W 2025 roku spodziewany jest znaczny wzrost zysków SAP

2 dni temu

Największy europejski producent oprogramowania, firma SAP, również skorzystał na przejściu swoich klientów na oprogramowanie w chmurze w ostatnim kwartale. Jak ogłosił we wtorek indeks wagi ciężkiej DAX, sprzedaż wzrosła o 11 procent rok do roku, do 9,4 miliarda euro. Spółka z Walldorfu po raz kolejny zanotowała mocne wzrosty, zwłaszcza w zakresie umów abonamentowych na swoje podstawowe oprogramowanie. Zysk przed odsetkami i podatkami skorygowany o efekty specjalne wzrósł znacznie bardziej niż przychody o 24 procent, do 2,44 miliarda euro. To więcej, niż wcześniej oczekiwali analitycy. Zysk netto wzrósł o 35 procent do 1,62 miliarda euro.

W tym roku SAP po raz kolejny planuje zwiększyć swoje zyski dzięki znaczącym zwolnieniom z poprzedniego roku. Po uwzględnieniu różnic kursowych oczekuje się, iż wynik operacyjny wzrośnie o 26 do 30 procent. W przypadku systemu licencyjnego i umów w chmurze kierownictwo skupione wokół szefa Christiana Kleina (44) dąży do wzrostu o 11–13 procent. Oczekuje się, iż samo oprogramowanie w chmurze zapewni wzrost o 26–28 procent. Coś takiego na liście nowych celów mieli eksperci – SAP już od jakiegoś czasu miał cele średnioterminowe na rok 2025.

W całym roku SAP był w stanie zwiększyć sprzedaż z działalności kontynuowanej o 10 procent, do 34,2 miliarda euro. Konkluzja jest taka, iż ​​przy kwocie 3,15 miliarda euro pozostała jedynie około połowa zysku z poprzedniego roku. W 2024 r. firma SAP wydała jednorazowe koszty kilka miliardów euro na redukcję miejsc pracy.

Nowe umysły w Walldorf

W Walldorf do zarządu dołącza Sebastian Steinhäuser . Jak poinformowała spółka, 39-latek obejmie nowo utworzone stanowisko szefa strategii. Firma przedłużyła także umowę Thomasa Saueressiga , odpowiedzialnego za istotny biznes chmurowy, o trzy lata, do 2028 roku.

Ponadto SAP mianował Philippa Herziga na stanowisko dyrektora ds. technologii. Zastępuje Jürgena Müllera, który podał się do dymisji we wrześniu . Herzig będzie członkiem planowanego powiększonego zarządu, w skład którego wejdzie także szefowa marketingu Ada Agrait .

Idź do oryginalnego materiału