Tylko co druga osoba daje z siebie wszystko w pracy – jesteś jednym z nich?

1 dzień temu
Gospodarka Niemiec słabnie. Nowe badanie pokazuje: motywacja w miejscu pracy jest poniżej średniej. Ale są też różnice między pokoleniami. Wielu ludziom w Niemczech brakuje motywacji w pracy. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę audytorsko-doradczą EY. choćby co drugi pracownik (48 proc.) nie twierdzi, iż w pracy daje z siebie wszystko. Poziom motywacji w tym kraju kształtuje się zatem poniżej średniej międzynarodowej wynoszącej 54 proc. W sierpniu w badaniu wzięło udział 17 350 osób na całym świecie. 1000 z nich w Niemczech.

Z informacji wynika, iż ​​pracownicy we Francji (37 proc.), Holandii (36 proc.) i Japonii (19 proc.) byli w niektórych przypadkach znacznie mniej zmotywowani. Z kolei pracownicy w Indiach (67 procent), Chinach (59 procent) i USA (57 procent) czuli się bardziej zmotywowani w pracy.

Motywacja jest najwyższa wśród pokolenia wyżu demograficznego

Z badania wynika, iż ​​najbardziej zmotywowani są starsi pracownicy: 63 procent ankietowanych przedstawicieli pokolenia wyżu demograficznego stwierdziło, iż u obecnego pracodawcy radzi sobie najlepiej, jak potrafi. Wśród młodszych pracowników z tzw. pokolenia Z odsetek ten wyniósł 43 proc. I polecić swojego pracodawcę znajomemu? Zrobiłoby to jedynie 44 procent ankietowanych w Niemczech. Wartość poniżej średniej w porównaniu do reszty świata.

Partner EY, Nelson Taapken, powiedział: „Jeśli ludzie w krajach takich jak Indie i Chiny – czasami w znacznie gorszych warunkach – podejmują się pracy z większą motywacją niż pracownicy tutaj, my jako społeczeństwo, ale zwłaszcza pracodawcy, powinniśmy pomyśleć o tym”. To zrozumiałe, iż nie można mieć takiej samej motywacji każdego dnia. Z punktu widzenia kierownictwa problematyczne staje się, gdy praca pozbawiona motywacji staje się stanem trwałym. Jednak nigdy nie jest to przypadek.

Według Taapkena zawsze istnieją powody, dla których pracownicy rozwijają taką postawę. Na niektóre czynniki nie ma panaceum na zarządzanie. Ale: „Firmy mogą pracować nad zdecydowaną większością przyczyn, takich jak słabe przywództwo, zła kultura firmy, a także brak komunikacji lub stres spowodowany zbyt dużą ilością pracy”.

Idź do oryginalnego materiału