STEM to model edukacji, rozwijający umiejętności techniczne, ale co ważniejsze, uczący jak rozwiązywać problemy – analizować je, wykorzystywać dostępne narzędzia i wyciągać wnioski. Takie podejście oraz wiedza z przedmiotów ścisłych sprawiają, iż młodzi ludzie w przyszłości lepiej radzą sobie na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy.
STEM rozwija w młodych ludziach umiejętność myślenia przyczynowo skutkowego oraz wyciągania wniosków na podstawie własnych obserwacji. – Młodzi ludzie za chwilę wejdą na rynek pracy oparty na szeregu rozwiązań, dlatego najważniejszy jest rozwój kompetencji przyszłości. W naszych działaniach, realizowanych wspólnie z inwestorami z regionu, duży nacisk kładziemy na zachęcenie uczniów do wybierania kierunków technicznych i ścisłych – czy to szkole podstawowej, czy już na studiach – mówi Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej Badania przeprowadzone przez Bureau of Labor Statistics* (BLS) pokazują, iż na rynku pracy przyszłości najwięcej perspektyw będą miały osoby z wykształceniem technicznym i inżynieryjnym, np.: programista, biomedyk, chemik, inżynier środowiska oraz nauczyciele przedmiotów ścisłych. Szacuje się, iż do 2027 roku liczba stanowisk pracy związanych ze STEM wzrośnie o 13%.
Pracownicy wrocławskich firm wzorem dla uczniów
Jednym z działań, które mają pomóc uczniom w dokonaniu wyboru szkoły średniej jest kampania edukacyjna – “STEM – oblicz swoją przyszłość”, składająca się z rozmów z przedstawicielami dużych wrocławskich firm produkcyjnych. Prawdziwych hegemonów w swoich branżach. Biorą w niej udział m.in. 3M, Amazon, BASF Catalysts Polska czy Collins Aerospace.
Twórcy innowacyjnych rozwiązań, sprzedający swoje produkty na całym świecie. Jednak to nie produkt ma inspirować, a ludzie. – Łatwo jest budować przekaz na modelu “from zero to hero”, ale my chcieliśmy trafić szerzej i szczerzej. Dlatego nie rozmawiamy tylko z prezesami czy dyrektorami tych firm. Zależało nam, by pokazać jak różnorodne są to miejsca pod względem zatrudnienia i podkreślić, iż wybór technikum czy szkoły branżowej otwiera bramy fabryk na bardzo wielu poziomach. – podkreśla Karolina Misztal – koordynatorka kampanii, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i dodaje – Social media mają ogromną moc. Chcemy to przekuć w coś dobrego i dotrzeć w ten sposób do młodych ludzi, którzy być może cały czas wahają się i potrzebują inspiracji do podjęcia decyzji, jaką edukacyjną ścieżką podążać. Materiały wideo są dostępne w krótkiej formie tzw. “rolek” na profilach społecznościowych Invest in Wroclaw oraz Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dłuższe wywiady z pracownikami firm, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach i inspirują swoimi historiami, można znaleźć również na kanale Invest in Wroclaw na YouTube.
Fabryka jest kobietą?
STEM i zawody techniczne przez lata obrosły wieloma stereotypami. Jednym z nich jest płeć i pokutujące od lat przekonanie, iż kobiety nie nadają się do pracy operacyjnej w fabrykach i na wyższych, inżynierskich czy liderskich stanowiskach. Zachować parytet to nasz priorytet – podkreśla Dominika Kawala, dyrektorka zakładów produkcyjnych 3M we Wrocławiu, jedna z bohaterek kampanii – Dobieramy nasz zespół wedle kompetencji, a nie płci, dlatego w naszej organizacji mamy 50% kobiet i 50% mężczyzn na różnych stanowiskach, od operatora do managera. Są jednak zespoły, jak na przykład utrzymania ruchu, w których jest więcej mężczyzn. Przyczyna leży prawdopodobnie w szkołach średnich, gdzie w klasach przygotowujących do tego typu stanowisk, jest znaczna przewaga chłopców. Na szczęście to się zmienia i choć mniej licznie, to kobiety także się tym zajmują.
STEM rozwija w młodych ludziach umiejętność myślenia przyczynowo skutkowego oraz wyciągania wniosków na podstawie własnych obserwacji. – Młodzi ludzie za chwilę wejdą na rynek pracy oparty na szeregu rozwiązań, dlatego najważniejszy jest rozwój kompetencji przyszłości. W naszych działaniach, realizowanych wspólnie z inwestorami z regionu, duży nacisk kładziemy na zachęcenie uczniów do wybierania kierunków technicznych i ścisłych – czy to szkole podstawowej, czy już na studiach – mówi Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej Badania przeprowadzone przez Bureau of Labor Statistics* (BLS) pokazują, iż na rynku pracy przyszłości najwięcej perspektyw będą miały osoby z wykształceniem technicznym i inżynieryjnym, np.: programista, biomedyk, chemik, inżynier środowiska oraz nauczyciele przedmiotów ścisłych. Szacuje się, iż do 2027 roku liczba stanowisk pracy związanych ze STEM wzrośnie o 13%.
STEM rozwija w młodych ludziach umiejętność myślenia przyczynowo skutkowego oraz wyciągania wniosków na podstawie własnych obserwacji. – Młodzi ludzie za chwilę wejdą na rynek pracy oparty na szeregu rozwiązań, dlatego najważniejszy jest rozwój kompetencji przyszłości. W naszych działaniach, realizowanych wspólnie z inwestorami z regionu, duży nacisk kładziemy na zachęcenie uczniów do wybierania kierunków technicznych i ścisłych – czy to szkole podstawowej, czy już na studiach – mówi Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej Badania przeprowadzone przez Bureau of Labor Statistics* (BLS) pokazują, iż na rynku pracy przyszłości najwięcej perspektyw będą miały osoby z wykształceniem technicznym i inżynieryjnym, np.: programista, biomedyk, chemik, inżynier środowiska oraz nauczyciele przedmiotów ścisłych. Szacuje się, iż do 2027 roku liczba stanowisk pracy związanych ze STEM wzrośnie o 13%.
Pracownicy wrocławskich firm wzorem dla uczniów
Jednym z działań, które mają pomóc uczniom w dokonaniu wyboru szkoły średniej jest kampania edukacyjna – “STEM – oblicz swoją przyszłość”, składająca się z rozmów z przedstawicielami dużych wrocławskich firm produkcyjnych. Prawdziwych hegemonów w swoich branżach. Biorą w niej udział m.in. 3M, Amazon, BASF Catalysts Polska czy Collins Aerospace.
Twórcy innowacyjnych rozwiązań, sprzedający swoje produkty na całym świecie. Jednak to nie produkt ma inspirować, a ludzie. – Łatwo jest budować przekaz na modelu “from zero to hero”, ale my chcieliśmy trafić szerzej i szczerzej. Dlatego nie rozmawiamy tylko z prezesami czy dyrektorami tych firm. Zależało nam, by pokazać jak różnorodne są to miejsca pod względem zatrudnienia i podkreślić, iż wybór technikum czy szkoły branżowej otwiera bramy fabryk na bardzo wielu poziomach. – podkreśla Karolina Misztal – koordynatorka kampanii, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i dodaje – Social media mają ogromną moc. Chcemy to przekuć w coś dobrego i dotrzeć w ten sposób do młodych ludzi, którzy być może cały czas wahają się i potrzebują inspiracji do podjęcia decyzji, jaką edukacyjną ścieżką podążać. Materiały wideo są dostępne w krótkiej formie tzw. “rolek” na profilach społecznościowych Invest in Wroclaw oraz Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dłuższe wywiady z pracownikami firm, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach i inspirują swoimi historiami, można znaleźć również na kanale Invest in Wroclaw na YouTube.
Fabryka jest kobietą?
STEM i zawody techniczne przez lata obrosły wieloma stereotypami. Jednym z nich jest płeć i pokutujące od lat przekonanie, iż kobiety nie nadają się do pracy operacyjnej w fabrykach i na wyższych, inżynierskich czy liderskich stanowiskach. Zachować parytet to nasz priorytet – podkreśla Dominika Kawala, dyrektorka zakładów produkcyjnych 3M we Wrocławiu, jedna z bohaterek kampanii – Dobieramy nasz zespół wedle kompetencji, a nie płci, dlatego w naszej organizacji mamy 50% kobiet i 50% mężczyzn na różnych stanowiskach, od operatora do managera. Są jednak zespoły, jak na przykład utrzymania ruchu, w których jest więcej mężczyzn. Przyczyna leży prawdopodobnie w szkołach średnich, gdzie w klasach przygotowujących do tego typu stanowisk, jest znaczna przewaga chłopców. Na szczęście to się zmienia i choć mniej licznie, to kobiety także się tym zajmują.
STEM na Forum Ekonomicznym w Karpaczu
Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą w Europie Środkowo-Wschodniej platformą spotkań, a jego międzynarodowy charakter pomaga zastępować stereotypy faktami, a opinie kształtować na podstawie rzeczowej wymiany poglądów. Nie ma zatem lepszego miejsca na rozprawienie się z mitami dotyczącymi edukacji i zawodów technicznych, niż stolica Karkonoszy. W panelu dyskusyjnym poświęconym temu zagadnieniu, przedstawiciele firm z regionu opowiedzą o działaniach jakie podejmują ich przedsiębiorstwa, by być bardziej zrównoważonymi pod kątem zatrudnienia. Jak przez lata zmieniało się podejście ich do kobiet na stanowiskach wymagających wysokich kwalifikacji i jak wiele pozostało do zrobienia. Nie zabraknie też punktu widzenia przedstawicieli sektora edukacji.
Jednym z działań, które mają pomóc uczniom w dokonaniu wyboru szkoły średniej jest kampania edukacyjna – “STEM – oblicz swoją przyszłość”, składająca się z rozmów z przedstawicielami dużych wrocławskich firm produkcyjnych. Prawdziwych hegemonów w swoich branżach. Biorą w niej udział m.in. 3M, Amazon, BASF Catalysts Polska czy Collins Aerospace.
Twórcy innowacyjnych rozwiązań, sprzedający swoje produkty na całym świecie. Jednak to nie produkt ma inspirować, a ludzie. – Łatwo jest budować przekaz na modelu “from zero to hero”, ale my chcieliśmy trafić szerzej i szczerzej. Dlatego nie rozmawiamy tylko z prezesami czy dyrektorami tych firm. Zależało nam, by pokazać jak różnorodne są to miejsca pod względem zatrudnienia i podkreślić, iż wybór technikum czy szkoły branżowej otwiera bramy fabryk na bardzo wielu poziomach. – podkreśla Karolina Misztal – koordynatorka kampanii, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej i dodaje – Social media mają ogromną moc. Chcemy to przekuć w coś dobrego i dotrzeć w ten sposób do młodych ludzi, którzy być może cały czas wahają się i potrzebują inspiracji do podjęcia decyzji, jaką edukacyjną ścieżką podążać. Materiały wideo są dostępne w krótkiej formie tzw. “rolek” na profilach społecznościowych Invest in Wroclaw oraz Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej. Dłuższe wywiady z pracownikami firm, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach i inspirują swoimi historiami, można znaleźć również na kanale Invest in Wroclaw na YouTube.
Fabryka jest kobietą?
STEM i zawody techniczne przez lata obrosły wieloma stereotypami. Jednym z nich jest płeć i pokutujące od lat przekonanie, iż kobiety nie nadają się do pracy operacyjnej w fabrykach i na wyższych, inżynierskich czy liderskich stanowiskach. Zachować parytet to nasz priorytet – podkreśla Dominika Kawala, dyrektorka zakładów produkcyjnych 3M we Wrocławiu, jedna z bohaterek kampanii – Dobieramy nasz zespół wedle kompetencji, a nie płci, dlatego w naszej organizacji mamy 50% kobiet i 50% mężczyzn na różnych stanowiskach, od operatora do managera. Są jednak zespoły, jak na przykład utrzymania ruchu, w których jest więcej mężczyzn. Przyczyna leży prawdopodobnie w szkołach średnich, gdzie w klasach przygotowujących do tego typu stanowisk, jest znaczna przewaga chłopców. Na szczęście to się zmienia i choć mniej licznie, to kobiety także się tym zajmują.
STEM na Forum Ekonomicznym w Karpaczu
Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą w Europie Środkowo-Wschodniej platformą spotkań, a jego międzynarodowy charakter pomaga zastępować stereotypy faktami, a opinie kształtować na podstawie rzeczowej wymiany poglądów. Nie ma zatem lepszego miejsca na rozprawienie się z mitami dotyczącymi edukacji i zawodów technicznych, niż stolica Karkonoszy. W panelu dyskusyjnym poświęconym temu zagadnieniu, przedstawiciele firm z regionu opowiedzą o działaniach jakie podejmują ich przedsiębiorstwa, by być bardziej zrównoważonymi pod kątem zatrudnienia. Jak przez lata zmieniało się podejście ich do kobiet na stanowiskach wymagających wysokich kwalifikacji i jak wiele pozostało do zrobienia. Nie zabraknie też punktu widzenia przedstawicieli sektora edukacji.
Forum Ekonomiczne w Karpaczu jest największą w Europie Środkowo-Wschodniej platformą spotkań, a jego międzynarodowy charakter pomaga zastępować stereotypy faktami, a opinie kształtować na podstawie rzeczowej wymiany poglądów. Nie ma zatem lepszego miejsca na rozprawienie się z mitami dotyczącymi edukacji i zawodów technicznych, niż stolica Karkonoszy. W panelu dyskusyjnym poświęconym temu zagadnieniu, przedstawiciele firm z regionu opowiedzą o działaniach jakie podejmują ich przedsiębiorstwa, by być bardziej zrównoważonymi pod kątem zatrudnienia. Jak przez lata zmieniało się podejście ich do kobiet na stanowiskach wymagających wysokich kwalifikacji i jak wiele pozostało do zrobienia. Nie zabraknie też punktu widzenia przedstawicieli sektora edukacji.