO z awangardy cyfrowej wspierają swoich współpracowników, aby stali się CXO z awangardą cyfrową. Ci CIO ułatwiają swoim CXO przewodnictwo cyfrowe wraz z nimi, a pracownikom obszarów biznesowych tworzenie rozwiązań cyfrowych wspólnie z IT”.

Z punktu widzenia architektury IT i platformy Sanchez-Reina nalegała, aby CIO zadbali o to, aby platformy opracowywane i wdrażane przez ich zespoły były przeznaczone nie tylko dla specjalistów IT w ramach funkcji IT organizacji. Platforma musi być dostępna dla technologów spoza działu IT, np. pracujących w finansach i zasobach ludzkich.

Jego zdaniem umiejętności cyfrowe tych osób spoza IT również muszą być aktualizowane, aby umożliwić im współpracę i współpracę z działem IT w celu skutecznej realizacji inicjatyw cyfrowych. Ogólnie rzecz biorąc, podejście to wymaga zwinnego zarządzania projektami.



Source link

Idź do oryginalnego materiału