ElectroMobility Poland to Spółka, która realizuje projekt rozwoju polskiej marki motoryzacyjnej samochodów elektrycznych Izera.
Naszym celem i ambicją jest stworzenie nowoczesnej marki i masowa produkcja aut elektrycznych, które będą w stanie konkurować na polskim i europejskich rynkach. Nasz projekt realizujemy we współpracy z renomowanymi partnerami z zagranicy oraz w oparciu o najlepsze i sprawdzone praktyki obowiązujące na rynku motoryzacyjnym.
Izera to także odpowiedź na aspiracje i oczekiwania klientów, którzy w motoryzacji poszukują nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań. Jeszcze 2 lata temu zespół składał się zaledwie z 20-30 osób, w tej chwili na pokładzie firmy mamy ponad 100 pracowników i współpracowników.
Ocena redakcji MarkaPracodawcy.plZ prawdziwą euforią przyznajemy certyfikat, wraz z Nagrodą Specjalną, spółce ElectroMobility Poland! Zaimponowało nam to, iż młoda polska marka, mimo stosunkowo krótkiego stażu na rynku, już na starcie wprowadza nowoczesne standardy środowiska pracy. Na wstępie pragniemy wyrazić nasze uznanie za działania w obszarze relacji z pracownikami. Doceniamy dojrzały i przemyślany sposób budowania kultury organizacyjnej, z pełnym zaangażowaniem zarządu i pracowników. Modelowo, odpowiedzialnie, krok po kroku, w sposób angażujący wartości oraz opinie i oczekiwania zespołu. Wysoko oceniamy obszar rozwojowy, który w naszej opinii prezentuje się bardzo solidnie i klarownie. Nie może być wszak inaczej, skoro ElectroMobility Poland reprezentuje branżę technologiczną. Z satysfakcją przyznajemy, iż ElectroMobility Poland potrafi dostrzec i zaspokoić potrzeby zespołu w sferze work-life balance, a także odpowiednio zadbać o sferę prozdrowotną. Doceniamy także zaangażowanie, z jakim firma oraz jej pracownicy działają społecznie i biorą udział w różnorodnych akcjach na rzecz pomocy potrzebującym. Gratulujemy! Całemu zespołowi ElectroMobility Poland życzymy dalszych sukcesów w wypełnianiu ambitnych planów oraz satysfakcji z realizacji innowacyjnych projektów!
ElectroMobility Poland jako pracodawca:
RELACJE Z PRACOWNIKAMI
Izera to marka inspirowana ludźmi i tworzona przez ludzi – doświadczonych specjalistów z różnych branż, pasjonatów motoryzacji, połączonych ambicją realizacji unikalnego projektu, który może zmienić oblicze polskiej motoryzacji.
Zgrany zespół profesjonalistów o szerokich kompetencjach i doświadczeniu to podstawa, na której powstaje
i rozwija się jeden z najciekawszych projektów motoryzacyjnych w Polsce. Bez nich to wszystko nie byłoby możliwe.
Pierwszymi i najlepszymi ambasadorami Izery są jej twórcy – pracownicy ElectroMobility Poland. To oni wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, najlepiej reprezentują misję oraz wizję marki, gdzie ich kompetencje i drogi kariery uwiarygadniają i promują projekt:
Nasi pracownicy również reprezentują firmę w działaniach związanych z budowaniem marki pracodawcy.
Chcieliśmy mieć pewność, iż komunikat rekrutacyjny i towarzyszący mu projekt identyfikacji wizualnej będą spójne z kulturą i wartościami firmy, prawdziwe i atrakcyjne. Dlatego zaczęliśmy od badań wewnętrznych z pracownikami. To pierwszy krok do budowy strategii oraz określenia Employer Value Proposition (EVP), która pozwoli zbudować unikalną ofertę pracodawcy i pozyskać wartościowych pracowników. Badanie zostało zrealizowane metodą jakościową, indywidualnych wywiadów pogłębionych na próbie 26 wywiadów z kadrą managerską oraz pracownikami zajmującymi stanowiska specjalistyczne.
Efektem przeprowadzonych badań było pozyskanie insightów wskazujących na przewagi rekrutacyjne oraz określenie DNA pracodawcy. Najważniejsze z nich to:
- wyjątkowy polski projekt o międzynarodowej skali, kreowanie unikalnej marki na polskim rynku, udział w unikatowym projekcie w historii polskiego automotive,
- miejsce pracy z misją, które łączy dynamikę startupu z dojrzałością biznesową,
- poczucie wpływu na rzeczywistość i możliwość tworzenia organizacji, produktu, procesów
- partnerskie relacje oparte na koleżeńskiej współpracy, rozwój przez współpracę z profesjonalną i doświadczoną kadrą, praca z pasją i zaangażowaniem.
W drugim kroku przeprowadziliśmy warsztaty focusowe z pracownikami, których celem było określenie, a następnie weryfikacja kluczowych atrybutów pracodawcy, identyfikacja osobowości marki pracodawcy oraz wskazanie na najważniejsze przekazy w budowaniu wizerunku pracodawcy. Efekt warsztatów to EVP oraz strategia budowania marki pracodawcy. W wyniku powyższych działań również opracowaliśmy key visual (identyfikacji wizualnej) w komunikacji employer branding skupionej wokół hasła: Izera. Odwaga, by marzyć. Zdolność, by tworzyć.
WARTOŚCI w ElectroMobility Poland S.A.:
- Poszukujemy rozwiązań.
- Otwarcie się komunikujemy.
- Uczymy się na błędach i planujemy.
- Bierzemy odpowiedzialność za wspólny wynik.
Zarząd jest osobiście zaangażowany w komunikację dot. wartości. Członkowie Zarządu w ramach procesu on-boardingu opowiadają o nich nowym członkom zespołu.
Oferta Spółki jako pracodawcy (EVP) wyraża się w następujących atrybutach:
- Udział w kreowaniu unikalnej polskiej marki, produktu będącego w zgodzie z technologią i naturą.
- Możliwość wpływu na kształt organizacji i tworzenie jej na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym.
- Tworzenie środowiska pracy w oparciu o najlepsze praktyki.
- Projektowe, „elastyczne” środowisko pracy, wspierane przez przyjęte w organizacji wartości.
- Partnerskie relacje oparte na koleżeńskiej współpracy, dzieleniu się wiedzą, nastawione na poszukiwanie rozwiązań.
- Rozwój kompetencji poprzez współpracę z doświadczonymi fachowcami w inspirującym zespole, z pasją i zaangażowaniem, zapewnianie indywidualnych form wsparcia rozwoju kompetencji merytorycznych i miękkich.
- Dbanie o dobrostan i równowagę między życiem prywatnym, a pracą pracowników.
- Przejrzysty, rynkowy system wynagrodzeń i benefitów.
- Transparentne możliwości awansu wewnętrznego i kształtowania ścieżek kariery.
Relacje z pracownikami są budowane w sposób partnerski i inkluzyjny:
- Strategia employerbrandingowa została zbudowana w oparciu o badania jakościowe – wywiady indywidualne i grupy focusowe pracowników.
- W roku 2022 został zebrany feedback od pracowników ws. oczekiwanych benefitów, następnie uruchomiona platforma benefitowa, oferta karty sportowej etc. zgodnie z sugestiami zespołu.
- W roku 2022 zostało przeprowadzone badanie oceny współpracy w poszczególnych biurach.
- Na początku 2023 r. we wspólnym warsztacie strategicznym kadra managerska (Zarząd, Dyrektorzy i Kierownicy) opracowali aktualizację wartości firmy, a następnie pracownicy na spotkaniach zespołowych zaproponowali listę zachowań, odzwierciedlających działania zgodne z wartościami.
- Pracownicy zostali poinformowani o możliwości utworzenia rady pracowniczej, ale nie wyrazili takiej chęci – w zespole mamy przedstawicielkę pracowników, z którą konsultujemy sprawy pracownicze.
- Regularnie organizujemy spotkania Town Hall z pracownikami, na których informujemy o najważniejszych decyzjach biznesowych, statusie projektu oraz odpowiadamy na pytania.
- Pracownicy na bieżąco w sposób systemowy są informowani o nowych rozwiązaniach pracowniczych, takich jak proces on-boardingu, proces rozwoju, proces podwyżkowy, ścieżki kariery, platforma benefitowa etc.
- Informujemy pracowników o nowych członkach zespołu (z krótką autoprezentacją) oraz osobach z którymi kończymy współpracę.
- Wspieramy awans wewnętrzny. Komunikujemy o otwartych rekrutacjach i zachęcamy pracowników do zgłaszania chęci zmiany swojej odpowiedzialności.
- W naszej organizacji funkcjonuje również program poleceń pracowniczych.
- Po okresie on-boardingowym oraz przed odejściem pracownika z organizacji zbieramy jego feedback.
- Każdemu nowemu członkowi zespołu w procesie wdrożenia towarzyszy i go wspiera kolega lub koleżanka z większym stażem, tzw. buddy.
ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
Mamy zatwierdzoną politykę rozwoju pracowników oraz ścieżki rozwoju w poszczególnych obszarach.
ElectroMobility Poland S.A. dba o rozwój swoich pracowników w sposób systemowy i przemyślany, zapewniając wewnętrzną sprawiedliwość i transparentność oraz dbając o skuteczność działań rozwojowych.
Decydując o inwestowaniu w rozwój zespołu Pracodawca przed wszystkim bierze pod uwagę potrzeby biznesowe organizacji. Dużą rolę w rozwoju zawodowym pracowników odgrywa ich osobiste nastawienie, chęci i predyspozycje do zdobywania nowych kompetencji.
Pracownicy mają możliwość poszerzania zarówno:
- wiedzy specjalistycznej, aby być na bieżąco z rynkiem i branżą, być w stanie realizować bardziej złożone wyzwania merytoryczne, jak i
- umiejętności miękkich w zakresie zarządzania zespołem, współpracy, komunikacji, rozwoju inteligencji emocjonalnej etc. Kompetencje miękkie stanowią integralną część modelu kompetencji pracowników i są nie do przecenienia w osiąganiu wyznaczonych celów biznesowych, ponieważ wspomagają budowanie i utrzymywanie relacji z kolegami, interesariuszami, kluczowymi partnerami biznesowymi etc.
Zrekrutowanie pracowników o wysokich kompetencjach nie wyklucza potrzeby rozwoju ich kompetencji. Dynamiczne i globalne zmiany, jak rewolucje technologiczne, pandemia, napięcia polityczne etc. wymagają od Spółki szybkiego dostosowania się. Często wymaga to zmiany strategii, celów, podejścia do ich realizacji. Nieustannie zachodzące zmiany wymuszają na pracownikach konieczność ciągłego poszerzania swoich kompetencji, w celu przystosowania się do zmiennej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, a także sprawnego wykorzystywania wielu możliwości, jakich dostarczają nowoczesne technologie. Aktualnie rozwój zespołu już nie stanowi tylko planu zorganizowanych działań odbywających się w konkretnym czasie, których celem jest zmiana zachowań ludzkich. Pracodawca przesuwa nacisk z formalnego szkolenia na kształtowanie kultury całożyciowego rozwoju pracowników (tzw. lifelong learning), która zachęca do podjęcia „uczenia się, oduczania i ponownego uczenia się” w toku całego życia. Stąd niezależnie od doświadczenia i poziomu stanowiska w organizacji wymagany jest regularny przegląd kompetencji i ich uaktualnienie.
W ramach polityki rozwoju dofinansujemy różne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych, wysyłamy pracowników na szkolenia, coachingi, przygotowujemy warsztaty zespołowe ukierunkowane na poprawę komunikacji oraz współpracy, proponujemy możliwości work enrichment. W sposób systemowy oraz na bieżąco zbieramy, weryfikujemy oraz realizujemy potrzeby rozwojowe.
Wszyscy pracownicy mają możliwość bezpłatnego korzystania z platformy językowej eTutor.
Naszym pracownikom dajemy przestrzeń na skupienie się na działaniach rozwojowych. Raz w miesiącu inspirujemy pracowników do zapoznania z różnymi rozwojowymi tematami, jak zarządzanie strategiczne, kultura feedbacku, jak rozwijać się skutecznie etc., a także zachęcamy do samokształcenia we własnym obszarze kompetencji.
WORK LIFE BALANCE
Zarząd Spółki jest świadomy dużego zaangażowania całego zespołu EMP w realizację projektu budowy samochodu. Wysokiemu zaangażowaniu często towarzyszy zmęczenie oraz ograniczona możliwość poświęcenia czasu rodzinie. W naszej firmie chcemy dbać o równowagę i promujemy takie działania, które tę równowagę wspierają.
Dlatego utrzymujemy pracę hybrydową, mamy elastyczne godziny pracy, pracujemy zadaniowo.
Dodatkowo oferujemy członkom zespołu benefity rozwojowe, socjalne (dofinansowanie do urlopów, biletów do kina/teatru w ramach ZFŚS) oraz zdrowotne.
Jeśli dostajemy sygnały od pracowników związane z przeciążeniem, analizujemy sytuację, ustalamy priorytety, w uzasadnionych przypadkach rekrutujemy dodatkowe osoby.
Dodatkowo, w tym roku nasza firma dołączyła do globalnej inicjatywy 2 Godziny dla Rodziny.
ZDROWE MIEJSCE PRACY
- Jak każda organizacja dbamy o higienę i bezpieczeństwo pracowników zgodnie z wymogami BHP.
- Nie mamy dress code’u, ubieramy się wygodnie, choć z szacunkiem dla siebie i naszych kontrahentów.
- Każdemu pracownikowi oferujemy prywatną opiekę medyczną Pracownicy mogą także dokupić pakiety opieki medycznej dla swoich bliskich – najbliższej rodziny, a także rodziców i przyjaciół.
- Owocowe wtorki/środy jako prozdrowotny wpływ owoców na lepsze samopoczucie, odporność oraz smaczną przekąskę zachęcającą pracowników do zrobienia krótkiej przerwy od komputera.
- Na dzień dziecka dzieciom pracownikom wręczyliśmy „zdrowe” paczki.
- Pracownicy również mają możliwość w ramach platformy benefitowej wybrać kartę sportową PZU Sport.
- Uświadamiamy członków zespołu, jak ważne jest dbać o swój dobrostan. Wellbeing pracowników jest również włączony do Polityki Personalnej Spółki.
BENEFITY
Naszym pracownikom ofertujemy:
- Pakiety powitalne dla nowych pracowników
- System Premiowania wspierający realizację celów biznesowych oraz preferowane postawy
- Nagrody roczne dla najlepszych pracowników, działających zgodnie z wartościami
- Ścieżki rozwoju
- Czas na własny rozwój
- Elastyczne godziny pracy
- Praca hybrydowa
- Bezpłatną naukę języków dzięki platformy eTutor, dofinansowane lekcje języka angielskiego z lektorem dla chętnych.
- Spotkania wielkanocne oraz wigilijne
- Opiekę medyczną
- Dopłaty do urlopu i biletów do kina lub teatru
- Owocowe wtorki/środy
- Upominki dla dzieci pracowników z okazji dnia dziecka, program 2 godziny dla rodziny
- Kafeteryjny system benefitów (lunchpass Edenred, karta sportowa PZU Sport etc.)
- Program poleceń pracowniczych.
INICJATYWY
Zaangażowanie firmy w inicjatywy związane z:
(1) edukacją na rynku pracy (Partner wydarzeń zewnętrznych – targi pracy, seminaria, publikacje)
Dopiero zaczynamy takie działania. Staramy się zachować ich spójność oraz konsekwencję. Wszystkie nasze działania są starannie przygotowane i przemyślane.
- W strategii employerbrandingowej mamy zaplanowane nawiązanie współpracy z różnymi uczelniami.
- Rozpoczęliśmy proces przygotowania programu praktyk/stażów dla studentów.
- W tym roku przeprowadziliśmy rekrutację na staż w legendarnym biurze stylistycznym Pininfarina. Tym samym we wrześniu staż u naszego partnera biznesowego w Turynie rozpocznie dwoje studentów z Polski.
- Na naszej stronie udostępniamy bazę wiedzy nt. elektromobilności.
(2) uczestnictwem pracowników w programach prospołecznych (wolontariat) – ostatnie 3 lata.
- W roku 2022 aktywnie zaangażowaliśmy się w pomoc Ukrainie – pracownicy podzieleni na zespoły pomagali uchodźcom w wybranych punktach oraz organizowali zbiórki. Dzięki tej akcji udało nam się również osiągnąć walor integracyjny.
- W roku 2022 pracownicy z własnej inicjatywy włączyli się w pomoc rodzinom naszych pracowników i współpracowników pochodzących z Ukrainy.
- W roku 2023 zorganizowaliśmy charytatywną aukcję Wielkanocną. Pracownicy oferowali różne atrakcje jak niżej i licytowali między sobą. Zebrane środki trafiły do Fundacji Ratownik Górniczy w Jaworznie, która opiekuje się osobami niepełnosprawnymi i poruszających się na wózkach inwalidzkich jak i po amputacjach. Fundacja zachęca ww. osoby do udziału w zajęciach sportowych, takich jak boccia, szermierka na wózkach, wędkarstwo oraz prowadzeni zajęcia z aktywnej rehabilitacji.
Zapraszamy na stronę https://electromobilitypoland.pl/kariera/